Η νέα χρονιά δεν ήρθε με χαρούμενα νέα για την ανάπτυξη Τραμ στα Γιάννενα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού τύπου η πολυδιαφημισμένη μελέτη σκοπιμότητας παραμένει στα αζήτητα στον ΟΑΣΑ, αφού η «ΤΡΑΜ Α.Ε» ακύρωσε την διαδικασία ανάθεσης από τον Φεβρουάριο.
Η μελέτη σκοπιμότητας για το Τραμ δεν έχει προχωρήσει και αν και η μελέτη είχε αρχικά προκηρυχθεί, πριν έναν χρόνο περίπου, από την «ΤΡΑΜ Α.Ε» ποτέ δεν ανατέθηκε εξαιτίας πολιτικής επιλογής από τα υπουργεία Μεταφορών (αρμόδιο) και κυρίως το ΠΕΧΩΔΕ (τη χρηματοδότηση) τον περασμένο Φεβρουάριο να σταματήσει τη... διαδικασία. Ουσιαστικά όσα ακούγαμε κατά καιρούς και ιδίως μήνες προ των εκλογών, από τον πρώην υφυπουργό Στ. Καλογιάννη και τον πρώην ΓΓΠΗ Δ. Πανοζάχο, δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα.
Πλέον το Γ ΚΠΣ από το οποίο χρηματοδοτούνταν η μελέτη, έληξε οριστικά και αν ποτέ αποφασιστεί να προκηρυχθεί τέτοια μελέτη θα χρειαστεί ένταξη στο ΕΣΠΑ ή να πληρωθεί από εθνικούς πόρους. Σε αυτό ακριβώς το στάδιο βρίσκεται και ο ΟΑΣΑ.
Μάλιστα για να αναλάβει ο ΟΑΣΑ την όλη διαδικασία προώθησης της μελέτης που είχε καταλήξει ...στα αζήτητα, το ζήτησε ο ίδιος ο Οργανισμός ως φορέας για όλες τις συγκοινωνίες. Μαζί με τη μελέτη των Ιωαννίνων, ίδια τύχη είχε και αυτή του Βόλου και εκπονείται μόνο αυτή για την Πάτρα.
Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ευτυχώς τώρα η αρμοδιότητα ανήκει σε ένα υπουργείο) οφείλει να αποφασίσει αν θα ...δούμε ποτέ τραμ, αφού για τρένο δεν ελπίζουμε και πολύ.
Για την ιστορία υπενθυμίζουμε σημεία από την προκήρυξη που έγινε από την «ΤΡΑΜ Α.Ε» (είχε ημερομηνία Οκτωβρίου 2008) και η οποία ουδέποτε κατέληξε σε ανάθεση αφού ακυρώθηκε με απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά τον Φεβρουάριο με την αλλαγή διοίκησης στην εταιρεία:
-Η ΤΡΑΜ Α.Ε. προκηρύσσει την ανάθεση της μελέτης με τίτλο «Μελέτη Σκοπιμότητας για την εξυπηρέτηση της Πόλης των Ιωαννίνων με Τραμ», με προεκτιμούμενη αμοιβή 325.574 € (χωρίς ΦΠΑ).
-Η σύμβαση χρηματοδοτείται από το Γ' Κ.Π.Σ. κατά 50% από το ΕΤΠΑ, Μέτρο 6.2 του Άξονα 6 του επιχειρησιακού προγράμματος Σιδηρόδρομοι-Αεροδρόμια-Συγκοινωνίες (Ε.Π. «ΣΑΑΣ») και κατά 50% από Εθνικούς Πόρους .
-Η μελέτη συντίθεται από τις ακόλουθες κατηγορίες μελετών:
α) κατηγορία 10 (Μελέτες Συγκοινωνιακών Έργων), με προεκτιμούμενη αμοιβή 299.979 ΕΥΡΩ (χωρίς ΦΠΑ)
β) κατηγορία 3 (Οικονομικές Μελέτες), με προεκτιμούμενη αμοιβή 25.595 ΕΥΡΩ (χωρίς ΦΠΑ).
Ως χρόνος παράδοσης από την ανάθεση ορίζονταν οι 12 μήνες και λογικά τώρα θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ή να ολοκληρώνονταν, δεδομένου ότι ...θα χρηματοδοτούνταν από το Γ΄ΚΠΣ.
Στο σημείο που είμαστε σήμερα ουσιαστικά ξαναγυρνάμε από την αρχή αφού για να μπει το έργο της μελέτης αρχικά στο ΕΣΠΑ θα πρέπει να γίνει ανακατανομή κονδυλίων και με τη σημερινή οικονομική κατάσταση μάλλον θα πάει στις καλένδες.
Τώρα αναμένεται η αντίδραση των τοπικών φορέων προκειμένου να οριστικοποιηθεί η προώθηση ή μη αυτού του σημαντικού συγκοινωνιακού έργου.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
8 σχόλια:
Το τραμ ήλπιζα αφελώς ότι η νέα κυβέρνηση θα το προωθούσε. Τραγικό μου λάθος!
3 μήνες τώρα η ίδια αιδήμων σιωπή για ο,τιδήποτε το αφορά. Προτεραιότητα, επεκτάσεις στην Αθήνα, κατασκευή του σε επαρχιακές πόλεις, διαφήμιση.
Αλλά το δις εξαμαρτείν κλπ
Μαθαίνουμε από τα λάθη μας. Ευτυχώς.
Και πολύ σωστά ακυρώθηκε. Στην Ευρώπη δύσκολα θα βρεις πόλη με πληθυσμό κάτω των 100.000 που να έχει τραμ! Αν θέλουμε σώνει και καλά να φτιάξουμε τραμ σε επαρχιακή πόλη, η πιο κατάλληλη είναι η Πάτρα. Ορθώς λοιπόν προωθείται μόνο εκεί.
H Ηπειρος είναι η φτωχότερη σε υποδομές και οικονομία γενικώς περιφέρεια της ΕΕ. Δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να δημιουργηθεί ΜΣΤ στην πρωτεύουσά της, αφού αυτή έχει σήμερα κοντά 80.000 μόνιμο πληθυσμό, χώρια οι χιλιάδες φοιτητές, έντονο κυκλοφοριακό και δρόμους κατάλληλους για πεζοδρόμηση να αποσυμφορηθεί το κέντρο. Το πρώτο ΜΣΤ στην Ηπειρο λοιπόν θα μπορούσε να είναι το τραμ με μια διαμήκη (και για κάμποσο παραλίμνια) γραμμή Πανεπιστήμια-Εμπορικό Κέντρο- Αεροδρόμιο. Επειδή γνωρίζω καλά την πόλη πιστεύω ότι αυτό θα είχε μεγάλη επιτυχία και αποδοχή από την τοπική κοινωνία. Χώρια που θα κυκλοφορούσε πάντα ακόμη και στους συχνά παγωμένους δρόμους της πόλης όπου η λοιπή κυκλοφορία σταματά στον πολύ βαρύ χειμώνα που συνήθως έχει.
Κατά τα λοιπά στο πρώτο μου σχόλιο δεν αναφέρθηκα μόνο στα Γιάννενα αλλά στο τραμ γενικώς και στο πώς αντιμετωπίζεται και από τους σημερινούς κυβερνώντες.
Οι γνωστοί εμπαθείς ας βρουν κάτι άλλο να ασχοληθούν.
Σπύρο, δεν έχω καμία αντίρρηση με το να γίνει τραμ αλλά επίτρεψέ μου μια μικρή διόρθωση. Πολύ βαρύ χειμώνα στα Γιάννενα με πάγους και χιόνια έχουμε να δούμε πολλές δεκαετίες. Σπάνια χιονίζει καν. Να σταματά η κυκλοφορία δε, ούτε λόγος.
Αλλά ψηφίζω κι εγώ με χίλια υπέρ πεζοδρομήσεων, ΜΣΤ και ποδηλατόδρομων. Eπειδή όμως ζω καμιά σαρανταριά χρόνια στη χώρα αυτή έχω γίνει πολύ απαισιόδοξος (και καχύποπτος)
Φίλε Μετρόφιλε δεν μπορώ να καταλάβω τον πως κλείνεις το comment σου: ορθώς το τραμ προωθείται μόνο στην Πάτρα.Δεν ξέρω τι γνωρίζεις για τα Γιάννενα αλλά σε πληροφορώ ότι η πόλη έχει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα τισ ώρες αιχμής κατά τις οποιές η μετάβαση στο κέντρο είναι το λιγότερο δύσκολη.Τα Γίαννενα αποτελούν το οικονομικό και διοικητικό κέντρο της ΒΔ Ελλάδος,έχουν ένα πανεπιστήμιο με 13.000 φοιτητές το οποίο συνεχώς μεγαλωνει,δες την ίδρυση του πολυτεχνείου και την προσθήκη νέων σχολών,Α.Τ.Ε.Ι.,αεροδρόμιο,στο οποίο κάποια στιγμή θα ολοκληρωθεί και η επεκτασή του,2 νοσοκομεία και ένα μεγαλο εμπορικό και διοικητικό κέντρο στην καρδία της πόλης.Τώρα αναφορικα με τον πληθησμό της πόλης πράγματι σύγκριση με την Πάτρα δεν υφίσταται αλλά θα πρέπει να γνωρίζεις πως τα Ιωάννινα δεν είναι η μόνη πόλη στο λεκανοπέδιο.Το λεκανοπέδιο αποτελείται απο 6 δήμους με ισάριθμες πόλεις, δεν μιλάμε για πόλεις 20.000 κατοίκων, αλλά για πόλεις όπως η Ανατολή 6.000 κάτοικοι,ο Κατσικάς,η Ελεούσα και το Πέραμα 3.000 κάτοικοι.Πρόσθεσε και το γεγονός οτι Ιωάννινα,Ανατολή,Κατσικάς και Πέραμα αποτελούν ενιαίο πολεοδομικό συγκρότημα.Άρα καταλαβαίνεις ότι δεν μπορούμε να βγάζουμε αυθαίρετα συμπεράσματα βσιζόμενοι στον πληθυσμό μιας πόλης για την ανάπτυξη δικτύου τραμ γιατί αν ο πληθυσμός είναι το μόνο κριτήριο τότε α)δεν θα χρειάζονταν 12 και βάλε μήνες για μια μελέτη σκοπιμότητας και β)η μελέτη σκοπιμότητας στην Πάτρα δεν θα έβγαινε οριακά βιώσιμη.Καλό θα ήταν λοιπόν αντί να ανεβάζουμε comment σαν το δίκο σου με το οποίο συμφωνείς με την ακύρωση να διαμαρτυρηθούμε όλοι μαζί για αυτην την κατάσταση με τις ακυρώσεις έργων.Ευχαριστώ.
Ο πληθυσμός του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων είναι περίπου 110 χιλιάδες κάτοικοι, ο δήμος Ιωαννιττών καταλαμβάνει ένα μέρος μόνο του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Ο δήμος Ιωαννίτων μπορεί να περιλαμβάνει ένα μέρος του λεκανοπεδίου αλλά αυτό δεν συνεπάγεται και μείωση της σημασίας κατασκευής τραμ στα Ιωάννινα,και για να μην φαίνεται πως μόνο το τραμ ενδιαφερεί τους Γιαννιώτες.Κάθε παρέμβαση όπως η πεζοδρόμηση του εμπορικού κέντρου,η υπογειοποίηση των λεωφόρων Μακαρίου-Παπανδρέου,η κατασκευή χώρων στάθμευσης (όχι με την μέθοδο όπως στην κεντρική πλατεία της πόλης),η καλήτερη λειτουργία των αστικων,αναπλάσεις δρόμων και δημιουργία ποδηλατοδρόμων όπου ειναι δυνατόν δηλαδή παρεμβάσεις που θα μειώσουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων ή που θα την βελτιώσουν είναι ευπρόσδεκτες από όλους.
Για το τελευταίο σχόλιο:
Σύγχρομο τραμ σημαίνει πρωτίστως αστικές αναπλάσεις, δεντροφυτεύσεις, πράσινο, πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους.
Για ένα προηγούμενο σχόλιο:
Πόεσες δεκαετίες πριν εννοούσατε βαρύ χειμώνα; Εγώ θυμάμαι το '78 κρέμονταν οι σταλακτίτες από τα μπαλκόνια των σπιτιών. Πρόσφατα, βρέθηκα στα Γιάννενα με ραγδαίες βροχές και πολύ κρύο. Το τραμ ξέρετε δεν γλυστράει ούτε στη βροχή, εν αντιθέσει με τα λαστιχοφόρα όλων των κατηγοριών, ακόμη και με καινούργια λάστιχα λόγω πιθανής υδρολίσθησης. Αρα με το τραμ γλυτώνετε και πολλά τροχαία λόγω ολισθηρότητας.
Δημοσίευση σχολίου