Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2010

Προαστιακός: τα έργα στον άξονα Πειραιάς- ΣΚΑ σιγά - σιγά ολοκληρώνονται

Μεγάλες αλλαγές παρατήρησα σαν επιβάτης του Προαστιακού σε μια μετακίνηση από Πειραιά σε Άνω Λιόσια και Κηφισίας. Καταρχάς αυτό που με χαροποίησε είναι ο χρόνος μετακίνησης από τον Πειραιά στον Κόμβο Κηφισίας μέσω Άνω Λιοσίων. Από τον Πειραιά μέχρι τα Άνω Λιόσια χρειάστηκαν 30 λεπτά περίπου άνετης διαδρομής με τον συρμό προς Κιάτο. Εκεί σχεδόν ταυτόχρονα ήρθε το ηλεκτροκινούμενο τρένο προς Αεροδρόμιο και σε 10 λεπτά περίπου ήμουν στο δαχτυλίδι της Κηφισίας. Συνολικά 45` είναι χρόνος καλύτερος και από τον Ηλεκτρικό και σε σαφώς καλύτερες συνθήκες. Τα τρένα ήταν σχεδόν γεμάτα και νομίζω ότι πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο το δρομολόγιο αστικής συγκοινωνίας ανά 20` μεταξύ Πειραιά και Άνω Λιοσίων. Νομίζω ότι θα έχει μεγάλη εμπορική επιτυχία αφού οι κάτοικοι της Βορειοδυτικής Αθήνας (Άγιοι Ανάργυροι, Ίλιον, Καματερό, Άνω Λιόσια, Ζεφύρι) αλλά και των περιοχών της Μεταμόρφωσης, Ηρακλείου, Χαλκηδόνας θα μπορούν να κάνουν τη διαδρομή προς κέντρο Αθήνας και στο Λιμάνι το Πειραιά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Ας το σκεφτούν λίγο οι υπεύθυνοι...
Αναφορικά με τις γραμμές και την ηλεκτροκίνηση: Μεγάλος μέρος του αριστερού ημιδιαδρόμου είναι έτοιμο. Η σήραγγα στους Αγίους Αναργύρους είναι έτοιμη και ήδη χρησιμοποιείται. Οι γραμμές στο ΣΚΑ είναι σε μεγάλο βαθμό έτοιμες. Η ηλεκτροκίνηση και αυτή πλέον είναι σε μεγάλο μέρος του δικτύου έτοιμη αν ολοκληρωθεί εντός του Μαρτίου τότε περιμένουμε την έλευση της στον Σταθμό Λαρίσης (ή Athens Central όπως πολύ κομψά ενημέρωνε η φωνή από τα μεγάφωνα των τρένων) μέχρι τα τέλη του φετινού καλοκαιριού.
Σταθμοί υπό κατασκευή: εκτός από τον σταθμό φάντασμα της Μεταμόρφωσης, είδα έτοιμο τον σταθμό του Ταύρου, του Πύργου Βασιλίσσης και των Αχαρνών. Ίσως να τους δούμε να λειτουργούν εντός του Μαρτίου 2010 μεγαλώνοντας το δίκτυο των σταθμών.
Έπονται σημαντικές αλλαγές στον Προαστιακό και έχω την εντύπωση πως θα δούμε επιτέλους καλύτερες μέρες από αυτό το άμοιρο δίκτυο που άνοιξε πριν της ώρας του το 2004 και επί 6 χρόνια ταλαιπωρεί και ταλαιπωρείται...

26 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Προαστιακός είναι πολύ σημαντικό ΜΣΤ και αποτελεί σοβαρή εναλλακτική στις μετακινήσεις και φυσικά σοβαρή πρόταση εκεί όπου δεν υπάρχει μετρό. Ο Προαστιακός Αθηνών αντιστοιχεί κάπως, τουλάχιστον στο αστικό κομμάτι του, με τα Γερμανικά S-Bahn, που επίσης χρησιμοποιούνται σαν μετρό. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει και στην Αθήνα, άλλωστε στο κομμάτι 'Ανω Λιόσια-Αεροδρόμιο ήδη χρησιμοποιείται ως μετρό, δεδομένου ότι έχει δρομολόγια ανά τέταρτο.

Ανώνυμος είπε...

Επίσης σημαντικό είναι η πύκνωση δρομολογίων από και προς Κιάτο ανά 30 λεπτά,με την έναρξη της ηλεκτροκίνησης.
Όταν είναι έτοιμη και η ηλεκτροκίνηση μέχρι Λαρίσης,το ιδανικότερο θα ήταν ένα δρομολόγιο Κιάτο-Αεροδρόμιο και μετά από 30 λεπτά άλλο ένα Κιάτο-Λαρίσης/Πειραιάς(όποτε τελειώσουν και εκεί τα έργα)

lectoras είπε...

Αντε λοιπόν να δούμε πράγματα...
Δηλαδή υπάρχει ενδεχόμενο μέχρι το καλοκαίρο ο Προαστιακός να μπει δυνατά στο παιχνίδι των μεταφορών.

Βασικά ακόμα έχω απορροία για την επιτυχία του Προαστιακού. Ξέρει κανείς τι λέει από πληρότητα τραίνων? Στο αστικό και προαστικό κομμάτι του.

Πιστεύω ότι συχνότητα μικρότερη απο 4 τραίνα την ώρα στο αστικό κομμάτι του δεν είναι αποδεκτή όταν τελειώσουν τα έργα. Αυτή βέβαια θα μπορούσε να συνδυαστεί με διαφορετικές υπηρεσίες, του στυλ, 2 Κιατο, εναλλαξ με 2 Αγιο Στέφανο η διαφορετικά. Αν και η αλήθεια είναι ότι αν θέλουμε σωστά δρομολόγια, πρέπει να σκεφτόμαστε για κάθε ώρα από πειραιά για:
- Χαλκίδα
- Οινόη
- Αγ. Στέφανο
- Κιάτο

Βέβαια για να λέμε και του στραβού το δίκιο, αυτό που χρειάζεται είναι η περαιτέρω και βαθύτερη μελέτη των μεταφορικών αναγκών σήμερα και στο μέλλον.

Ανώνυμος είπε...

Αυτο που για μενα πρεπει να αποδειξει ο προαστιακος ειναι αν μπορει να αποτελέσει μια καλη εναλλακτικη απο τον Πειραια μεχρι τον Σταθμο Λαρισης τωρα που ο ΗΣΑΠ ειναι σκέτη απελπισία!!!
Μέχρι στιγμής με ενα δρομολογιο καθε μια ωρα απο τον Πειραια καθε αλλο παρα χρησιμος ειναι για το επιβατικο κοινο...
Οσο για τα δρομολογια προς Αγιο Στεφανο και Χαλκιδα θα πρεπει να ειναι πρωτη προτεραιοτητα.

Ανώνυμος είπε...

Σε καμμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα πανάκριβα τρένα όπως τα ντεζίρο της siemens (δεν υπήρχαν φθηνότερα;) του προαστιακού δεν βρίσκονται σ' αυτά τα άθλια χάλια, γεμάτα γκράφιτι!
Σε καμμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν υπάρχουν σταθμοί-φαντάσματα όπως αυτός της Μεταμόρφωσης.
Σε ποιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα για την ηλεκτροδότηση γραμμής τρένου μήκους 80 χλμ (έως Κόρινθο) χρειάζονται 6 ολόκληρα χρόνια;
Σε ποιά άλλη ευρωπαϊκή χώρα το τρένο θεωρείται παρίας των μετακινήσεων όπως συμβαίνει εδώ;

Νώντας Κ. είπε...

Στους άξονες Πειραιάς-Άγιος Στέφανος/Μαγούλα-Αεροδρόμιο, απαιτούνται δρομολόγια ανα 15 λεπτά. Στο υπεραστικό κομμάτι ανα 30-40 λεπτά. Αυτή τη στιγμή, αν θες να πας από Νεραντζιώτισσα-Πειραιά, ο Προαστιακός συμφέρει, διότι ο ΗΣΑΠ σέρνεται!

Με την ευκαιρία, να τονιστεί το γεγονός, ότι στη Χαλκίδα μόνο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ δε λειτουργεί. Το τρένο σταματά γύρω στα 250 μέτρα από τον παλιό σταθμό και η ηλεκτροκίνηση είναι ημιτελής!!

Πάντως δεν είμαι αισιόδοξος για τη λειτουργία των νέων σταθμών,διότι οι αρμόδιες υπηρεσίες θεωρούν το σταθμό ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ αυθαίρετο!!! Την ίδια ώρα, τα καμμένα "αναδασώνονται" με βίλες...

Ανώνυμος είπε...

πεστα,πεστα.κατα τ'αλλα ξέρουν να πάιρνουν παχυλούς μισθούς οι του οσε και εχουν μαζι με άλλα ρετιρε του δημοσίου και λαμόγια των κομμάτων βουλιάξει το κράτος οικονομικά.υπάρχει πρόβλημα προτεραιωτήτων στη χώρα. καιρός να αναθεωρηθούνε αυτές.προτεραιότητα στα τρένα επιτέλους!!!
peter

Ανώνυμος είπε...

9000 το 2004 εργαζόμενοι του οσε με έξοδα μισθοδοσίας τους για το κράτος 240 εκατομύρια. 7000 εργαζόμενοι το 2008 και έξοδα μισθοδοσίας για το δημόσιο 440 εκατομύρια. αφήνω τους αριθμούς στην κρίση σας. και είναι ένα μόνο παράδειγμα της αλόγιστης σπατάλης που συντελείται σε βάρους του λαού και των υποδομών για να εξυπηρετηθούν συντεχνίες σ' αυτή τη χώρα
peter

Ανώνυμος είπε...

Και τους κατοίκους των ΕΞΩΤΙΚΩΝ Σεπολίων τους ρωτήσατε ?
Τους γέροντες του στε ?

Ανώνυμος είπε...

Μπορείς να εξηγήσεις τι εννοούσες με το σχόλιο αυτό? Να ρωτήσουμε τους κατοίκους των "εξωτικών" Σεπολίων και τους γέροντες του ΣτΕ για τι πράμα, τι συνέβη ακριβώς?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορεί να τελειώσει η ηλεκτροκίνηση γιατί οι κάτοικοι των εξωτικών Σεπολίων έχουν προσφύγει στους γέροντες του στε γιά να πετύχουν την πλήρη υπογειοποίηση του τρένου που βρίσκεται εκεί 100 χρόνια πριν αρχίσουν αυτοί να φτιάχνουν τα σπιτάκια τους .
Και βέβαια την υπογειοποίηση να την πληρώσουμε όλοι , αλλά την υπεραξία να την πάρουν αυτοί .
Ας ερχόταν το κράτος και να έλεγε , λόγω της υπεραξίας των σπιτιών σας τέλη 3000 Ε το χρόνο .
Να δείτε πως θα μαζευόντουσαν οι κορμοράνοι .

τρενομανής είπε...

Συμφωνώ με το σχόλιο του Ανωνύμου 27 Φεβρουαρίου 2010 7:50 μ.μ., αλλά και με άλλα σχόλια. Το δύδιμο Ρέππα-Μαγκριώτη οφείλει να μας απαντήσει σε μια σειρά ερωτήματα που έχουν να κάνουν με τον προαστιακό (τουλάχιστον της Αττικής), όπως:
1. Σε πόσα χρόνια θα παραδοθεί αυτή η γ...μένη η ηλεκτροκίνηση προς χρήση (όχι δηλαδή προς φωτογράφιση) από τα πάσης φύσης ηλεκτροκίνητα τρένα στα τμήματα Πειραιάς - Στ. Λαρίσης - ΣΚΑ - Κιάτο, ΣΚΑ - Οινόη, Οινόη - Θήβα και Οινόη - Χαλκίδα;
2. Χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων προαστιακού Κιάτο - Ροδοδάφνη (Αίγιο) και Ροδοδάφνη - Πάτρα. Χρονοδιάγραμμα της ηλεκτροκίνησης των ως άνω τμημάτων (έχει να πέσει η μετεπιβίβαση σύννεφο...),
3. Χρονοδιάγραμμα της ένταξης στον προαστιακό του τμήματος Πειραιάς - Στ. Λαρίσης - Χαλκίδα,
4. Χρονοδιάγραμμα για το πότε θα γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση του προαστιακού προς το Λαύριο.
Το δύδιμο Ρέππα-Μαγκριώτη οφείλει να μας ξεκαθαρίσει αν:
1. Είναι στις προθέσεις τους η ολοκλήρωση των μελετών και η προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση του προαστιακού από τον σταθμό Παλλήνη προς την Ραφήνα. Αν όχι να το δηλώσουν ευθαρσώς (θα επιθυμούσα να το ακούσω από το στόμα της κας Μπιρμπίλη...),
2. Είναι γενικά στις προθέσεις τους να επεκτείνουν περισσότερο τον προαστιακό σιδηρόδρομο ή όχι; Λουτράκι, Ελευσίνα περιμένουν απαντήσεις. Υπάρχει προοπτική να εντάξουν στο προαστικό δίκτυο και τον υπό κατασκευή σιδ/κο διάδρομο, προοριζόμενο μόνο για χρήση μόνο από εμπορικούς συρμούς, Άνω Λιόσια - Νέο Ικόνιο Περάματος; Η συγκεκριμένη διαδρομή δεν εξυπηρετεί αστικές περιοχές; Άσχημα θα ήταν ο επιβάτης προερχόμενος σιδηροδρομικά από κάποιο μέρος της Ελλάδος να μετεπιβιβάζεται στον ΣΚΑ σε συρμό προαστιακού σιδηροδρόμου με κατεύθυνση το Δυτικό τμήμα της Αττικής και του Πειραιά; Και τέλος προτίθενται να ανακατασκευάσουν αυτόν το ελεϊνό κτήριο του Σταθμού Λαρίσης; Υποτίθεται ότι αυτός ο σταθμός είναι ο κεντρικός σταθμός ευρωπαϊκής (λέμε τώρα) πρωτεύουσας 5 εκατομυρίων ανθρώπων; Δε θα επεκταθώ σε άλλα προαστιακά δίκτυα (Θεσσαλονίκης ή Λαρίσης - Βόλου) ώστε να μην υπερφορτώσω το εγκεφαλικό δίκτυο του διδύμου Ρέππα - Μαγκριώτη και καεί καμμιά λυχνία!

Unknown είπε...

Περιμένουμε την νέα ανάρτησή σου για το ΕΣΠΑ και τον Προαστιακό!

Ανώνυμος είπε...

τρενομανης

Απολυτο δικιο,
μα πως γινεται να μην υπαρχει στοιχειωδης ενημερωση για τιποτε.
Διαβαζοθμε στην ιστοσελιδα του υπουργειου ενα σωρο ασχετες για τον πολιτη ειδησεις και ποτε τιποτε καιριο.

Επεκτασεις του προαστιακου
Επεκτασεις του μετρο (κανεις δεν γνωριζει τι γινεται με την επεκταση στον πειραια)
επεκταση τραμ (τι γινεται με την επεκταση στον πειραια)
η κωμωδια τησ Μεταμορφωσης ποτε θα λυθει?

ειναι τραγικο αυτο που συμβαινει, ο Ρεππας και ΣΙΑ ειναι απελπιστικα ακαταληλοι για το πιο σημαντικο υπουργειο.

Καταλαβαινω οτι θα σοκαριστουν πολλοι αλλα νοσταλγω τον μονο υπουργο που ειχε μια συνοχη στα λογια και στις πραξεις του, τον Κο Σουφλια (μακρια βεβαια η κυβερνηση του σαρκοφαγου Καραμανλη).
Κριμα για την επιλογη του Κου Παπανδρεου.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Αγαπητέ τρενομανή. Εχω πει αυστηρά όχι πολιτικά σχόλια. Ειναι δουλειά για άλλους. Ας επικεντρωθούμε σε αυτό που αγαπάμε, δηλαδή τα έργα. Δεν βοηθούν ούτε χρησιμεύουν τα σχόλια αυτά.
Απο την επόμενη φορά θα σβήνονται.

Ανώνυμος είπε...

Επρεπε ο Γιωργάκης να είχε κρατήσει τον Σουφλιά να είχε ολοκληρωθεί το ρυθμιστικό Αττικής που είχε προτείνει που προέβλεπε πρακτικά όχι χώμα και δέντρα στο λεκανοπέδιο!

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνῶ μέ τόν προλαλήσαντα. Αύτός ὁκομματισμός θά μᾶς φάει. Ἐξαίρετος ὑπουργός ὁ Σουφλιάς μπροστά στούς ὑπόλοιπους δέν ἄντεξε... ἐγκατέλειψε τήν πολιτική, τώρα μέ τό δίδυμο ἀντε νά βρεῖς τόν ἀνευθυνοϋπεύθυνο. Δύο ἐρωτήσεις: Ὁ ἀριστερός ἡμιδιάδρομος λειτουργεῖ; (ὑπογείως τοῦ δήμου Ἁγίων Ἀναργύρων) Πότε προβλέπεται ἡ παράδοση τοῦ ΣΚΑ;

Ανώνυμος είπε...

Μία διόρθωση ο σταθμός που είδες υπό κατασκευή δεν είναι ο Πύργος Βασιλίσσης αλλά ο στάση της Λυκότρυπας.

Η στάση στον Πύργο Βασιλίσσης χωροθετείται πιο νότια, στο σημείο που τελειώνει το τούνελ των Αγ.Αναργύρων και θα κατασκευαστεί μαζί με την κατασκευή του δεξιού ημι-διάδρομου στο τμήμα αυτό.

τρενομανής είπε...

Αγαπητέ κε Καραγιάννη ποια είναι τα "πολιτικά" μου σχόλια; Μπορείτε, σας παρακαλώ να τα απαριθμίσετε ένα προς ένα διότι, συγχωρέστε με, δε βρίσκω κανένα! Στο σχόλιό μου
"01 Μαρτίου 2010 9:33 π.μ." αιτούμαι μιας απάντησης από τους αρμοδίους υπουργούς για το τι προτίθενται να πράξουν ως κυβέρνηση για τον προαστιακό σιδηρόδρομο και το μέλλον του. Ακόμα και στον επίλογο δεν επεκτείνομαι σε ένα σωρό άλλα εκρεμμή προαστιακά σιδ/κα δίκτυα, διότι είμαι βέβαιος ότι οι υπουργοί δεν θα κάνουν τον κόπο να απαντήσουν στα ερωτήματα που αφορούν τον προαστικό της Αττικής και πέριξ αυτής. Τέλος αν θεωρείτε ότι τα σχόλιά μου δεν συμβάλλουν στην βελτίωση γενικότερα των υποδομών της πατρίδος μας και είναι πολιτικά, τι να γράψω; Διαγράψτε τα! Έχω προσωπική κρίση για το ποιοι υπουργοί εργάστηκαν διαχρονικά για τις υποδομέςς της χώρας μας και ποιοι όχι, αλλά προσπαθώ να μην εκφέρω γνώμη, σε αντίθεση με άλλους σχολιαστές, οι οποίοι δεν απειλούνται ή δεν απειλήθηκαν με διαγραφές. Η κρίση μου για τον πολιτικό κόσμο είναι γενική και όχι πολιτικοποιημένη και έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι πολιτικοί γενικά πρόσφεραν πολύ λίγα στην βελτίωση των υποδομών μας, σε σχέση με πολιτικούς άλλων (ευρωπαϊκών) χωρών. Αυτή είναι μια καθολικά παραδεχτή άποψη, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει περίτρανα η οικονομική κρίση που διέρχεται η πατρίδα μας...

Ανώνυμος είπε...

Τι να σου κάνει μια χώρα που διαθέτει 20 με 30 δις ευρώ το χρόνο για μισθοδοσία χιλιάδων υπαλλήλων του δημοσίου, εκ των οποίων οι μισοί τουλάχιστον δεν παράγουν απολύτως τίποτα;
Ο Προαστιακός αλλά και ολόκληρος ο ΟΣΕ έπρεπε να είχαν ήδη ιδιωτικοποιηθεί, να φύγουν από μέσα τα κομματικά λαμόγια, να εξυγιανθούν, να προχωρήσει τάχιστα ο εκσυγχρονισμός. Αναζητείται Βγενόπουλος!

Ανώνυμος είπε...

Ο τρενομανής όμως είχε δίκιο στις ερωτήσεις του για τα έργα και αναρωτιέμαι και εγώ τα ίδια:

Τι θα γίνει πια με τις επεκτάσεις του Μετρό και του Τραμ στον Πειραιά?

Γενικότερα με τις επεκτάσεις του Μετρό σταμάτησε να γίνεται λόγος, ξαφνικά μούγκα και τουμπεκί όλοι.

Με τον σταθμό της Μεταμόρφωσης επίσης, τι έχει συμβεί και έχει κολλήσει τόσο καιρό πια?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Νώντας Κ. είπε...

Να εκχωρηθεί πακέτο του ΟΣΕ στους Κινέζους, μπας και δούμε άσπρη μέρα. Άλλη λύση δεν υπάρχει.

Ανώνυμος είπε...

Νώντα Κ. να αγιάσει το στόμα σου!!!! Έχεις δει στην Wikipedia με τι ραγδαίους ρυθμούς πάνε αυτοί μπροστά και επεκτείνουν τις μεταφορικές (και όχι μόνο) υποδομές τους????

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

για αυτόν τον άμοιρο σταθμό Μεταμόρφωση, έχει κανείς νέα σίγουρα;;;;;

Μετρόφιλος είπε...

Έχω την υποψία ότι η αποβάθρα του σταθμού Μεταμόρφωσης είναι πολύ μικρού μήκους για να χωρέσει το Desiro! Δεν την έχω μετρήσει, όμως αυτή την εντύπωση μου δίνει με το μάτι. Αυτός είναι και ο πραγματικός λόγος που δεν ανοίγει ο σταθμός. Όλα τα άλλα που λένε είναι για να καλύψουν την απρονοησία τους!

Ανώνυμος είπε...

ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΠΑΛΗΝΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΝΩ ΜΕΣΟΛΑΒΟΥΝ ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ. ΝΟΜΙΖΩ, ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΘΕΙ ΝΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΟΝ ΓΕΡΑΚΑ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΩ ΑΠΟΨΕΙΣ.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα