Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010

Τα έργα που θα μπουν στη ζωή μας μέχρι τον Μάρτιο του 2011

κείμενο από ypodomes.com
Τα μεγάλα έργα που γίνονται στην Ελλάδα το επόμενο διάστημα θα μας απασχολήσουν περισσότερο. Ειδικά τα έργα που προγραμματίζονται στη Θεσσαλονίκη. Υπάρχουν όμως και έργα ώριμα που κατασκευάζονται εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα και πρόκειται να μπουν στην καθημερινότητα μας το επόμενο επτάμηνο. Έργα τα οποία πέρασαν όπως σχεδόν όλα από καθυστερήσεις και γκρίνιες, και θα είναι έτοιμα σε λίγο καιρό να τα χρησιμοποιούμε και να καλυτερεύσουμε τις μετακινήσεις μας.

Ποια είναι αυτά τα έργα και πότε αναμένεται να παραδοθούν; Όλα αυτά με την προϋπόθεση να μην υπάρξουν φυσικά περαιτέρω καθυστερήσεις. Τα έργα που θα παρουσιαστούν παρακάτω είναι προς παράδοση από τώρα μέχρι και τον Μάρτιο του 2011. Τα έργα που ρεαλιστικά δεν πρόκειται να παραδοθούν μέχρι τότε παρότι υπάρχει σχετικό χρονοδιάγραμμα, θα παρουσιαστούν με την διευκρίνιση πως μάλλον θα υπάρξει παράταση. Ας τα δούμε:

Μετρό Αθήνας: Πρόσθεση ενδιάμεσου σταθμού ΧΟΛΑΡΓΟΣ. Ανήκει στη Γραμμή 3 και βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Εθνική Άμυνα και Νομισματοκοπείου. Με καθυστέρηση θα παραδοθεί τις επόμενες ημέρες προσθέτοντας στο δίκτυο περίπου 30.000 επιβάτες καθημερινά.

Μετρό Αθήνας: Πρόσθεση ενδιάμεσου σταθμού ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Ανήκει στη Γραμμή 3 και βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Νομισματοκοπείο και Χαλάνδρι. Σταθμός με μεγάλη ιστορία λόγω μη πρόβλεψης της κατασκευής του. Προγραμματισμένη παράδοση: Σεπτέμβριος 2010.

Μετρό Αθήνας: Επέκταση της Γραμμής 3 από Αιγάλεω στο Χαιδάρι: Με αρχική παράδοση το Δεκέμβριο του 2008 και με δεδομένη την εμπλοκή λόγω Siemens είναι άγνωστη η ακριβής ημερομηνία παράδοσης της επέκτασης με ένα σταθμό (Χαιδάρι) και το αμαξοστάσιο του Ελαιώνα. Προγραμματισμένη ημερομηνία : έως τον Μάρτιο του 2011

Μετρό Αθήνας: Επέκταση της Γραμμής 2 από Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό. Υπόγεια επέκταση με 4 σταθμούς (ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ) και αρχική παράδοση τον Δεκέμβριο του 2009. Για τους ίδιους λόγους καθυστερεί. Προγραμματισμένη παράδοση: έως τον Μάρτιο του 2011

Μετρό Αθήνας: Επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Αντώνιο στην Ανθούπολη. Υπόγεια επέκταση με 2 σταθμούς (ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ). Αρχική παράδοση τον Δεκέμβριο του 2008 και με τους ίδιους λόγους καθυστερεί καθώς οι σταθμοί είναι σχεδόν έτοιμοι. Προγραμματισμένη παράδοση: έως τον Μάρτιο του 2011.

Προαστιακός Αθήνας: Πρόσθεση σταθμού Μεταμόρφωση. Είναι έτοιμος από το Φθινόπωρο του 2008 (!!) αλλά δεν λειτουργεί λόγω πρωτόγνωρων γραφειοκρατικών διαδικασιών. Βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Αχαρνές και Ηράκλειο. Προγραμματισμένη παράδοση: τέλη Ιουλίου 2010.

Προαστιακός Αθήνας: Πρόσθεση σταθμών Αχαρνές, Άγιοι Ανάργυροι και Ταύρος. Οι σταθμοί είναι έτοιμοι και περιμένουν το σήμα για να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους. Προγραμματισμένη παράδοση : από τον Μάρτιο του 2010. Αναμένουμε νέα ημερομηνία αλλά λογικά μέχρι το Φθινόπωρο πρόκειται να λειτουργήσουν.

Προαστιακός Αθήνας Γραμμή προς Χαλκίδα και Θήβα. Η ηλεκτροκίνηση έχει φτάσει τόσο στη Χαλκίδα όσο και στη Θήβα. Με πολύ μεγάλες καθυστερήσεις. Δεν υπάρχει καθορισμένη ημερομηνία έναρξης δρομολογίων από τον Προαστιακό (τώρα εξυπηρετούνται από τον ΟΣΕ) αλλά λογικά θα είναι μέχρι το τέλος του χρόνου και περιμένουμε επίσημη ενημέρωση.

Ανατολική Οδός Πελοποννήσου: ο δρόμος που ενώνει Κόρινθο-Τρίπολη-Καλαμάτα και σύνδεση Λεύκτρο- Σπάρτη προχωρά με αυξημένες επιδόσεις. Περιμένουμε την παράδοση των τμημάτων Τρίπολη- Αθήναιο και Λεύκτρο-Παραδείσια. Προγραμματισμένη παράδοση: με τις τελευταίες ειδήσεις αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2010.

Νέο Γήπεδο ΑΕΛ: Το νέο καμάρι για τη Λάρισα και τη Θεσσαλία κατασκευάζεται με γοργούς ρυθμούς. Αυτή η αθλητική υποδομή θα ολοκληρωθεί σύντομα. Προγραμματισμένη παράδοση: Νοέμβριος- Δεκέμβριος 2010.

Ιόνια Οδός: Παράκαμψη Άρτας : Με σχετική καθυστέρηση το τμήμα αυτό του δρόμου αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα προσθέτοντας αλλά 17χλμ αυτοκινητόδρομου. Προγραμματισμένη παράδοση: Οκτώβριος 2010


Είναι έργα μεταφορικού χαρακτήρα (εκτός από το γήπεδο της Λάρισας) αλλά αναμένονται με μεγάλη αγωνία από τους πολίτες που πρόκειται να τα χρησιμοποιήσουν. Θα αλλάξει άραγε κάτι;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα