Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο, 24 Ιουλίου 2010

Μετρό Αθήνας: Παραδόθηκε ο Σταθμός Χολαργός σε λειτουργία!

κείμενο από www.ypodomes.com
Παραδόθηκε πριν από λίγο και επίσημα στο κοινό και σε λειτουργία ο σταθμός της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας ΧΟΛΑΡΓΟΣ. Πρόκειται για ένα σταθμό ο οποίος αναμενόταν εδώ και πολύ καιρό από το επιβατικό κοινό ειδικά των Βορειοανατολικών Προαστίων της Αθήνας και αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 20.000 επιβάτες.


Ιστορικό- Κατασκευή

Ο σταθμός Χολαργός εντάσσεται στην εργολαβία κατασκευής των ενδιάμεσων σταθμών της Γραμμής 3 μεταξύ των σταθμών Εθνικής Άμυνας και Χαλανδρίου. Το κέλυφος του σταθμού είχε ήδη κατασκευαστεί από την εργολαβία επέκτασης της Γραμμής 3 από την Εθνική Άμυνα στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας.

Τότε λόγω έλλειψης χρόνου (για την παράδοση στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας του 2004) μετατέθηκε η ολοκλήρωση τους. Ο διαγωνισμός έγινε το 2006 και η ανάδοχος κοινοπραξία ήταν η ΑΕΓΕΚ/Impregilo/Alstom που ανέλαβε την ολοκλήρωση των σταθμών Χολαργός και Νομισματοκοπείο και την εκσκαφή και κατασκευή του σταθμού Αγία Παρασκευή.

Οι πρώτες εργασίες ξεκίνησαν στις 15 Μαρτίου του 2007. Η αρχική ημερομηνία ολοκλήρωσης ήταν το 2007 αλλά μετατέθηκε για τα τέλη του 2008. Λόγω της εμπλοκής με την εκσκαφή του σταθμού Αγία Παρασκευή καθυστέρησε και άλλο ο σταθμός και προγραμματίστηκε να λειτουργήσει μετά το άνοιγμα του σταθμού Νομισματοκοπείου. Δόθηκε ημερομηνία παράδοσης στα τέλη του 2009 και ακολούθως τον Φεβρουάριο του 2010. Εκεί προέκυψε το πρόβλημα με την Siemens και φτάσαμε στη σημερινή ημερομηνία παράδοσης.

Ενδιαφέροντα στοιχεία
Ο Σταθμός Χολαργός είναι ο 57ος σταθμός του δικτύου του Μετρό της Αθήνας (και για τις 3 γραμμές) και ο 19ος σταθμός της Γραμμής 3. Βρίσκεται ανάμεσα στον σταθμό Εθνική Άμυνα και το σταθμό Νομισματοκοπείο στην συμβολή των οδών Μεσογείων και Φανερωμένης και εντός του Δήμου Χολαργού.

Είναι η 5η φορά που σταθμός ή επέκταση του Μετρό της Αθήνας παραδίδεται τον μήνα Ιούλιο. Οι προηγούμενες παραδόσεις ήταν την 1-7-1928 ο σταθμός Καλλιθέα, στις 21-7-1930 εγκαινιάστηκε και λειτούργησε ως υπόγειος ο σταθμός Ομόνοια, στις 5-7-1956 παραδόθηκε ο σταθμός Πευκάκια και στις 30-7-2004 παραδόθηκε η επέκταση της Γραμμής 3 από την Εθνική Άμυνα ως το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

5 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Τον επισκέφτηκα και μπορώ να πω ότι είναι καταπληκτικός σταθμός! Εκτός από τη γέφυρα πάνω από τις γραμμές, διαθέτει ένα τζάμι όπου πατάνε οι επιβάτες και βλέπουν από κάτω αρχαιολογικά ευρήματα!
Επίσης κατέχει ένα ρεκόρ: Έχει τις μακρύτερες κυλιόμενες σκάλες όλου του δικτύου, με υψομετρική διαφορά περίπου 14,5 μέτρων.

Ανώνυμος είπε...

Η Κατάρ(α) του Αστακού

Ο σκεπτικισμός και η αμφισβήτηση έχουν διαδεχθεί τον αρχικό ενθουσιασμό για την επένδυση στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας που παρουσιάστηκε ως «πράσινη»,ενώ την υποστήριξή του για τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με το καύσιμο LPG απέσυρε και ο δήμαρχος Αστακού.
Εντός των ημερών αναμένεται και σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου του Αστακού,όπου θα προταθεί να αρθεί η έγκριση που είχε δοθεί για τη δημιουργία της μονάδας. Η δημιουργία αυτής της μονάδας είχε παρουσιαστεί ως «πράσινη επένδυση» του Κατάρ στην Ελλάδα, η οποία θα αφορούσε τη μεταφορά και αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Αστακό και την παραγωγή βιοκαυσίμων. Τελευταία, όμως, άρχισε να γίνεται γνωστό ότι η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το ρυπογόνο LPG.
Στο Κατάρ σήμερα αναγκάζονται να το καίνε, προκαλώντας μεγάλες τιμές διοξειδίου του άνθρακα, για το οποίο από το 2013 θα πληρώνουν πρόστιμα.Γι' αυτό και έδειξαν ενδιαφέρον στην πρόταση μεταφοράς του στον Αστακό.
Οι κινήσεις πολιτών της περιοχής όμως θεωρούν ότι θα υπάρξει μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση και αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα της μονάδας παραγωγής άλγης στη δέσμευση του διοξειδίου. Την άποψή τους ενισχύουν πρόσφατα δημοσιεύματα που φέρουν τον υπουργό Ενέργειας του Κατάρ να μιλά μόνο για τη μονάδα LPG, ενώ αποστάσεις συνεχίζει να κρατά και η Τίνα Μπιρμπίλη, η οποία δηλώνει με νόημα ότι η ίδια δεν έχει υπογράψει για το LPG.

http://www.enet.gr/

Ανώνυμος είπε...

Είναι ο βαθύτερος... και χρειάζεσαι ένα λεπτό επιπλέον για να μπεις και να βγεις από αυτόν.
Η γέφυρα είναι καλή σκέψη αλλά πάω στοίχημα ότι είναι 100% ελληνικό και εκ των υστέρων κατασκεύασμα/προσθήκη.
Ερχόμενος από την άνοδο της Μεσογείων δεν έχεις πρόσβαση σε εκδοτήριο με υπάλληλο παρά μόνο τα αυτόματα που δε δίνουν ρέστα σε χαρτονομίσματα...

Γκρινιάζω αλλά βασικά έχω χ@στεί από τη χαρά μου!
Έχω μετρό έξω από το σπίτι μου!!!!!!

paouvous

Ανώνυμος είπε...

Σχετικό με τον σταθμό: Και εγώ τον επισκέφτηκα και πραγματικά εντυπωσιάστηκα. Ειδικά η γέφυρα πάνω από τις αποβάθρες είναι όλα τα λεφτά! Βέβαια το τζάμι όπου πατάνε οι επιβάτες και βλέπουν από κάτω αρχαιολογικά ευρήματα, δεν είναι κάτι πρωτοφανές, αφού υπάρχει αντίστοιχο και στο Μοναστηράκι, από το 2003 που εγκαινιάστηκε. Όχι φυσικά ότι αυτό μειώνει την αξία του! Κάτι τέτοια χρειάζεται το Μετρό μας για να ξεχωρίσει ανάμεσα στα άλλα Μετρό.

Άσχετο: Αυτός που έχει ΛΥΣΣΑΞΕΙ να γράφει σε ΚΑΘΕ ανάρτηση για Αστακούς και Γαρίδες και Τυρογαριδάκια, εδώ και καιρό τώρα, τι ρόλο βαράει?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

hvorfor ikke:)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα