κείμενο από www.ypodomes.com
Μεγάλες εξαγγελίες είχαμε σήμερα σχετικά με το μέλλον της Θεσσαλονίκης. Σε συνέντευξη τύπου που έδωσε ο Υπουργός ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ κος Ρέππας έκανε λόγο για «οικιστική έκρηξη» στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Τα μεγάλα νέα από αυτή τη συνέντευξη τύπου είναι η περαιτέρω επέκταση του Μετρό σε Αεροδρόμιο, Εύοσμο, Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, η δημοπράτηση της Εξωτερικής Περιφερειακής αλλά και για πρώτη φορά ανακοινώνεται η πρόθεση «Ζεύξης του Θερμαϊκού» με παραχώρηση!
Τα έργα που προγραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια στη Θεσσαλονίκη είναι :
Α. Ο επανασχεδιασμός του εσωτερικού δακτυλίου με:
1. Την αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής από Κ16 (Κόμβος Λαχαναγοράς) έως Κ12 (Κόμβος με την ΕΟ Θεσ/νίκης-Μουδανιών) και η σύνδεση της με το αεροδρόμιο.
2. Τον επανασχεδιασμό της παράκαμψης του ιστορικού κέντρου από την πλευρά της θάλασσας (πρώην υποθαλάσσια αρτηρία).
Β. Ο επανασχεδιασμός του εξωτερικού δακτυλίου - Ζεύξη Θερμαϊκού με:
1. Την κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής από τον Α/Κ Τιτάνα (Κ4), έως τη σύνδεση της με την ΕΟ Θεσ/νίκης - Μουδανιών στην περιοχή Σχολαρίου.
2. Την ολοκλήρωση του σχεδιασμού από τον Α/Κ Σχολαρίου μέχρι την περιοχή Αγγελοχωρίου και τη Ζεύξη του Θερμαϊκού (Αγγελοχώρι - Α/Κ Αξιού στον ΠΑΘΕ).
Γ. Η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις μεγάλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας μέσω αυτοκινητοδρόμων.
Δ. Η κατασκευή της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης και η υλοποίηση της επέκτασής της αφενός προς Καλαμαριά και αεροδρόμιο και αφετέρου προς τις Δυτικές συνοικίες.
Εκτός των παραπάνω ανακοινώθηκε η βελτίωση του αεροδρομίου Μακεδονία με αποπεράτωση τις 31-12.2012, η δημιουργία εμπορευματικού κέντρου (όπως το Θριάσιο στην Αθήνα) στο χώρο του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, η αναβάθμιση του σιδηρόδρομου καθώς και 30 σταθμών Προαστιακού, η μετεξέλιξη των ΣΑΣΘ σε Μητροπολιτικό Φορεά και η επέκταση του ΟΑΣΘ σε όλο το Νομό.
Τρεις θα είναι οι βασικοί άξονες προγραμματισμού για το μέλλον της πόλης:
Πρώτος άξονας:
Εκπόνηση master plan για ένα νέο χωροταξικό, πολεοδομικό, αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό και κυκλοφοριακό επανασχεδιασμό του μητροπολιτικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης. Το master plan θα πραγματοποιηθεί ύστερα από διεθνή διαγωνισμό και την ευθύνης υλοποίησης αναλαμβάνει ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης.
Δεύτερος άξονας:
Συγκρότηση κατάλληλων οργανωτικών δομών (στο πλαίσιο της μητροπολιτικής διοίκησης του συγκροτήματος) που θα εξειδικεύσουν το master plan, θα προγραμματίσουν, συντονίσουν και διαχειριστούν την εκτέλεση των έργων.
Προτείνεται να αναλάβουν:
- Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσ/νίκης (ΟΡΘ) τον στρατηγικό χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, τόσο της Θεσσαλονίκης, όσο και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
- Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) την υποστήριξη του ΟΡΘ με επικαιροποιημένα συγκοινωνιακά δεδομένα.
- Η Εγνατία Οδός Α.Ε τον Προγραμματισμό, συντονισμό και διαχείριση των έργων.
- Το Αττικό Μετρό το σχεδιασμό και κατασκευή των μέσων σταθερής τροχιάς.
- Επίσης σημαντικό ρόλο θα έχουν οι αναβαθμισμένες τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Τρίτος άξονας:
Εξεύρεση των κατάλληλων χρηματοδοτικών πηγών και εργαλείων, δημόσιων και ιδιωτικών, για την αποτελεσματική υλοποίηση του γενικού σχεδιασμού, οικονομική στήριξη των υπό εκτέλεση έργων και των άμεσα δημοπρατούμενων.
Η υλοποίηση του MASTER PLAN στοχεύει:
* στην βελτίωση ή επέκταση υφισταμένων υποδομών και κατασκευή νέων βασικών και αναγκαίων,
* στην ανάπλαση ιστορικών συνόλων και υποβαθμισμένων περιοχών,
* στην δημιουργία μεγάλων εκτάσεων πράσινων με πάρκα και λειτουργίες αναψυχής
* στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου και στη διάθεσή του στους πολίτες και τους πεζούς.
* στην διατροπικότητα των συγκοινωνιακών φορέων στην κατεύθυνση υποκατάστασης των ΙΧ από τα μέσα μαζικής μεταφοράς
Σε αυτή τη βάση θα συγκροτηθεί από το Υ.ΠΕ.Κ.Α. ένα ευρύ πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων σε πάνω από δέκα περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος. Οι αστικές αυτές αναπλάσεις θα αποτελέσουν την συνέχεια και εξειδίκευση της υλοποίησης του master plan που θα προκύψει από τον Διεθνή Διαγωνισμό.
Ενδεικτικά αναφέρονται μερικές περιοχές επεμβάσεων:
* Περιοχή Σίνδου, Βιομηχανική Ζώνη, ΤΕΙ Θεσ/νίκης/ΔΕΘ (μετεγκατάσταση ΔΕΘ)
* Λιμάνι - Λαχανόκηποι, Ιδιοκτησίες ΟΣΕ
* Επεμβάσεις στο Βορειοδυτικό Τόξο
* ΔΕΘ, ΓΣΣ, Μουσεία, Πανεπιστήμιο, Νέο δημαρχιακό μέγαρο, Θαλάσσιο μέτωπο Λευκού Πύργου έως και παλιά ηλεκτρική εταιρία
* Τούμπα - Καλαμαριά
Κατά τον προγραμματισμό του ΟΡΘ, η προετοιμασία για την διενέργεια της προκήρυξης του διαγωνισμού για το master plan θα ολοκληρωθεί περί τα τέλη του έτους με στόχο περαίωσής του εντός του 2011.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ... ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ, ΟΠΩΣ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ... ΜΟΝΟ ΠΑΧΙΑ ΛΟΓΙΑ...
Δημοσίευση σχολίου