κείμενο από ypodomes.com
Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας μας έχει απασχολήσει πολλές φορές στο παρελθόν. Τώρα φαίνεται ακόμα πιο κοντά στο να προχωρήσει το σχέδιο ανάπτυξης αυτής της πολύ σημαντικής γραμμής που θα ενώνει τα βόρεια προάστια με το κέντρο της Αθήνας σχηματίζοντας το λατινικό γράμμα «U». Οι πληροφορίες αν και έρχονται συγκεχυμένες μιλούν για διαφοροποίηση της γραμμής η οποία μπορεί να γίνει κυκλική.
Επίσημα δεν έχει γίνει καμία ανακοίνωση εκτός από τη πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών να συμπεριλάβει τον Βύρωνα και την Καισαριανή στη νέα αυτή Γραμμή.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Η γραμμή 4 αποτελείται από 3 τμήματα. Το πρώτο τμήμα αποτελούσε παρακλάδι της Γραμμής 2 από το Σταθμό Πανεπιστήμιο έως το Άλσος Βείκου. Το δεύτερο τμήμα ήταν παρακλάδι της Γραμμής 3 και κινούνταν κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας (Κατεχάκη- Μαρούσι). Το ΥΠΕΧΩΔΕ επί εποχής Σουφλιά ένωσε αυτά τα δύο παρακλάδια με προσθήκη σταθμών στο ενδιάμεσο τμήμα Πανεπιστήμιο- Ιλίσια- Κατεχάκη.
Η πρώην ηγεσία σχεδίαζε την κατασκευή αυτής της Γραμμής χρηματοδότηση μέσω τιτλοποίησης των μελλοντικών εσόδων της Αττικής Οδού. Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών σχεδιάζει να προχωρήσει την κατασκευή της Γραμμής 4 του Αθηναϊκού Μετρό μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, χωρίς όμως και πάλι να πρόκειται για το οριστικό πλάνο χρηματοδότησης αυτής της πολύ σημαντικής νέας γραμμής.
Με τα σημερινά δεδομένα είναι εξαιρετικά δύσκολο η γραμμή ενταχθεί στο ΕΣΠΑ λόγω της προτεραιότητας της επέκτασης της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στον Πειραιά αλλά και των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη.
Το φθινόπωρο που μας έρχεται ίσως να είναι και το πλέον καθοριστικό, μιας και το project αυτό ύψους πάνω από 2,1 δις ευρώ θα μας απασχολήσει με την προώθηση του ή όχι.
Να θυμίσουμε πως με την λειτουργία της Γραμμής 4 αναμένεται να μετακινούνται σε καθημερινή βάση περισσότεροι από 400.000 επιβάτες σε περισσότερους από 20 σταθμούς.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Πιστεύω πως δεν μας "παίρνει" να γίνουν βιαστικές χαράξεις. Η γραμμή 4 πρέπει να κατασκευαστεί με 100% γνώμονα το κοινωνικό συμφέρον. Πιστεύω πως μία πολύ καλή χάραξη για την γραμμή 4 είναι η παρακάτω:
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΓΟΥ: Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας
ΚΟΣΤΟΣ: 2 δισεκατομμύρια ευρώ
ΜΗΚΟΣ ΓΡΑΜΜΗΣ: 22,4 χιλιόμετρα
ΠΛΗΘΟΣ ΣΤΑΘΜΩΝ: 22 σταθμοί
ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ & ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΣΤΑΘΜΩΝ:
1-Περισσός (Σημερινός σταθμός γραμμής 1)
2-Πλατεία Ωρωπού (Ωρωπού & Ανδριτσαίνης)
3-Γαλάτσι (Σκουφά & Ελπίδος)
4-Άνω Κυψέλη (Καυκάσου και Γερανών)
5-Πλατεία Κυψέλης
6-Ευελπίδων / Δικαστήρια (Ευελπίδων & Ωλένου)
7-Πλατεία Εξαρχείων (Θεμιστοκλέως & Σπυρίδωνος Τρικούπη)
8-Πανεπιστήμιο (Σημερινός σταθμός γραμμής 2)
9-Πλατεία Κολωνακίου (Πλατεία Φιλικής Εταιρείας)
10-Ευαγγελισμός (Σημερινός σταθμός γραμμής 3)
11-Παγκράτι (Υμηττού & Ευτυχίδου)
12-Βύρωνας (Αγίας Σοφίας & Κεσαρείας)
13-Καισαριανή (Φιλαδέλφιας & Ηρώων Πολυτεχνείου)
14-Ιλίσια (Γάζης & Μαρκάνδας)
15-Πλατεία Ηρώων / Ζωγράφου (Λεωφόρος Αλεξάνδρου Παπάγου & Μαράτου)
16-Νοσοκομείο Παίδων (Φωκίδος & Λεβαδείας)
17-Κατεχάκη (Σημερινός σταθμός γραμμής 3)
18-Νέο Ψυχικό (Αγίου Γεωργίου & Χρυσοστόμου Σμύρνης)
19-Πλατεία Χαλανδρίου (Λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου & Ιφικράτους)
20-Νοσοκομείο Υγεία/ Μαιευτήριο Μητέρα (Λεωφόρος Κηφισίας & Γούναρη)
21-Παράδεισος (Σημερινός σταθμός προαστιακού σιδηροδρόμου ΚΗΦΙΣΙΑΣ)
22-Μαρούσι (Σημερινός σταθμός γραμμής 1)
Δημοσίευση σχολίου