Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 16 Ιουλίου 2010

Μετρό Αθήνας: Η Νέα Γραμμή 4 θα έρθει;

κείμενο από ypodomes.com
Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας μας έχει απασχολήσει πολλές φορές στο παρελθόν. Τώρα φαίνεται ακόμα πιο κοντά στο να προχωρήσει το σχέδιο ανάπτυξης αυτής της πολύ σημαντικής γραμμής που θα ενώνει τα βόρεια προάστια με το κέντρο της Αθήνας σχηματίζοντας το λατινικό γράμμα «U». Οι πληροφορίες αν και έρχονται συγκεχυμένες μιλούν για διαφοροποίηση της γραμμής η οποία μπορεί να γίνει κυκλική.

Επίσημα δεν έχει γίνει καμία ανακοίνωση εκτός από τη πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών να συμπεριλάβει τον Βύρωνα και την Καισαριανή στη νέα αυτή Γραμμή.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Η γραμμή 4 αποτελείται από 3 τμήματα. Το πρώτο τμήμα αποτελούσε παρακλάδι της Γραμμής 2 από το Σταθμό Πανεπιστήμιο έως το Άλσος Βείκου. Το δεύτερο τμήμα ήταν παρακλάδι της Γραμμής 3 και κινούνταν κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας (Κατεχάκη- Μαρούσι). Το ΥΠΕΧΩΔΕ επί εποχής Σουφλιά ένωσε αυτά τα δύο παρακλάδια με προσθήκη σταθμών στο ενδιάμεσο τμήμα Πανεπιστήμιο- Ιλίσια- Κατεχάκη.

Η πρώην ηγεσία σχεδίαζε την κατασκευή αυτής της Γραμμής χρηματοδότηση μέσω τιτλοποίησης των μελλοντικών εσόδων της Αττικής Οδού. Η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών σχεδιάζει να προχωρήσει την κατασκευή της Γραμμής 4 του Αθηναϊκού Μετρό μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, χωρίς όμως και πάλι να πρόκειται για το οριστικό πλάνο χρηματοδότησης αυτής της πολύ σημαντικής νέας γραμμής.

Με τα σημερινά δεδομένα είναι εξαιρετικά δύσκολο η γραμμή ενταχθεί στο ΕΣΠΑ λόγω της προτεραιότητας της επέκτασης της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στον Πειραιά αλλά και των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη.

Το φθινόπωρο που μας έρχεται ίσως να είναι και το πλέον καθοριστικό, μιας και το project αυτό ύψους πάνω από 2,1 δις ευρώ θα μας απασχολήσει με την προώθηση του ή όχι.

Να θυμίσουμε πως με την λειτουργία της Γραμμής 4 αναμένεται να μετακινούνται σε καθημερινή βάση περισσότεροι από 400.000 επιβάτες σε περισσότερους από 20 σταθμούς.

1 σχόλιο:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Πιστεύω πως δεν μας "παίρνει" να γίνουν βιαστικές χαράξεις. Η γραμμή 4 πρέπει να κατασκευαστεί με 100% γνώμονα το κοινωνικό συμφέρον. Πιστεύω πως μία πολύ καλή χάραξη για την γραμμή 4 είναι η παρακάτω:

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΓΟΥ: Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας

ΚΟΣΤΟΣ: 2 δισεκατομμύρια ευρώ

ΜΗΚΟΣ ΓΡΑΜΜΗΣ: 22,4 χιλιόμετρα

ΠΛΗΘΟΣ ΣΤΑΘΜΩΝ: 22 σταθμοί

ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ & ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ ΣΤΑΘΜΩΝ:

1-Περισσός (Σημερινός σταθμός γραμμής 1)

2-Πλατεία Ωρωπού (Ωρωπού & Ανδριτσαίνης)

3-Γαλάτσι (Σκουφά & Ελπίδος)

4-Άνω Κυψέλη (Καυκάσου και Γερανών)

5-Πλατεία Κυψέλης

6-Ευελπίδων / Δικαστήρια (Ευελπίδων & Ωλένου)

7-Πλατεία Εξαρχείων (Θεμιστοκλέως & Σπυρίδωνος Τρικούπη)

8-Πανεπιστήμιο (Σημερινός σταθμός γραμμής 2)

9-Πλατεία Κολωνακίου (Πλατεία Φιλικής Εταιρείας)

10-Ευαγγελισμός (Σημερινός σταθμός γραμμής 3)

11-Παγκράτι (Υμηττού & Ευτυχίδου)

12-Βύρωνας (Αγίας Σοφίας & Κεσαρείας)

13-Καισαριανή (Φιλαδέλφιας & Ηρώων Πολυτεχνείου)

14-Ιλίσια (Γάζης & Μαρκάνδας)

15-Πλατεία Ηρώων / Ζωγράφου (Λεωφόρος Αλεξάνδρου Παπάγου & Μαράτου)

16-Νοσοκομείο Παίδων (Φωκίδος & Λεβαδείας)

17-Κατεχάκη (Σημερινός σταθμός γραμμής 3)

18-Νέο Ψυχικό (Αγίου Γεωργίου & Χρυσοστόμου Σμύρνης)

19-Πλατεία Χαλανδρίου (Λεωφόρος Ανδρέα Παπανδρέου & Ιφικράτους)

20-Νοσοκομείο Υγεία/ Μαιευτήριο Μητέρα (Λεωφόρος Κηφισίας & Γούναρη)

21-Παράδεισος (Σημερινός σταθμός προαστιακού σιδηροδρόμου ΚΗΦΙΣΙΑΣ)

22-Μαρούσι (Σημερινός σταθμός γραμμής 1)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα