κείμενο από ypodomes.com
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού ή Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής έχουν γίνει πεδίο διαβουλεύσεων το τελευταίο διάστημα σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα. Πιο συγκεκριμένα, όπως φαίνεται, διαφωνούν το Υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ) με το Υπουργείο Υποδομών (ΥΠΟΜΕΔΙ) για το μήκος και το γενικό σχεδιασμό των επεκτάσεων.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, σύμφωνα με το δημοσίευμα, διαφωνεί με την άμεση δημοπράτηση του έργου και θέλει να ολοκληρωθεί το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας. Από την πλευρά του το ΥΠΟΜΕΔΙ βλέπει να κυλά ο χρόνος και οι επεκτάσεις να παραμένουν στο ράφι, αφήνοντας μια σημαντική συγκοινωνιακή επένδυση για την πρωτεύουσα της χώρας.
Το έργο έχει κριθεί ούτως ή άλλως απαραίτητο για την εξομάλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας δίνοντας νέες διεξόδους και αποσυμφορώντας τόσο την υπάρχουσα Αττική Οδό όσο και άλλες κεντρικές αρτηρίες που έχουν υποστεί μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο (Λ. Κηφισού, Κατεχάκη κλπ).
Εξίσου σημαντικό θεωρείται το έργο και από τον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς πρόκειται για ένα τεράστιο έργο με μεγάλα οικονομικά μεγέθη και ένα από τα λίγα πολύ μεγάλα έργα που αναμένονται στη χώρα το επόμενο διάστημα (μαζί με το Νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου , την Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και την Νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας).
Οι διαφωνίες
Το Υπουργείο Υποδομών ζητά να παραμείνει στον σχεδιασμό τόσο η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού όσο και η σήραγγα Υμηττού με τον κλάδο έως το αεροδρόμιο. Ζητά επίσης και την άμεση προώθηση της δημοπράτησης του έργου. Το ΥΠΕΚΑ διαφωνεί με τα παραπάνω δημιουργώντας ένα κλίμα αβεβαιότητας για το έργο.
Το έργο
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού δημοπρατήθηκαν για πρώτη φορά το 2001 επί εποχής του υπουργού κου Λαλιώτη αλλά δεν προχώρησαν γιατί όταν άλλαξε η κυβέρνηση έδωσε προτεραιότητα στους υπεραστικούς δρόμους με παραχώρηση (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός κλπ). Δημοπρατήθηκαν και πάλι το 2009 αλλά με την αλλαγή κυβέρνησης ακυρώθηκε ο διαγωνισμός μιας και το έργο θεωρήθηκε φαραωνικό.
Οι αντιδράσεις
Πολλές οι αντιδράσεις για την κατασκευή αυτών των επεκτάσεων. Έχουν γίνει πεδίο μάχης μεταξύ των κομμάτων της Βουλής. Πολλοί από τους Δήμους όπου έχει προβλεφθεί η χάραξη διαφωνούν τόσο με τα στοιχεία όσο και με τον τρόπο διέλευσης. Περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν αντιταχθεί σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο λέγοντας ότι ο Υμηττός πρέπει να μείνει αλώβητος και να μην διαταραχθεί περισσότερο το οικοσύστημα του.
Πολλοί οι εμπλεκόμενοι, πολλά τα προβλήματα. Έτσι το επόμενο διάστημα θα έχουμε σημαντικές εξελίξεις για το μεγαλύτερο οδικό έργο της Αττικής αυτής της δεκαετίας.
Πηγή: newsroom ypodomes.com με πληροφορίες από kathimerini,gr
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
Ο Αστακός τελικώς θα «λειτουργεί» με LNG ή με LPG;
Της Χρυσας Λιαγγου
Σκεπτικισμός και ατονία έχουν διαδεχθεί τη δυναμική που εκφράστηκε από κυβερνητικής πλευράς προ τετραμήνου με την ανακοίνωση του ενδιαφέροντος του Εμιράτου του Κατάρ να επενδύσει στην Ελλάδα 3 δισ. ευρώ σε ένα ενεργειακό έργο-μαμούθ στη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Ζώνη του Αστακού. Η είδηση, που είχε ανακοινωθεί από το γραφείο του υπουργού Επικρατείας κ. Χάρη Παμπούκη στις 7 Μαρτίου, συνέβαλε σημαντικά στην προσπάθεια αναστροφής του αντιαναπτυξιακού κλίματος στο εσωτερικό της χώρας, αλλά παράλληλα προκάλεσε και ορισμένα ερωτήματα σχετικά με το περιεχόμενό της.
Η κυβερνητική ανακοίνωση αναφερόταν σε επένδυση μονάδας LNG και τερματικού σταθμού για τη μεταφορά LNG στο λιμάνι του Αστακού και μάλιστα εξαγωγικού χαρακτήρα, αφού τόσο η ενέργεια που θα παράγεται όσο και το αέριο που θα φτάνει εκεί θα μεταφέρονται μέσω δύο ακόμη έργων, ενός υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου κι ενός υποθαλάσσιου ηλεκτρικού καλωδίου, στην αγορά της Ιταλίας. Τα πρώτα ερωτήματα που διατυπώθηκαν συνδέονταν με τα κίνητρα του Κατάρ να επενδύσει στην Ελλάδα για να εξάγει σε μια άλλη αγορά και όχι να επενδύσει απευθείας στην ίδια, όπου μάλιστα διαθέτει ήδη τέρμιναλ LNG ανεβάζοντας σημαντικά το κόστος του έργου και μειώνοντας αντιστοίχως την απόδοσή του.
Ο δε νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας κ. Σώκος στην ομιλία του στο Νομαρχιακό Συμβούλιο που ενέκρινε το σχέδιο, απέφυγε επίσης επιμελώς να κατονομάσει το καύσιμο και αναφέρθηκε σε «LNG ή όπως άλλο οριζόμενο αέριο». Προς τι όμως αυτή η «αποστασιοποίηση»;
Ασφαλής απάντηση στο ερώτημα αυτό δεν έχει δοθεί ακόμα.
Το Κατάρ ως χώρα παραγωγός διαθέτει μεγάλες ποσότητες LPG και αναζητεί τρόπους διάθεσής του. Το γεγονός αυτό εξηγεί και το ενδιαφέρον για την επένδυση της μονάδας στον Αστακό, ισχύος άνω των 1.000 MW. Για τις ανάγκες της μονάδας εκτιμάται ότι θα πραγματοποιούνται περί τα 50 δρομολόγια ετησίως ειδικών δεξαμενόπλοιων από το Κατάρ, που θα εκφορτώνουν σε ειδικές εγκαταστάσεις αποθήκευσης που θα γίνουν στον Αστακό. Το επενδυτικό ενδιαφέρον του Κατάρ, ενώ εμφανίσθηκε να διευρύνεται, εκτός του τέρμιναλ LNG, μέχρι και σε μονάδα παραγωγής άλγης, που θα αξιοποιεί το CO2 από την καύση του LPG, προς το παρόν φαίνεται να περιορίζεται μόνο στη μονάδα LPG. Aίτηση στις αρμόδιες αδειοδοτικές αρχές δεν έχει κατατεθεί για κανένα άλλο έργο, ενώ ο υπουργός Ενέργειας του Κατάρ Abdullah bin al Attiyah εμφανίζεται, σύμφωνα με δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του Energy Intelligence που εξειδικεύεται σε θέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, να δηλώνει στις 23 Ιουνίου ότι η κρατική εταιρεία της χώρας του ενδιαφέρεται να αποκτήσει μερίδιο στη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο LPG που σχεδιάζεται στην Ελλάδα, όχι όμως να επενδύσει σε τέρμιναλ LNG.
Το τοπίο κατά συνέπεια παραμένει ως προς αυτό το σημείο θολό. Από τις 20 Μαΐου που η ΡΑΕ σε χρόνο-ρεκόρ ενέκρινε την άδεια κατασκευής της μονάδας δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος. Η αρμόδια υπουργός ΠΕΚΑ, που από την αρχή κράτησε αποστάσεις από το έργο, ανέθεσε μελέτη στη ΔΕΠΑ για την επικινδυνότητα της μονάδας στην οποία θα στηριχθεί για την έκδοση της διυπουργικής απόφασης που απαιτείται για τη χρήση του καυσίμου στη ΝΑΒΙΠΕ Αστακού. Η μελέτη αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη Αυγούστου. Την αίτηση για άδεια δύο μονάδων ηλεκτροπαραγωγής συνολικής ισχύος 1.010 MW κατέθεσε η κοινοπραξία «Astakos Power Plan Concorctium». Το συνολικό κόστος της επένδυσης υπολογίζεται στα 800 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί σε ποσοστό 70% από δανεισμό. Με την κατάθεση της αίτησης, πάντως, επιβεβαιώθηκε ότι το καύσιμο είναι LPG και όχι LNG.
Η θολούρα που επικρατεί γύρω από την επένδυση του Κατάρ ερμηνεύει και την κυβερνητική μεταστροφή από την αρχική ευφορία στον σκεπτικισμό. Περισσότερο φως στην υπόθεση ίσως ρίξει η αναμενόμενη μέσα στον Iούλιο επίσκεψη του κ. Αttiya στην Αθήνα, με αντικείμενο την πορεία της επένδυσης.
kathimerini.gr
Δε χάιηκε ο κόσμος και να μην φτιαχτούν οι επεκτάσεις. Το κυκλοφοριακό δεν πρόκειται να λυθεί με νέους δρόμους και όσοι δεν το αντιλαμβάνονται, μάλλον αιθεροβατούν...
Δημοσίευση σχολίου