Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Σιδηρόδρομος: σε εξέλιξη τα έργα από Κιάτο μέχρι Ροδοδάφνη, το 2016 η λειτουργία της νέας γραμμής

κείμενο από το ypodomes.com
Τα σιδηροδρομικά έργα που επίσης απασχολούν με την εξέλιξη τους είναι αυτά που ξεκινούν από το Κιάτο φτάνουν μέχρι τη Ροδοδάφνη ενώ περιμένουμε και τις επόμενες δημοπρατήσεις που θα φέρουν τον σύγχρονο διπλό, ηλεκτροκινούμενο σιδηρόδρομο υψηλών ταχυτήτων στην πόλη της Πάτρας.

Σήμερα τα έργα είναι σε εξέλιξη αλλά ας δούμε ανά τμήμα την εξέλιξη τους σύμφωνα με την απάντηση που απέστειλε πριν από λίγο καιρό ο πρώην Υφυπουργός Υποδομών κος Βούγιας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ κου Νικολόπουλου:

ΚΙΑΤΟ - ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
Είναι σε πλήρη εξέλιξη όλα τα έργα ενώ αναμένεται να ξεκινήσει και Πέμπτη εργολαβία που θα ξεκινήσει εντός λίγων μηνών. Είναι σε εξέλιξη 4 εργολαβίες που έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια και περιλαμβάνουν όλο το τμήμα εκτός από την εργολαβία στην περιοχή Διακοπτού- Ελαιώνα που είναι η Πέμπτη Εργολαβία.

Η Πέμπτη Εργολαβία περιλαμβάνει 6 χλμ (ΧΘ 73,135- ΧΘ 79) περίπου νέας γραμμής καθώς και την κατασκευή όλων των σταθμών και των στάσεων στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη. Το σύνολο των πέντε εργολαβιών είναι κόστους 409.000.000 ευρώ. Άλλα 55.000.000 ευρώ θα στοιχίσουν οι προμήθειες υλικών επιδομής της γραμμής (σιδηροτροχιές, σκύρα, στρωτήρες, αλλαγές).

Οι σημαντικότερες καθυστερήσεις εντοπίζονται στην ανακάλυψη αρχαιολογικών ευρημάτων στις περιοχές που εκτελούνται έργα και οι σημαντικότερες είναι στην κατασκευή της σήραγγας διαφυγής ΣΔ2 στην σήραγγα Τράπεζας που εξελίσσεται αρχαιολογική ανασκαφή εδώ και 3 χρόνια που προκαλεί αντίστοιχη καθυστέρηση στην απόδοση του χώρου.

Επίσης στον κόμβο Δερβενίου λόγω απαίτησης της αρχαιολογικής υπηρεσίας για διατήρηση κάποιων σημαντικών ευρημάτων απαιτείται τροποποίηση στη σιδηροδρομική γέφυρα με αύξηση στο άνοιγμα της για να μην καταστραφεί το ρωμαϊκό λουτρό που βρέθηκε.

Καθυστερήσεις υπάρχουν και λόγω των απαλλοτριώσεων στις χιλιομετρικές θέσεις του έργου ΧΘ 28, 30, 36, 40, 45.4, 79, 85 με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην έναρξη κατασκευής των έργων υποδομής στις αντίστοιχες περιοχές. Το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται.

Τέλος καθυστέρηση έχει επιφέρει η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Κόρινθος- Πάτρα (Ολυμπία Οδός) που δημιουργεί προβλήματα στα σημεία γειτνίασης και διασταύρωσης των δύο έργων. Εκεί τα προβλήματα λύνονται με εκατέρωθεν συνεννοήσεις αλλά επιφέρουν επιπλέον καθυστερήσεις στην εξέλιξη του έργου.

Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω και αν αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προαναφέρθηκαν η ολοκλήρωση του τμήματος από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη Αιγίου εκτιμάται ότι είναι δυνατή στα τέλη του 2016.

Στα υπό ένταξη έργα του ΕΣΠΑ είναι και η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο- Αίγιο που δεν περιλαμβάνεται στα παραπάνω έργα με κόστος 40.560.000 ευρώ.

ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ - ΠΑΤΡΑ
Είναι το τελευταίο τμήμα όλου του Σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ και το κόστος του εκτιμάται σε 725.000.000 ευρώ. Το τμήμα πρόκειται να υλοποιηθεί στα πλαίσια του ΕΣΠΑ και μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Προσπελασιμότητας (ΕΠΕΠ).

ΕΡΓΟ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ-ΡΙΟ
Από το σύνολο του ποσού μέσω του ΕΣΠΑ μπορούν να διατεθούν 484.000.000 ευρώ τα οποία καλύπτουν την κατασκευή νέας γραμμής από τη Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο. Αυτό θα συμβεί με την δημοπράτηση δύο εργολαβιών.

Η πρώτη θα είναι η κατασκευή υποδομής ΝΔΣΓ στο τμήμα Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος και σήραγγας Παναγοπούλας (ΧΘ 91,500- ΧΘ 113,600) προϋπολογισμού 247.000.000 ευρώ και η δεύτερη θα είναι η κατασκευή ΝΔΣΓ στο τμήμα Ψαθόπυργος- Ρίο (ΧΘ 113,600- ΧΘ 119,100) προϋπολογισμού 53.000.000 ευρώ.

Για τις δύο εργολαβίες έχει γίνει κήρυξη απαλλοτριώσεων στο τμήμα Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για δικαστικό προσδιορισμό αποζημίωσης ενώ για το τμήμα Ψαθόπυργος- Ρίο υπάρχει εγκεκριμένο κτηματολόγιο και αναμένεται να προωθηθεί η διαδικασία κήρυξης της απαλλοτρίωσης.

Και εδώ οι σημαντικότερες καθυστερήσεις εντοπίζονται στην ταυτόχρονη κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού και των απαλλοτριώσεων. Υπάρχει πιθανότητα η εργολαβία Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος να δημοπρατηθεί εντός των επομένων μηνών με στόχο την ολοκλήρωση της μέχρι τα τέλη του 2016.

ΕΡΓΟ ΡΙΟ- ΠΑΤΡΑ
Δυστυχώς το τμήμα από το Ρίο μέχρι την Πάτρα δεν είναι σε κάποιο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ και θα πρέπει πρώτιστα να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη πίστωση. Στην παρούσα φάση η ΕΡΓΟΣΕ έχει σε εξέλιξη εκπόνηση μελετών για κατασκευή νέας διπλής κανονικής γραμμής με υπογειοποίηση εντός της πόλης της Πάτρας σύνδεση με το νέο λιμάνι της πόλης και συναρμογή με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο.

Μετά την ολοκλήρωση των μελετών θα ληφθούν οι αποφάσεις με την προσφορότερη τεχνική λύση δεδομένης και της οικονομικής συγκυρίας. Δηλαδή ο σύγχρονος σιδηρόδρομος για την Πάτρα αργεί..

1 σχόλιο:

τρενομανής είπε...

Δεν πειράζει! Ή στο Ρίο ή πιθανότατα στον Σ.Σ. Ροδοδάφνης θα πραγματοποιείται η μετεπιβίβαση στον μετρικό, ο οποίος δεν ανακατασκευάστηκε όπως στο τμήμα Κόρινθος - Καλαμάτα. Οι βραδυπορίες θα κάνουν το τμήμα Ροδοδάφνη - Πάτρα πιο αργό από το τμήμα Αθήνα - Ροδοδάφνη...Οπότε μετά μισά και λιγότερα χρήματα θα ανακατασκευάζονταν ο μετρικός με νέα χάραξη, σήραγγες, ανισόπεδες αυτόματη ηλεκτρονική σηματοδότηση και ότι καλύτερο τεχνολογικά κυκλοφορεί στην υφήλιο. Θα ξεκινούσε από Αθήνα δίχως μετεπιβίβαση. Θα εξυπηρετούσε και όλο το δίκτυο Πελοποννήσου, το οποίο σήμερα είναι off.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα