Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Μετρό Θεσσαλονίκης: το Σεπτέμβρη ο πρώτος μετροπόντικας στην ΑΝΑΛΗΨΗ, άγνωστος ο χρόνος παραμονής!

κείμενο από το ypodomes.com
Με απόφαση της Αττικό Μετρό δόθηκε εντολή επειγουσών εργασιών για το έργο της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην ανάδοχο Κοινοπραξία «ΑΕΓΕΚ-IMPREGILO- ALSALDO STS- SELI- ANSALDOBREDA», σχετικά με την κατασκευή του σταθμού ΑΝΑΛΗΨΗ και συγκεκριμένα για:

α. την κατασκευή υπόγειας αντηρίδας από αλληλοτεμνόμενους πασσάλους jet grouting κάτω από την πλάκα πυθμένα στο σταθμό και διασταύρωση «Ανάληψη» ως αντιστήριξη των Δ.Τ. κατά τη φάση της εκσκαφής,
β. την ενίσχυση του εδάφους μεταξύ των σηράγγων, στην περιοχή πριν το σταθμό και μετά τη διασταύρωση «Ανάληψη» για όσο διάστημα μειώνεται η καθαρή απόσταση μεταξύ σηράγγων κάτω των τριών (3) μέτρων με τη μέθοδο jet grouting,
γ. την κατασκευή «φρέατος» -με κατάλληλα ανοίγματα- στην είσοδο του σταθμού «Ανάληψη» (βόρειο φρέαρ), δηλαδή την κατασκευή ενός πρόσθετου προσωρινού εγκάρσιου διαφραγματικού τοίχου με τον οποίο θα πλαισιώνονται τα ανοίγματα, με τη μέθοδο top-down
και με κατασκευή υπόγειας αντηρίδας από αλληλοτεμνόμενους πασσάλους jet grouting κάτω από την πλάκα πυθμένα,
δ. την διαμόρφωση ανοιγμάτων, παρόμοιων διαστάσεων με αυτές του βόρειου φρέατος, στο νότιο άκρο της διασταύρωσης «Ανάληψη»,
ε. την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών.

Όπως περιγράφεται στην απόφαση οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση συνοπτικά είναι:

Η καταγραφή καθιζήσεων σε κτίρια που ανήκουν στην ζώνη επιρροής του σταθμού που το τελευταίο έτος φτάνει τα 3mm μ.ο που δίνουν εικόνα εξελισσόμενης καθίζησης με άγνωστη εξέλιξη.
Η εγγύτητα του σταθμού με τις πολυκατοικίες που στην μεγάλη τους πλειοψηφία είναι της δεκαετίας του 1960. Ενδεχόμενες βλάβες θα προκαλούσαν «έντονες κοινωνικές επιπτώσεις» και επιμήκυνση του χρόνου κατασκευής.


ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΑΝΑΛΗΨΗ
Οι εργασίες που θα προκύψουν από αυτή την απόφαση θα έχουν σημαντικές επιδράσεις στο έργο αλλά και τον σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ καθώς: η απόσταση μεταξύ των δύο σηράγγων θα μειωθεί από 3 σε δύο μέτρα στην περιοχή πριν το σταθμό ενώ και το πλάτος του σταθμού αναγκαστικά θα μειωθεί κατά ένα μέτρο.

Η σχετική επιτροπή Εμπειρογνωμόνων έκρινε απαραίτητο την λήψη ειδικών μέτρων που να στοχεύει στην ενίσχυση του εδάφους μεταξύ των σηράγγων για όσο διάστημα μειώνεται η καθαρή απόσταση κάτω από τα τρία μέτρα.

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ
Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο η άφιξη των δύο μετροπόντικων εκτιμάται για τον πρώτο μέσα στον Σεπτέμβριο και για τον δεύτερο τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους ενώ επιρρίπτει ευθύνες στον Ανάδοχο για την έλλειψη κύριας κατασκευαστικής δραστηριότητας «λόγω αδυναμίας συντονισμού από πλευρά του».

Αυτό σημαίνει πρακτικά πως στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ οι μετροπόντικες θα μείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα και έως ότου ολοκληρωθούν οι εκσκαφές και η κατασκευή της πλάκας του πυθμένα του σταθμού.

Μάλιστα σημειώνεται πως η παρατεταμένη παραμονή των μετροποντίκων στο σταθμό εγκυμονεί κινδύνους τόσο για τα ίδια τα μηχανήματα (βλάβες) όσο και για τον σταθμό (ρωγμές από καθιζήσεις λόγω βάρους).

Επιπλέον η αναγκαστική παραμονή για τους μετροπόντικες θα εμποδίσει την συνέχιση των κατασκευαστικών εργασιών στους προηγούμενους σταθμούς, δυτικά της Ανάληψης.

Με όλα τα παραπάνω να ελλοχεύουν σημαντική χρονική απόκλιση για το έργο αποφασίστηκε η ανάθεση των παραπάνω επειγουσών εργασιών. Ο χρόνος που αναμένεται να κλείσει η οδός Δελφών είναι περίπου 10 μήνες ενώ δεν αναφέρεται ποιο θα είναι το χρονικό διάστημα που θα παραμείνουν οι μετροπόντικες στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα