Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ: Η 'μπλε' Γραμμή 3

κείμενο από το ypodomes.com
Μετρό Αθήνας: Γραμμή 3: Αιγάλεω- Δουκίσσης Πλακεντίας- Αεροδρόμιο
Μήκος: 20,0χλμ (το υπόγειο τμήμα), Σταθμοί σε λειτουργία: 20, Σταθμοί υπό κατασκευή: 1, Σταθμοί σε δημοπράτηση: 6

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΝΙΚΑΙΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ (σε δημοπράτηση), ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (υπό κατασκευή). ΑΙΓΑΛΕΩ, ΕΛΑΙΩΝΑΣ, ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ , ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 1), ΣΥΝΤΑΓΜΑ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΡΑΜ-ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΗ 2) , ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ , ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΠΑΝΟΡΜΟΥ, ΚΑΤΕΧΑΚΗ , ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ, ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ, ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ (ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΕ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ), ΠΑΛΛΗΝΗ, ΚΑΝΤΖΑ/ ΠΑΙΑΝΙΑ, ΚΟΡΩΠΙ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ.

Ιστορικό- Στοιχεία
Η Γραμμή 3 έχει μήκος 20,0 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής καθώς και 20 χιλιόμετρα επίγειας γραμμής και 20 Σταθμούς. Το έργο κατασκευής της γραμμής ξεκίνησε το 1992. Το πρώτο τμήμα που παραδόθηκε ήταν το Σύνταγμα - Εθνική Άμυνα τον Ιανουάριο του 2000. Τον Απρίλιο του 2003 προστέθηκε ο Σταθμός Μοναστηράκι στο Δυτικό άκρο. Τον Αύγουστο του 2004 προστέθηκαν οι Σταθμοί ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ στο Ανατολικό Άκρο.

Τον Ιούλιο κ Αύγουστο του 2006 προστέθηκαν οι Σταθμοί ΚΑΝΤΖΑ/ΠΑΙΑΙΝΙΑ, ΚΟΡΩΠΙ, και ΠΑΛΛΗΝΗ. Στις 26 Μαίου 2007 προστέθηκε η μεγάλη επέκταση από το Μοναστηράκι με τους Σταθμούς ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ - ΕΛΑΙΩΝΑΣ - ΑΙΓΑΛΕΩ. Στις 02 Σεπτεμβρίου 2009 παραδόθηκε ο Σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ. Στις 23 Ιουλίου 2010 παραδόθηκε ο Σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ και στις 30 Δεκεμβρίου 2010 ο Σταθμός ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.

Επεκτάσεις
Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη μία επέκταση μήκους 1,5χλμ με 1 Σταθμό από το ΑΙΓΑΛΕΩ στο ΧΑΙΔΑΡΙ που κατασκευάζεται από τον Απρίλιο 2006 με αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2009. Και εδώ ισχύει το πρόβλημα με τη Siemens και υπάρχει αναμονή για την ολοκλήρωση και παράδοση της επέκτασης.

Σε τελικό στάδιο και η κατασκευή του αμαξοστασίου του Ελαιώνα. Η καθυστέρηση και εδώ θα φτάσει τα 3 χρόνια περίπου μιας και το αρχικό χρονοδιάγραμμά ήταν για τον Δεκέμβριο του 2008. Μελλοντικά πάνω από το σταθμό ΕΛΑΙΩΝΑ θα εγκατασταθούν και τα ΚΤΕΛ αντικαθιστώντας τα ΚΤΕΛ του Κηφισού και της Λιοσίων.

Η επαναδημοπράτηση της πολυαναμενόμενης επέκτασης από το ΧΑΙΔΑΡΙ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ μήκους 7,5χλμ με 6 Σταθμούς βρίσκεται στην τελική της φάση. Οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Τον Απρίλιο δόθηκαν οι οικονομικές προσφορές από 5 κοινοπραξίες, εγκρίθηκαν οι 3 από αυτές αλλά δυστυχώς και πάλι έχουμε ενστάσεις από τις εταιρείες που αποκλείστηκαν.

Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται στις αρχές του 2012 (αν δεν έχουμε νέα εμπλοκή) με την υπογραφή του αναδόχου και να ολοκληρωθεί 5,5 χρόνια μετά (2017-2018). Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους. Κόπηκε από το αρχικό πλάνο o Σταθμός Ευαγγελίστρια.

Στο σύνολό τους μετά τις προγραμματισμένες επεκτάσεις η Γραμμή 3 θα έχει 49χλμ μήκος (28,5 υπόγεια) και 27 σταθμούς.

Μελλοντικά Σχέδια
Σύμφωνα με το σχέδιο για τον Πειραιά που παρουσιάστηκε υπάρχει πιθανότητα επέκτασης της Γραμμής από το Δημοτικό Θέατρο προς την Πειραϊκή. Περιμένουμε σχετικές ανακοινώσεις από το Υπουργείο Υποδομών. Στο Βόρειο Άκρο μάλλον δεν προβλέπεται περαιτέρω επέκταση. Σύμφωνα με το Νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας η Γραμμή 3 δεν θα επεκταθεί πέραν της επέκτασης προς Δημοτικό Θέατρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα