Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

Θεσσαλονίκη: για να γίνει Μητρόπολη πρέπει πρώτα να γίνει πρώτα εργοτάξιο, δείτε τα έργα!

κείμενο από το ypodomes.com
Το μόνιμο παράπονο των Θεσσαλονικέων είναι το «ρίξιμο» της πόλης σε έργα υποδομής σε σχέση με την Αθήνα. Και υπάρχει μεγάλη δόση αλήθειας σε αυτό. Είναι η μοναδική πόλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση με πληθυσμό που ξεπερνά το 1.000.000 που δεν έχει μέσα σταθερής τροχιάς.

Δεν έχει εναλλακτικά μέσα μαζικής μεταφοράς, μεγάλα έργα υποδομής, αστικούς αυτοκινητόδρομους, αναβαθμισμένο Αεροδρόμιο και αστικές υποδομές που παραπέμπουν σε μία σύγχρονη Μητρόπολη.

Όμως γίνονται σημαντικές κινήσεις προς το κλείσιμο αυτής της ψαλίδα κυρίως με την Αθήνα αλλά και άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις παρόμοιου μεγέθους.

Με την ΔΕΘ να έρχεται σε λίγες μέρες οι συνηθισμένες εξαγγελίες πλέον προκαλούν ειρωνικά χαμόγελα στην πόλη που έχουν συνηθίσει σε μεγάλες υποσχέσεις τον Σεπτέμβριο και έργα μηδέν το υπόλοιπο χρονικό διάστημα.

Σημαντικό ρόλο στην ανάσχεση των μεγάλων υποδομών της πόλης έχει παίξει και η κόντρα μεταξύ των φορέων με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την απώλεια της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας που θα στοιχίσει στον Έλληνα φορολογούμενο περίπου 70.000.000 ως αποζημίωση για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ.

Όμως υπάρχει κινητικότητα και αυτό είναι ένα από τα στοιχεία που είναι ενθαρρυντικά. Σημαντικά έργα δρομολογούνται σιγά- σιγά και είναι μια καλή αρχή. Αρκεί αυτό να μην είναι και πάλι αποσπασματικό. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει πρώτα ένα μεγάλο εργοτάξιο για να καταφέρει να δημιουργήσει σημαντικές υποδομές.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Ένα από τα μεγάλα λάθη είναι η "σαλαμοποίηση" των έργων με αποτέλεσμα να μην είναι ορατή η σημαντικότητα τους. Τόσο η επέκταση του διαδρόμου 10-28 κατά 600 μέτρα όσο και η επέκταση του Αεροσταθμού είναι σημαντικά έργα για την μετατροπή του Αεροδρομίου από Περιφερειακό σε Μητροπολιτικό με πανελλαδική σημασία. Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα τα έργα θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2012 χωρίς όμως να είναι κανείς σίγουρος ότι δεν πρόκειται να υπάρξει και άλλη παράταση.

ΜΕΤΡΟ
Το Μετρό ξεκίνησε με 9,6 χλμ και 13 σταθμούς το καλοκαίρι του 2006 με την υπόσχεση ότι θα λειτουργήσει στα τέλη του 2012. Σήμερα 5 χρόνια μετά μιλάμε για ολοκλήρωση του έργου το 2015 και μάλλον με κομμένους τους δύο τελευταίους σταθμούς (ΒΟΥΛΓΑΡΗ και ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ) και του μήκους κατά 2,5 χιλιόμετρα.

Η επέκταση για Καλαμαριά ξεκίνησε ως προεκλογικό πυροτέχνημα το 2009 καθώς 2 χρόνια μετά αναμένεται η έγκριση της ..Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Αν όλα πάνε καλά το επόμενο καλοκαίρι για τα επόμενα πέντε τουλάχιστον χρόνια θα κατασκευάζονται 4,8 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής και σταθμοί σε ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ και ΜΙΚΡΑ μετατρέποντας όλη την Νότιο-Ανατολική πλευρά της πόλης σε εργοτάξιο.

Οι επόμενες επεκτάσεις ακόμα βρίσκονται μακριά καθώς σε 2 χρόνια από σήμερα θα ξεκινήσει η δημοπράτηση για την επέκταση προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία.

ΤΡΑΜ- ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Θαλάσσια Συγκοινωνία είναι ένα στοίχημα της πόλης εδώ και δεκαετίες. Κουβέντες και συζητήσεις ατελείωτες. Σήμερα είμαστε σε επίπεδο μελέτης και ως φαίνεται τελικά η πόλη θα αποκτήσει το πρώτο θαλάσσιο αστικό μέσο μαζικής μεταφοράς σε όλη την Ελλάδα με 4 σταθμούς (απο την Περαία μέχρι τον πρώτο προβλήτα του λιμανιού) με ορόσημο τον Σεπτέμβριο του 2012. Τυχαίος ο μήνας;

Για το Τραμ, τώρα ξεκίνησε η κουβέντα από τον Δήμαρχο Μπουτάρη και τον τέως Υφυπουργό Υποδομών κο Βούγια και μίλησαν για γραμμή που θα ξεκινάει από το ΙΚΕΑ και μέσω της Λ. Βασιλίσσης Όλγας θα φτάσει στο κέντρο της πόλης. Έκτοτε αγνοείται η τύχη του.

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ
Τα έργα στη Νέα Παραλία ξεκίνησαν και θα κρατήσουν μέχρι τις αρχές του 2014. Όταν όμως ολοκληρωθούν οι πολίτες και οι επισκέπτες της πόλης θα απολαμβάνουν 8 νέα θεματικά πάρκα και την υπόσχεση μιας όμορφης παραλίας. Στην Λεωφόρο Νίκης αναμένεται να δρομολογηθεί ποδηλατοδρόμος και μάλιστα άμεσα προς απογοήτευση των απανταχού ιχ-ήδων που έχουν κατακτήσει την πόλη.

Στο λιμάνι αναμένεται το επόμενο διάστημα να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής του 6ου προβλήτα διπλασιάζοντας σχεδόν την χωρητικότητα σε εμπορευματοκιβώτια. Είναι ένα από τα έργα φαντάσματα της πόλης που εξαγγελλόταν για πολλά χρόνια αλλά φέτος είναι η χρονιά ορόσημο για αυτό το πολύ σημαντικό έργο.

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Σε μία πόλη που το συνηθέστερο μέσο μεταφοράς είναι το Ι.Χ., το οδικό δίκτυο είναι το βασικό της πρόβλημα. Στην Θεσσαλονίκη έχουν ήδη σοβαρό πρόβλημα με την εσωτερική περιφερειακή που δυστυχώς λειτουργεί ως αστικός δρόμος και όχι ως αστικός αυτοκινητόδρομος.

Το πρώτο βήμα για να αλλάξει αυτή η κατάσταση έγινε πριν 2 μήνες με την ολοκλήρωση της δημοπράτησης του ανισόπεδου κόμβου Κ16 στη Λαχαναγορά (στο σημείο που συναντιέται η εσωτερική περιφερειακή με την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης- Αθήνας) που θα στοιχίσει περίπου 150.000.000 ευρώ και θα ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια.

Μέσα στο 2012 αναμένεται να συνεχιστεί το πρόγραμμα αναβάθμισης του δρόμου σε αυτοκινητόδρομο με στόχο σε μερικά χρόνια να είναι ένας ελεύθερος δρόμος χωρίς φανάρια που να επιτρέπει τη διαμπερή κίνηση από δυτικά στα ανατολικά της πόλης με πολλαπλές κατευθύνσεις μέσα και έξω από την Θεσσαλονίκη.

Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι η κατασκευή της Εξωτερικής Περιφερειακής. Μέσα στο 2011 λέχθηκε πως θα κατασκευαστεί αλλά σε βάθος χρόνου και με έμφαση στο πρώτο τμήμα στα Ανατολικά. Από τότε δεν έχει ακουστεί κάτι και υπάρχει ούτως ή άλλως θέμα και σε πολλές από τις περιοχές που περνά αλλά και με το συνολικό κόστος που λέγεται ότι φτάνει στο εξωπραγματικό για την εποχή νούμερο των 2 δις ευρώ.

ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ-ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ
Εκτός από τα παραπάνω στη Θεσσαλονίκη εξαγγέλθηκε πέρυσι από το ΥΠΕΚΑ σειρά παρεμβάσεων υπέρ του πεζού και του ποδηλάτη καθώς και πολλές παρεμβάσεις για την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου της πόλης. Από αυτά μέχρι σήμερα δεν έχει δρομολογηθεί τίποτα. Εδώ ο Δήμος κάνει αξιοσημείωτη δουλειά παρόλο που τα κονδύλια που διαθέτει είναι λίγα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα