Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

Αεροδρόμιο Β. Πύρρος Ιωαννίνων: μόνο ο πύργος ελέγχου κατασκευάζεται..

κείμενο από το ypodomes.com
Θεατές σε ένα... έργο που κατάντησε «γεφύρι της Άρτας» παραμένουν οι τοπικοί φορείς και ... περιμένουν να τελειώσει χωρίς να παρέμβουν, έστω για την τιμή των όπλων, προς την κυβέρνηση για να το χρηματοδοτήσει επαρκώς.

Ο λόγος για το έργο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου «Βασιλεύς Πύρρος» το οποίο εκτελείται με ... ρυθμούς χελώνας και πλέον δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στην παράταση που δόθηκε για τον Μάιο του 2012.

Ο ανάδοχος συνεχίζει μεν τις εργασίες, αλλά μόνο για την κατασκευή του νέου πύργου ελέγχου και δεν ξεκινά, όπως είναι λογικό, τον νέο σταθμό γνωρίζοντας ότι οι πιστώσεις από εθνικούς πόρους δεν διατίθενται εύκολα και στην ώρα τους.

Άλλωστε έχει λαμβάνειν περίπου 400.000 ευρώ και κινείται ανάλογα με την ροή των πιστώσεων. Κι όλα αυτά ενώ οι τοπικοί φορείς και οι βουλευτές δεν ασχολούνται με το έργο και την καθυστέρηση.

Είναι ένα πολυδιαφημισμένο έργο και από τις δυο κυβερνήσεις (η Ν.Δ το δημοπράτησε με διπλάσιο προϋπολογισμό, παραλαμβάνοντας το από το ΠΑΣΟΚ) με προβλήματα στις αρχικές μελέτες και καθυστερήσεις μέχρι να ξεκινήσει και έπρεπε να παραδοθεί εδώ και δυο χρόνια...

Καθοριστική η μη ένταξη στο ΕΣΠΑ

Από τη στιγμή που το έργο δεν εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ και ξέσπασε η οικονομική κρίση στη χώρα, ήταν αναμενόμενο ότι δεν θα χρηματοδοτούνταν επαρκώς από εθνικούς πόρους.

Πολλές φορές ο ανάδοχος βρέθηκε στην δύσκολη θέση να διακόψει εργασίες, έγιναν πολλές αλλαγές στην αρχική μελέτη που προέβλεπε νέο σταθμό στην θέση του σημερινού και του πάρκινγκ, αλλά τελικά δεν κατεδαφίζεται ο υπάρχον, κρίθηκε ασύμφορο να λειτουργήσει ως μεταβατικός σταθμός το κτίριο που προορίζεται για αμαξοστάσιο.

Ούτε και τώρα είναι ξεκαθαρισμένο αν θα κατεδαφιστεί τμήμα του σταθμού για να ανεγερθεί ο νέος στο χώρο του πάρκινγκ, μόνο ο πύργος ελέγχου ..πήρε νέα θέση στην αντίθετη πλευρά από την σημερινή.

Δεν έφταιξαν όμως μόνο αυτές οι αλλαγές ή οι...διορθώσεις στις αρχικές μελέτες για τα ηλεκτρομηχανολογικά. Η καθυστέρηση στις πληρωμές ήταν και είναι η κύρια αιτία που το έργο πήγε πίσω.

Πληρώθηκε τον Μάρτιο, αλλά...

Αυτό το διάστημα οι οφειλές προς τον ανάδοχο δεν είναι μεγάλες (περίπου 400.000 ευρώ) άλλωστε δεν προχώρησε και πολύ το έργο, μετά την πληρωμή σχεδόν ολόκληρης της οφειλής, περίπου 3 εκ. ευρώ τον περασμένο Μάρτιο. Είχε προηγηθεί διακοπή εργασιών από τον Δεκέμβριο.

Μέχρι τον Μάρτιο, περίπου 8,5 εκ. ευρώ είχαν πληρωθεί από μια σύμβαση που ήταν με την έκπτωση 25 εκ. ευρώ περίπου, αλλά είναι άγνωστο αν θα περικοπούν εργασίες και τι θα γίνει ως το τέλος...

Πάντως αυτό το διάστημα συντάσσεται ο σχετικός πίνακας για να ξεκαθαριστεί πλήρως το οικονομικό αντικείμενο του έργου και ίσως μέσα από αυτό να υπάρξουν και αποφάσεις για το τι ακριβώς θα γίνει και τι μπορεί να πληρωθεί.

Το έργο που εκτελέστηκε ως τώρα δεν είναι και τόσο ορατό, αφού αφορούσε το διάδρομο προσγείωσης και συνδετήριους με το χώρο στάθμευσης αεροσκαφών, περιφράξεις και φωτισμό κλπ, αλλά και το κτίριο του αμαξοστασίου που έχει μείνει στον σκελετό.

Η κατασκευή του νέου πύργου ελέγχου είναι αυτό που φαίνεται και για το νέο σταθμό έγινε απλά μια προετοιμασία στο χώρο, χωρίς να ξεκινά η ανέγερση του και παραμένει άγνωστο το πότε θα γίνει η θεμελίωση του. Όλα εξαρτώνται από τη ροή της χρηματοδότησης...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα