Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Ολυμπία Οδός: ο δρόμος τελειώνει στην Τσακώνα και όχι στην Πάτρα, δηλώνει ο Περιφερειάρχης!

κείμενο από τo ypodomes.com
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας αφού πρώτα χαρακτήρισε την Πατρών-Πύργου «δρόμο-καρμανιόλα» στη συνέχεια κάλεσε το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και την κυβέρνηση να «ολοκληρώσουν τις διαπραγματεύσεις με τις Τράπεζες και τις ανάδοχες εταιρείες που εμπλέκονται στο έργο, ώστε η Ολυμπία Οδός να μπει και πάλι σε κατασκευαστικούς ρυθμούς».

«Δεν μπορούμε να βλέπουμε άλλο αραχνιασμένα εργοτάξια και καθηλωμένη την εργολαβία» υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης σε δηλώσεις του προς την εκπομπή «Ενημέρωση στη ΝΕΤ» στην οποία φιλοξενήθηκε σήμερα το πρωί. Σημειώνεται μάλιστα ότι οι δηλώσεις έγιναν από την Πατρών-Πύργου, στο Κουρτέσι Ηλείας, με φόντο τον πραγματικά επικίνδυνο δρόμο, όπως είναι σήμερα.

Ο Απόστολος Κατσιφάρας αφού περιέγραψε σε γενικές γραμμές τις δύσκολες διαπραγματεύσεις μεταξύ κυβέρνησης, κατασκευαστριών εταιρειών και Τραπεζών που χρηματοδοτούν το έργο, σημείωσε ότι η διαπραγμάτευση αυτή βρίσκεται σε τελική φάση και πρόσθεσε με έμφαση: «Πρέπει να υπάρξει κατάληξη στη διαπραγμάτευση, δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο και αυτό το έχουμε θέσει με έμφαση προς την κυβέρνηση και προς τον Πρωθυπουργό».

Ταυτόχρονα ο Περιφερειάρχης αποσαφήνισε κατηγορηματικά την προσωπική του θέση αλλά και την ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, σύμφωνα με την οποία δεν είναι δεκτή καμιά αλλαγή στο φυσικό και τεχνικό αντικείμενο του έργου. «Δεν θα συμβιβαστούμε με ένα έργο που θα σταματά στην Πάτρα. Η Ολυμπία οδός τελειώνει στην Τσακώνα», τόνισε χαρακτηριστικά ο Απόστολος Κατσιφάρας.

Παράλληλα ο Περιφερειάρχης είχε την ευκαιρία να εξηγήσει τη γενικότερη σημασία τόσο της Ολυμπίας όσο και της Ιόνιας Οδού. «Η χώρα θα βγει από την ύφεση μέσω της ανάπτυξης και τούτο σημαίνει ανάπτυξη της Περιφέρειας, άρα ανάπτυξη των υποδομών της. Αυτός είναι και ο βαθύτερος λόγος για τον οποίο επιμένουμε και πιέζουμε συνεχώς στέλνοντας το δικό μας μήνυμα».

Εξάλλου, κατά τη διάρκεια των δηλώσεων, τέθηκε το ζήτημα των εκτεταμένων κλοπών χαλκού που παρατηρούνται στην Ηλεία, αλλά και σε άλλες περιοχές. Οι κλοπές αυτές αφορούν γεωτρήσεις, αρδευτικά δίκτυα, δημόσια κτίρια, πίνακες υψηλής τάσης αλλά και το δίκτυο του ηλεκτροφωτισμού, ιδίως στους κόμβους με την Πατρών-Πύργου. Ο Περιφερειάρχης έκανε λόγο για ένα «ιδιότυπο, εκτεταμένο και ανησυχητικό φαινόμενο», δεδομένου ότι πλήττει την αγροτική παραγωγή αλλά και έχει θέσει εκτός λειτουργίας τον ηλεκτροφωτισμό περίπου στο 70% των συνδέσεων με την Πατρών-Πύργου, γεγονός που επιτείνει την επικινδυνότητα του δρόμου.

Τέλος και με αφορμή το γεγονός ότι στις 24 Αυγούστου είναι η θλιβερή «επέτειος» των καταστροφικών πυρκαγιών που έπληξαν την Ηλεία το 2007, ο Απόστολος Κατσιφάρας έστειλε το δικό του μήνυμα. «Το Σχέδιο Ανασυγκρότησης των πυρόπληκτων περιοχών δεν μπορεί να παραμένει κι? άλλο στα συρτάρια», υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα