Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Σιδηρόδρομος: υπογράφεται η νέα σύμβαση 46 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση της σήραγγας Καλλιδρόμου

κείμενο απο το ypodomes.com
ε την συμπληρωματική σύμβαση ύψους 46.000.000 ευρώ πρόκειται να ολοκληρωθούν τα έργα στη σήραγγα Καλλιδρόμου. Η σύμβαση κρίθηκε απαραίτητη για να μην συρθεί ο σιδηρόδρομος σε νέο διαγωνισμό με απρόβλεπτα αποτελέσματα. Θετικά έχει γνωμοδοτήσει εδώ και καιρό το Ελεγκτικό Συνέδριο ενώ πριν μερικές μέρες έγινε κουβέντα και στη Βουλή για το θέμα.

Πρόκειται για μια σύμβαση για πρόσθετες εργασίες που πρέπει να γίνουν για την ολοκλήρωση του διπλού τούνελ . Δεν πρόκειται για κάποιο καινούργιο διαγωνισμό διευκρίνισε χθες ο κ. Μάκης Βορίδης στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων αλλά πρόκειται για μια συμπληρωματική σύμβαση.

Η αρχική σύμβαση ύψους 178,7 εκατομμυρίων ευρώ είχε υπογραφεί το 2006 και ουσιαστικά έχει ολοκληρωθεί. Η σήραγγα έχει μήκος 9,025 μ. είναι διπλού κλάδου με συνδετήριες στοές ανά 500 μ. Διέρχεται από περιοχές με αργιλικούς σχηματισμούς, ασβεστολίθους και οφιολίθους. Η διάνοιξη της αργίλου, είναι ίσως το δυσκολότερο τμήμα αυτή την στιγμή παγκοσμίως και διανοίγεται με πρωτοποριακή μέθοδο που δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ στον κόσμο και η οποία αναπτύχθηκε στο εργοτάξιο.Η σύμβαση υπογράφηκε στις 28/09/2006 και το έργο είχε αρχική διάρκεια 40 μήνες, δηλαδή μέχρι 28/01/2010.

Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. - ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. Σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών κο Βορίδη με την συμπληρωματική σύμβαση θα κατασκευαστεί το πιο βαθύ σημείο και ότι πρέπει να κατασκευαστούν περίπου 632 μέτρα στην αριστερή πλευρά και 618 μέτρα στην δεξιά. Μάλιστα δίδοντας στοιχεία στη δημοσιότητα αυτή το ποσοστό της διάνοιξης είναι στο 93% και υπολείπεται το 7% για να ολοκληρωθεί.

Αναφέρθηκε στις δυσκολίες που υπάρχουν στο σημείο που πρέπει να γίνει η διάνοιξη, όπως επίσης και στο γεγονός ότι από τα περίπου 13χλμ τελικής επένδυσης έχει γίνει η επένδυση σε μήκος 9.687 μέτρων και ποσοστό 82%. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για το επιστημονικό δυναμικό το οποίο ασχολήθηκε στη σήραγγα και τις δυσκολίες που υπήρξαν και προσδιόρισε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα σε δώδεκα μήνες από την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης.

Μάλιστα ο υπουργός υπογράμμισε ότι έμμεσα έχει ανάψει πράσινο φως για συμπληρωματική σύμβαση και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς έχει μπει στο αρχείο η καταγγελία που έγινε στα όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Από την πλευρά του ο βουλευτής της Ν.Δ. κ. Χρήστος Σταϊκούρας που ήταν παρών στη συνεδρίαση της συγκεκριμένης Επιτροπής έκανε ιδιαίτερες αναφορές όχι μόνο στο συγκεκριμένο τμήμα του έργου αλλά και στα υπόλοιπα τμήματα μέχρι την ολοκλήρωσή του. Απηύθυνε σειρά από ερωτήματα για το γεγονός ότι σταμάτησαν οι εργασίες για ένα πολύ μεγάλο διάστημα και ότι καθυστερούσαν διοικητικές πράξεις για περισσότερο από έξι μήνες.



Συνδύασε τις χρηματοδοτήσεις του έργου με το σημαντικό ψαλίδι στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και εξέφρασε την απορία του για το χρονοδιάγραμμα το οποίο έχει τεθεί. Για το τμήμα από την Τιθορέα έως το Λιανοκλάδι που είναι 54 χιλιόμετρα ζήτησε από το Υπουργείο να ενημερωθεί πότε θα ολοκληρωθεί το έργο που προβλέπονταν για το Δεκέμβρη του 2013 και πόσο θα στοιχίσει.

Στο τέλος ο Υπουργός Υποδομών έκανε γνωστό πως από το 40ο έως το 54ο χιλιόμετρο το έργο ολοκληρώνεται εντός του επόμενου διμήνου ενώ δεν έκανε καμία αναφορά για την επόμενη και τελική σύμβαση που αφορά την κατασκευή Επιδομής της Ν.Δ.Σ.Γ. Τιθορέα - Λιανοκλάδι- Δομοκός (με Ηλεκτροκίνηση και Ανακαίνιση Σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Δομοκού και Κατασκευή Άνω Διάβασης στο Σ.Σ. Λιανοκλαδίου» που ολοκληρώνει τα έργα αυτά που αναμένεται να λειτουργήσουν το νωρίτερο το 2015.

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 300 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Ο διαγωνισμός αυτός αναμενόταν σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ μέχρι το τέλος του έτους αλλά προς το παρόν δεν έχει δοθεί τίποτα στην δημοσιότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα