Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2011

Editorial: ο στόχος είναι: αξιοποιούμε, επενδύουμε, στοχεύουμε στην Ανάπτυξη

κείμενο από το ypodomes.com
Φοβερό! Είναι λες και άνοιξε το κουτί της Πανδώρας και ξαφνικά οι αποκρατικοποιήσεις «ξετυλίγονται» η μία μετά την άλλη. Εταιρείες ΔΕΚΟ σφιχτά εναγκαλισμένες με το Κράτος για χρόνια, εκτάσεις, αρχίζουν και απομακρύνονται προς άγρα επενδυτών.

Σε μία εποχή που η αξία των πάντων στην Ελλάδα έχει πέσει στο ναδίρ κάνει δίκοπο μαχαίρι ή επενδυτική ευκαιρία υψηλού ρίσκου την προσπάθεια για να πουληθούν όλες αυτές οι εκτάσεις και οι εταιρίες «πρώην» αγαπημένες του Κράτους.

Αυτό όμως που θα δώσει προστιθέμενη αξία στην προσπάθεια επιστροφής της χώρας στην Ανάπτυξη είναι απλό. Επενδύσεις- επενδύσεις- επενδύσεις. Ο μονόδρομος αυτός περνά μέσα από την εκμετάλλευση χώρων, ανάπτυξη αεροδρομίων, αυτοκινητόδρομων, λιμανιών και αεροδρομίων.

Το Ελληνικό αναμφισβήτητα είναι το διαμάντι όλων των παραπάνω καθώς είναι ένα οικόπεδο-φιλέτο σε μία από τις καλές περιοχές της πρωτεύουσας. Άλλωστε αυτό δεν χάνουν ευκαιρία να το τονίζουν οι Υπουργοί που ασχολούνται ενώ πραγματικά βλέποντας κανείς τη θέση του είναι πράγματι η ναυαρχίδα των προς πώληση ακινήτων.

Εκεί κάπου εμπλέκεται και ο κατασκευαστικός κόσμος καθώς μία επένδυση που θα καλύψει έστω τα μισά από τα 6.500 στρέμματα του χώρου θα σημάνει μια κατασκευαστική Αναγέννηση άνευ προηγουμένου για την Αθήνα ίσως μεγαλύτερη και από αυτή της Προ-Ολυμπιακών Αγώνων εποχής.



Η έκρηξη που θα σημειωθεί λόγω αυτής της επένδυσης θα κυριαρχήσει για χρόνια στα κατασκευαστικά δρώμενα της Αττικής για αρκετά χρόνια. Θα συντηρήσει μεγάλες, μεσαίες και μικρές τεχνικές εταιρείες, θα δώσει αντικείμενο σε εκατοντάδες άμεσα ή έμμεσα επαγγέλματα με την κατασκευή ενώ με την ολοκλήρωση του θα αποτελέσει ευκαιρία για επενδύσεις και απασχόλησης για χιλιάδες κόσμου.

Το ίδιο αναμένεται να γίνει με την κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης που έχει και αυτή βαλτώσει στην οικονομική κρίση. Εκτός από αυτά τα δύο πολύ μεγάλα έργα επένδυσης σε Αττική και Κρήτη η Θεσσαλονίκη με τις υποδομές που δημιουργεί με το δίπτυχο λιμάνι + πόλη θα ανεβάσει τις επενδυτικές ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν όταν οι υποδομές αυτές θα λειτουργήσουν.

Μιλάμε για τις συγκοινωνιακές υποδομές, την μεγάλη αναβάθμιση του λιμένα με Μαρίνες, προβλήτες και την αναβάθμιση του κέντρου. Αναφορικά με την Περιφέρεια εδώ αναμένεται η έναρξη και πάλι των αυτοκινητόδρομων που με την κατασκευή τους θα δώσουν και πάλι δουλειά και απασχόληση σε τοπικές εταιρείες και εργαζόμενους.

Το μέλλον στην Περιφέρεια είναι η ανταγωνιστική ανάπτυξη της μέσα από το δίπολο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και η εκμετάλλευση της γης μέσα από την πράσινη ενέργεια και φυσικά τον πλούτο της γης.

Το μεγαλύτερο ατού της Περιφέρειας είναι η ομορφιά των περιοχών και η ανάπτυξη του σύγχρονου τουρισμού μέσα από πολλές διαφορετικές εκφάνσεις. Νεανικός τουρισμός, συνεδριακός, αγροτικός, εναλλακτικός και άλλες μορφές που όλες ταιριάζουν στο τουριστικό προφίλ της χώρας.

Αν ο κύκλος της μιζέριας και της αποδοχής της αποτυχίας σταματήσει και ξεκινήσει επιτέλους η προσπάθεια ανόρθωσης και πάλι του ηθικού μέσα από πραγματικές κινήσεις τότε μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα