Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

Ατελείωτα... τα έργα σιδηροδρόμου στην Αθήνα και η πρωτεύουσα παραμένει χωρίς ηλεκτροκίνηση!

κείμενο από το ypodomes.com
Εδώ και δύο μήνες έχει μπει στο ΕΣΠΑ το έργο της "ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΣΚΑ -ΤΡΕΙΣ ΓΕΦΥΡΕΣ " στο επιχειρησιακό πρόγραμμα Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας. Είναι ένα από τα δυο σημαντικά Σιδηροδρομικά έργα της Αθήνας για την τελική μετατροπή των γραμμών από 2 σε τέσσερις καθώς και την λειτουργία σε καθεστώς ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες το έργο θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2011. Ο συνολικός προϋπολογισμός που μπήκε στο ΕΣΠΑ είναι 123.211.582, 03 ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Η Αθήνα είναι μία από τις λίγες (ίσως η μόνη) Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που εξακολουθεί να εξυπηρετείται με πετρελαιοκίνητα τρένα. Θα πρέπει να πούμε πως το δίκτυο διαθέτει ηλεκτροκίνηση από τις 3 Γέφυρες και πάνω.

ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο αφορά στην αποπεράτωση του προαστιακού Σιδηροδρόμου Αττικής στο τμήμα Τρεις Γέφυρες -Σκα και περιλαμβάνει τρία υποέργα. Το 1ο υποέργο αφορά την κατασκευή έργων υποδομής τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα μεταξύ Τριών Γεφυρών και Σκα, έργων υποδομής για την ολοκλήρωση του ΣΚΑ και άλλων απαιτούμενων έργων επιδομής, σηματοδότησης - τηλεδιοικησης, ηλεκτροκίνησης και σιδηροδρομικών σταθμών για την πλήρη λειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών στο τμήμα Τρεις Γέφυρες - Σκα- Νέο Αεροδρόμιο Αθηνών στα Σπάτα.



Το 2ο υποέργο αφορά σε εργασίες ΟΚΩ για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στο τμήμα Τρεις Γεφυρες - Σκα. Τέλος το 3ο υποέργο αφορά σε αναγκαστικές απαλλοτριώσεις για τις ανάγκες
κατασκευής του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αττικής στο τμήμα Τρεις γέφυρες - Νότιες Αχαρνές.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ-3 ΓΕΦΥΡΕΣ
Εδώ πρόκειται για την εργολαβία που διαλύθηκε πριν λίγους μήνες και που διαρκούσε από το 2005 χωρίς όμως τελικά να δώσει ολοκληρωμένο αποτέλεσμα. Η ολοκλήρωση του τμήματος δεν θεωρείται δύσκολη καθώς από την προηγούμενη εργολαβία έχουν εγκατασταθεί οι κολόνες ηλεκτροκίνησης μέχρι και τον σταθμό του Πειραιά.

Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να επικαιροποιηθούν οι μελέτες, τυχόν απαλλοτριώσεις να ολοκληρωθούν και να γίνει νέα δημοπράτηση για τις υπολειπόμενες εργασίες του τμήματος Πειραιάς-Αθήνα-3 Γέφυρες.

Είναι πάντως αδιανόητο 8 χρόνια μετά την έναρξη του Προαστιακού Σιδηρόδρομου να μην λειτουργεί στο βασικό τμήμα της πόλης η ηλεκτροκίνηση που έχει αφήσει τον σταθμό της Αθήνας με την μορφή εργοταξίου και τον σταθμό του Πειραιά σε επαρχιακό τερματικό σταθμό.

2 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Κοροϊδεύουν χοντρά τον κοσμάκη οι πολιτικάντηδες και οι κρατούντες. Ακόμα υπάρχουν οι αφίσες στον σταθμό Λαρίσης με τις υπογειοποιήσεις των σιδ/κων γραμμών στην Σιώκου και σε μια σειρά άλλων οδών που τέμνουν τις σιδ/κες γραμμές. Τι έγινε; Τα κάμανε γαργάρα; Ποιος θα πληρώσει τον κλεμμένο χαλκό και ήδη πληρωμένο από τους φορολογούμενους πολίτες, καλωδίων ηλεκτροκίνησης μεταξύ Αχαρνών και Τιθορέας; Αλήθεια, κανένας υπουργός ή διοικητής στον ΟΣΕ δε φέρει καμιά ευθύνη; Πόσα μέτρα καλώδιο κλάπηκε από τα σπίτια τους; Αν οι πολιτικάντηδες δεν βρούνε ένα τρόπο να οδηγήσουν τον εαυτό τους στην δικαιοσύνη προκειμένου να δώσουνε λόγο για τα έργα και τις ημέρες που οδήγησαν την χώρα σε αυτό το μαύρο χάλι και μάλιστα σε περίοδο ειρήνης, με εισροές δισεκατομμυρίων ευρώ, τότε φοβούμαι ότι δεν είναι μακριά εκείνη η ημέρα που η οργή του λαού θα ξεχειλίσει το ποτήρι και ο καθένας θα πάρει το νόμο στα χέρια του...

Mystic_Bard είπε...

Όσο οι κάφροι των Σεπολείων συνεχίζουν έτσι τπτ δεν θα ξεκολλήσει .....

Εδώ προτίμησαν να χαθεί ολόκληρος σταθμός (θα γινόταν πριν από την εθνική) για να γίνει η υπογειοποίηση και το πάρκινγκ που θένε από πάνω ...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα