Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2011

Ν.Φάληρο, Λαύριο και Ελληνικό διεκδικούν κομμάτι της κρουαζιέρας της Αττικής!

κείμενο από το ypodomes.com
Το μεγάλο στοίχημα για τον τουρισμό της Αττικής είναι αναμφισβήτητα η κρουαζιέρα! Ποιός όμως θα πάρει το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας; Θα είναι μόνο ο Πειραιάς ή θα πάρουν κομμάτι της πίτας και οι 3 νέοι μνηστήρες;

Μέχρι σήμερα, η επίσημη θέση της πολιτείας παραμένει ότι ο χώρος υποδοχής κρουαζιερόπλοιων στην Αττική παραμένει το λιμάνι του Πειραιά. Σήμερα, το λιμάνι διαθέτει εννέα θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, οι οποίες σχεδιάζεται να αυξηθούν σε 11 εντός του 2012 και σε 17 μετά την επέκταση του νέου λιμένα κρουαζιερόπλοιων. Στην κατεύθυνση αυτή, στις 25 Νοεμβρίου το υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε την επέκταση του κεντρικού επιβατικού λιμένα προς τη νότια πλευρά, για την εξυπηρέτηση μεγάλου μεγέθους κρουαζιερόπλοιων.

Στην επιλογή αυτή συμφωνεί και ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας. Οπως ανέφερε χθες ο πρόεδρός του, κ. Γιάννης Πολύζος, σε ημερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος Πολεοδόμων ? Χωροτακτών, συμπληρωματικά προς τον Πειραιά θα μπορούσε να λειτουργήσει μόνο το Λαύριο. «Το Λαύριο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει δύο μέσου μεγέθους θέσεις, αλλά αυτό προϋποθέτει ότι θα προωθηθεί η δημιουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου».

Η δεύτερη υποψηφιότητα, μετά το Λαύριο, είναι η περιοχή του Νέου Φαλήρου. Η πρόταση για τη δημιουργία πέντε ή έξι θέσεων στις εκβολές του Κηφισού υποβλήθηκε από το υπουργείο Υποδομών (!) προς το υπουργείο Περιβάλλοντος, με σκοπό να συμπεριληφθεί στις μελέτες για την ανάπλαση του Φαληρικού Ορμου. Σύμφωνα με την πρόταση, λόγω του μικρού βάθους του πυθμένα (έως 20 μέτρα, έναντι 25-60 μ. στον Πειραιά), τα έργα στο Νέο Φάληρο θα κόστιζαν 265 εκατ. ευρώ έναντι 465 εκατ. ευρώ στον Πειραιά. Επίσης η περιοχή θεωρείται πλεονεκτικότερη λόγω της γειτνίασης με τη λεωφόρο Συγγρού και τα μέσα σταθερής τροχιάς. Το σχέδιο, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», έχει απορριφθεί ασυζητητί, καθώς δεν θεωρείται συμβατό με τα έργα ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου. Το επιβεβαίωσε χθες και ο κ. Πολύζος: «Η επιλογή αυτή δεν λογαριάζει το πολεοδομικό και περιβαλλοντικό κόστος», ανέφερε.

Η τελευταία «νύφη» δεν είναι άλλη από το Ελληνικό. «Στην πρόσκληση ενδιαφέροντος που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα, το Ελληνικό αναφέρεται ως πύλη εξόδου προς τα νησιά του Αιγαίου», σημείωσε χθες ο κ. Πολύζος, εκτιμώντας ότι η περιγραφή αυτή ενδεχομένως να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο δημιουργίας εγκαταστάσεων για την κρουαζιέρα.

Το παράδοξο στις τρεις υποψηφιότητες, ιδίως στις δύο τελευταίες που είναι και οι πιο πρόσφατες, είναι ότι υποβάλλονται από κρατικούς φορείς (το υπουργείο Υποδομών και το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων αντίστοιχα), παρακάμπτοντας βέβαια τον υπό κατάρτιση πολεοδομικό σχεδιασμό. Μένει, λοιπόν, η κυβέρνηση να αποφασίσει ποιο υπουργείο θα έχει τον πρώτο λόγο, δηλαδή... ποιος θα είναι τελικά ο «γαμπρός».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα