Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Δημοσιεύθηκε η πρόσκληση ενδιαφέροντος προς επενδυτές για τη μεγάλη ανάπλαση στο Ελληνικό!

κείμενο από το ypodomes.com
Ξεκινά, μετά από μήνες αναμονής και φημολογίας ημερομηνιών, η διαδικασία για το μεγάλο διαγωνισμό της ανάπλασης του Ελληνικού!

Tην έναρξη του διαγωνισμού για την απόκτηση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικό ΑΕ., ανακοίνωσε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η Ελληνικό Α.Ε. θα επιδιώξει την αξιοποίηση της έκτασης 6,2 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων του Ελληνικού, μέσα από το επιχειρηματικό σχέδιο που θα καταθέσει ο επιλεγμένος επενδυτής και θα περιλαμβάνει την έκταση του παλαιού αεροδρομίου Αθηνών, ανεκμετάλλευτες εκτάσεις γης και ένα παραθαλάσσιο μέτωπο μήκους 3,5 χιλιομέτρων. «Η συνολική έκταση», σημειώνεται, «βρίσκεται στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Αττικής, κοντά στο κέντρο της Αθήνας, με άμεση πρόσβαση στα ελληνικά νησιά και σε κοντινή απόσταση με το αεροπλάνο από άλλους προορισμούς στην Ευρώπη και στην Μέση Ανατολή».

Στόχος της διαδικασίας, τονίζει το Ταμείο, είναι να αναμορφωθεί πλήρως η συνολική έκταση, ώστε να αναδειχθεί σε ορόσημο για την περιοχή, ενισχύοντας την ελκυστικότητα της Αθήνας ως παγκόσμιου τουριστικού προορισμού και ως κομβικού σημείου για την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Όπως επισημαίνεται, το Ελληνικό είναι ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη, τρεις φορές μεγαλύτερο σε έκταση από το μέγεθος του Μονακό, δύο φορές μεγαλύτερο από το Hyde Park του Λονδίνου και διπλάσιο από το Central Park της Νέας Υόρκης. «Η διαδικασία αξιοποίησης στοχεύει στην προσέλκυση στρατηγικών επενδυτών, οι οποίοι θα διαμορφώσουν σαφείς προτάσεις για την επιτυχημένη ανάπλαση της προνομιακής αυτής έκτασης, σε μητροπολιτικό πόλο διεθνούς εμβέλειας και υψηλών προδιαγραφών, πλήρως ενταγμένο στον αστικό ιστό», ενώ εκτιμάται πως «η ανάπλαση αυτή, θα απαιτήσει υψηλές επενδύσεις και θα αποφέρει σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, όσο και σε ολόκληρη τη χώρα».

Στην πρώτη φάση της διαδικασίας, διευκρινίζεται, οι υποψήφιοι επενδυτές θα κληθούν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους και να αποδείξουν ότι πληρούν τα κριτήρια οικονομικής βαρύτητας και αξιοπιστίας, προκειμένου να επιλεγούν για το επόμενο στάδιο.

Οι αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος πρέπει να υποβληθούν το αργότερο μέχρι την 17.00 ώρα Ελλάδος στις 30 Μαρτίου 2012. Οι υποψήφιοι επενδυτές, που πληρούν τα κριτήρια της πρώτης φάσης, θα κληθούν να συμμετάσχουν στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού, στο τέλος του οποίου θα πρέπει να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, μαζί με το επιχειρηματικό τους σχέδιο και τις δυνατότητες χρηματοδότησης της επενδυτικής πρότασης.

Οι υποψήφιοι επενδυτές μπορούν να συμμετάσχουν μεμονωμένα ή μέσω συμπράξεων/ κοινοπραξιών. Ο προτιμώμενος επενδυτής είναι πιθανόν να ανακοινωθεί κατά το τέλος του 2012.

Ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου για το διαγωνισμό ενεργούν η Citigroup Global Markets και η Τράπεζα Πειραιώς [BOPr.AT] Σχετικά άρθρα .

Περισσότερες πληροφορίες για το διαγωνισμό θα διατίθενται από την 8η Δεκεμβρίου στην ιστοσελίδα www.hradf.com στην κατηγορία «Πρόσκληση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος».

Την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι «μετά από τόσα χρόνια ξεκινά η διαδικασία για ένα ελκυστικό και στρατηγικής σημασίας περιουσιακό στοιχείο της χώρας μας», εξέφρασε ο Κώστας Μητρόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. «Είναι», είπε, «μία εξαιρετική ευκαιρία για να αναπτυχθεί ένας προορισμός παγκοσμίου επιπέδου, που θα ωφελήσει την Αθήνα, την Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο» και πρόσθεσε ότι αναμένει πως «θα υπάρξει ισχυρό διεθνές ενδιαφέρον για αυτή τη διαδικασία και η επένδυση θα αποτελέσει ένεση ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα