Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2011

Editorial: έργα και πράξεις, δύο επίκαιρες λέξεις..

κείμενο από το ypodomes.com
ργα, έργα, έργα. Αυτή η λέξη x 3 μας κάνει το θεμιτό αποτέλεσμα; Ναι, είναι η απάντηση. Η παραγωγή και κατασκευή έργων από μόνη της δεν είναι η απάντηση στο σοβαρό πρόβλημα υγείας της Ελληνικής Οικονομίας. Είναι όμως ένα ισχυρό αντιβιοτικό, ένας φράχτης στην ασταμάτητη, τη φρενήρη πορεία της χώρας προς τα κάτω.

Η Ελλάδα σαν περιφερειακή χώρα στην Ευρώπη έχει συγκριτικά μειονεκτήματα αλλά και συγκριτικά πλεονεκτήματα. Οι υποδομές της χώρας δεν είναι στο σημείο που θα έπρεπε να είναι για να την καταστήσουν μια Δυτικoευρωπαϊκή χώρα, δεν έχει ακόμα τις δομές που μπορούν να σπρώξουν την ανάπτυξη γρήγορα.

Έχει όμως την καταπληκτική ευκαιρία να μπορεί να βασιστεί στην κατασκευή υποδομών. Στην κατασκευή έργων που λόγω της νεότητας τους θα δώσουν το «πουσάρισμα» που απαιτείται για να κυλήσει και πάλι το όχημα της ανάπτυξης.



Και το στοίχημα δεν είναι να πάμε να δώσουμε μια σπρωξιά και μετά από 100 μέτρα να σταματήσουμε και πάλι. Το στοίχημα είναι να δοθεί τέτοιο ξεκίνημα που να επιτρέψει στη χώρα να αποκτήσει κεκτημένη ταχύτητα για αρκετά χρόνια μέχρι να πέσει στο «ρελαντί».

Η χώρα μας λόγω της απουσίας σημαντικών υποδομών με την κατασκευή τους εξασφαλίζει για τα πρώτα χρόνια εργασιακή απασχόληση για δεκάδες χιλιάδες άτομα, αιμοδοσία στον σημαντικότερο καθαρά εγχώριο επαγγελματικό κλάδο της κατασκευής.

Μπροστά μας έχουμε ακόμα αναξιοποίητο το εργαλείο του ΕΣΠΑ με αρκετά δισεκατομμύρια, πρόθυμα να διασκορπιστούν μέσα από μικρά και μεγάλα έργα σε όλη την επικράτεια. Έχουμε την μεγάλη ευκαιρία να εκμεταλλευτούμε το κλίμα και την γεωγραφία μας με την πράσινη ανάπτυξη να δίνει ώθηση στην Ελληνική Επαρχία που έχει βαλτώσει.

Έχουμε ως φαίνεται αρκετό πετρέλαιο και φυσικό αέριο για να καταστεί αρχικά επαρκής η χώρα σε ενέργεια και δεύτερο -γιατί όχι άλλωστε- να γίνει και εξαγωγέας. Η Ελλάδα έχει μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναπτύξει σύγχρονες μορφές κτηνοτροφίας, ελεγχόμενης ιχθυοκαλλιέργειας, νέες μορφές γεωργίας.

Το βάρος τώρα πέφτει στην πολιτική, που πρέπει μετά από την καταιγίδα που ζούμε να καταφέρει πρώτα να κάνει τους πολίτες αυτής της χώρας να νιώσουν ασφαλείς. Μετά, όπως επιθυμεί να «εξευρωπαΐσει» τους θεσμούς και τους κατοίκους να το πράξει πρώτα η ίδια. Ότι πράξει η πολιτική θα το μιμηθεί η κοινωνία. Άλλωστε αυτό δεν έγινε τα τελευταία 30 χρόνια;

Τα μαγικά στην σημερινή εποχή δεν πιάνουν. Ανήκουν σε μία άλλη εξίσου μαγική εποχή. Σήμερα οι λύσεις πρέπει να βρεθούν μέσα από καθαρές και διαφανείς διαδικασίες. Δεν θα διορθώσουμε όλα τα λάθη άμεσα. Όταν όμως αρχίζεις να νοικοκυρεύεις το σπίτι σου ένα-ένα όλα τελικά θα μπουν στη θέση τους. Τα λόγια λοιπόν είναι περιττά, αυτό που περιμένουμε είναι πράξεις-πράξεις-πράξεις.

Νίκος Καραγιάννης
30.11.2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα