Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Μεγάλα Έργα:εγκρίθηκε η δημοπράτηση με παραχώρηση για τις ζεύξεις Σαλαμίνας και Λευκάδας

κείμενο από ypodomes.com 

 Ο κύβος ερίφθη! Μετά από αρκετά πισωγυρίσματα και πολλά δημοσιεύματα σχετικά με την τύχη για έργα των ζεύξεων σε Σαλαμίνα και Λευκάδα τελικά εχτές ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μαυρουδής Βορίδης υπέγραψε τις αποφάσεις έγκρισης δημοπράτησης των έργων Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση: Της Υποθαλάσσιας Μόνιμης Οδικής Ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας και της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Λευκάδας - Ν. Αιτωλοακαρνανίας. 

Μιλάμε για την αρχική φάση ενός προγράμματος που είναι άγνωστο πόσο θα κρατήσουν χρονικά. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα παραπάνω έργα θα δημοπρατηθούν με σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα ανατεθεί με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου (Β? φάση). Η πρώτη φάση των διαγωνισμών αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα με την Προεπιλογή των Υποψηφίων, οι οποίοι στην δεύτερη φάση,μαζί με το Δημόσιο και τους Συμβούλους του θα διαμορφώσουν το αντικείμενο τωνέργων και τις προϋποθέσεις των διαγωνισμών. 

Στην τελευταία φάση των διαγωνισμών οι υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλουντην δεσμευτική προσφορά τους. Κατά την έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου το έργο της Ζεύξης της Σαλαμίνας θα περιλαμβάνει: την υποθαλάσσια σήραγγα μήκους (περίπου 1,1 χλμ) με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, συνολικού μήκους περίπου 3χλμ, το οδικό τμήμα σύνδεσης με την Λ. Σχιστού μήκους περίπου 5 χλμ. την παράκαμψη της πόλης της Σαλαμίνας προς τις περιοχές του βόρειου και ανατολικού τμήματος του νησιού (Αιάντειο, Ρέστη κλπ), μήκους περίπου 4 χλμ. 

 Κατά την έναρξη του ανταγωνιστικού διαλόγου το έργο της Ζεύξης της Λευκάδας θα περιλαμβάνει: Την κατασκευή οδικού τμήματος συνολικού μήκους 3 χλμ. περίπου (περιλαμβανομένης και της υποθαλάσσιας σήραγγας). Με την υποθαλάσσια σήραγγα μαζί με τα απαραίτητα τεχνικά έργα εισόδου και εξόδου να έχουν μήκος 1,1 χλμ. Τη διαπλάτυνση του διαύλου Λευκάδας, από το τεχνικό έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας μέχρι το κάστρο Αγ. Μαύρας. Τη δημιουργία μαρίνας μεγάλων τουριστικών σκαφών, στην περιοχή του διαύλου βορειοανατολικά του υπό λειτουργία Τουριστικού Λιμένα σκαφών αναψυχής (Μαρίνα) Λευκάδας. 

 Και τα δύο αυτά έργα θα αναβαθμίσουν - βελτιώσουν την πρόσβαση στα νησιά, τις κυκλοφοριακές συνθήκες εντός των νησιών, τη θαλάσσια κυκλοφορία στα στενά των διαύλων και τις περιβαλλοντικές συνθήκες στις αντίστοιχες περιοχές. Σύντομα θα προκηρυχθούν διαγωνισμοί και για την πρόσληψη Συμβούλων του Δημοσίου, οι οποίοι θα υποβοηθήσουν στη διεξαγωγή των ανωτέρω διαγωνισμών, ιδιαίτερα κατά την φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου και της αδειοδότησης των έργων.

2 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Πρωτίστως στην Σαλαμίνα αλλά και στην Λευκάδα πρέπει να προβλεφθεί ΚΑΙ διάδρομος σιδηροδρομικής διέλευσης. Στην περίπτωση της Σαλαμίνας ο διάδρομος πρέπει να προβλέπει διπλή σιδηροδρομική γραμμή για την διέλευση της επέκτασης της γραμμής 1 προς Κερατσίνι – Πέραμα και Σαλαμίνα. Στην περίπτωση της Λευκάδος πρέπει να προβλέπεται διάδρομος για κανονική μονή σιδηροδρομική γραμμή ως διακλάδωση στον μελλοντικό δυτικό σιδηροδρομικό άξονα. Προσοχή! Τα λάθη της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου η οποία τελικά ΔΕΝ απέκτησε σιδηροδρομική υποδομή ΔΕΝ πρέπει να επαναληφθούν. Αν υπήρχε μια τέτοια υποδομή τότε το Αγρίνιο με την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών – Ρίου – Κορίνθου – Αθηνών – Πειραιώς θα απείχε δύο με δυόμισι ώρες από την Αθήνα!

Μετρόφιλος είπε...

Μπράβο παιδιά. Πάντα τέτοια. Επόμενο προεκλογικό τάξιμο: Ζεύξη Μάνης-Κρήτης!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα