Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 6 Απριλίου 2012

Μετρό Αθήνας: η γραμμή 4, η επέκταση για Ίλιον και η υπογειοποίηση στον Πειραιά τα επόμενα έργα

 κείμενο από το ypodomes.com

Μετά από αρκετά χρόνια προβλημάτων τόσο σε επίπεδο έργων όσο και σε επίπεδο δημοπρατήσεων η Αττικό Μετρό βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού για το μέλλον του υπόγειου Σιδηρόδρομου στην Αθήνα. Η αλήθεια είναι ότι ταλαιπωρήθηκε αρκετά τόσο με την σύμβαση σηματοδότησης των 7 παγωμένων σταθμών όσο και με την ατελείωτη δημοπράτηση για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό στο κέντρο του Πειραιά.
Και οι δύο συμβάσεις είναι πλέον υπό κατασκευή και έτσι απελευθερώνονται δυνάμεις για την επόμενη μέρα. Οι 7 παγωμένοι σταθμοί προβλέπεται να είναι έτοιμοι μέχρι το καλοκαίρι του 2013 (χωρίς να αποκλείεται κάποια ευχάριστη έκπληξη) ενώ η κατασκευή της επέκτασης για Πειραιά ξεκινά με αρχικό στόχο την ολοκλήρωση το 2017.
ΤΑ ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑ
Τώρα πια στην Αττικό Μετρό κοιτούν την επόμενη μέρα και τα σχέδια είναι πολύ συγκεκριμένα. Τρία έργα θα μας απασχολήσουν τον επόμενο 1,5 χρόνο μέχρι δηλαδή το τέλος του 2013. Το πρώτο μεγάλο έργο είναι φυσικά η Γραμμή 4 που σχεδιάζεται και ξανά-σχεδιάζεται εδώ και 10 χρόνια σχεδόν.
Το δεύτερο μεγάλο έργο είναι η επέκταση για Ίλιον και το τρίτο είναι η υπογειοποίηση της γραμμής 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ)  στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς που περιέχει και ένα νέο σταθμό.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ 4ης ΓΡΑΜΜΗΣ
Η 4η γραμμή στην Αθήνα είναι ένα στοίχημα που χάνεται εδώ και πολλά χρόνια λόγω των προβλημάτων που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα πια οι μελέτες τρέχουν και περιμένουμε τα αποτελέσματα τους σε μερικούς μήνες. Το πρώτο τμήμα που μπαίνει σε φάση κατασκευής είναι το ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ.
Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο καθώς ο προϋπολογισμός του ξεπερνά το 1 δις ευρώ και συζητείται η ένταξη του στο επόμενο ΕΣΠΑ καθώς η χρηματοδότηση παραμένει το μεγάλο πρόβλημα αν και έχουν γίνει κινήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Θεωρητικά το μεγάλο αυτό έργο που έχει μήκος 8,5 χλμ και περιλαμβάνει την κατασκευή 9 σταθμών  (ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ) θα δημοπρατηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2013. Βέβαια αν μέχρι τότε δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση το όλο πλάνο θα πάει πίσω χρονικά. Είναι ένα από τα πρώτα προβλήματα που καλεστεί να αντιμετωπίσει ο επόμενος Υπουργός Υποδομών μετά τις εκλογές.
Η ΒΟΡΕΙΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 2
Ένα ακόμα πρόβλημα για τον νέο Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ θα είναι και η δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 2 από τον σταθμό ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ στο ΙΛΙΟΝ. Είναι μία επέκταση 4χλμ με 3 σταθμούς (ΚΗΠΟΥΠΟΛΗ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΙΛΙΟΝ) που θα εξυπηρετεί τα πολυπληθή δυτικά προάστια.
Και εδώ δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε περίπου 300.000.000 ευρώ. Πρόκειται για μία επέκταση με διπλό κέρδος. Το πρώτο είναι η διείσδυση του Μετρό στα πυκνοκατοικημένα Δυτικά Προάστια  και το δεύτερο είναι η σίγουρη εμπορική του επιτυχία.
Αυτή η επέκταση θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα καθώς οι μελέτες είναι σε σχετικά ώριμο βαθμό και αποτελούν έναν από τους επόμενους στόχους-έργα για την Αττικό Μετρό ΑΕ.
Η ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Το έργο της υπογειοποίησης στον Πειραιά είναι εντελώς διαφορετικό. Πρόκειται για ένα παλιό έργο που ποτέ δεν ήρθε στην επικαιρότητα. Έχουν γίνει πολλοί σχεδιασμοί για την υπογειοποίηση της γραμμής.
Τελικά φαίνεται πως καταλήγουμε στην τελευταία χρονικά λύση. Αυτή περιλαμβάνει την «βύθιση» της γραμμής αμέσως μετά το σταθμό ΦΑΛΗΡΟ και την άνοδο της στην επιφάνεια λίγο πριν τον τερματικό σταθμό στον Πειραιά. Στο μέσον περίπου της διαδρομής στο ύψος του παλιού εργοστασίου του Κεράνη θα κατασκευαστεί ένας νέος υπόγειος σταθμός (μόλις ένα επίπεδο από την επιφάνεια του εδάφους) με την πιθανή ονομασία ΚΑΜΙΝΙΑ.
Ο σταθμός θα κατασκευαστεί κοντά στην αρχής της Ηρώων Πολυτεχνείου, του κεντρικότερου δρόμου στον Πειραιά και θα εξυπηρετεί μεγάλο μέρος της εμπορικής κίνησης στην περιοχή ενώ θα βρίσκεται ακριβώς πάνω στο τέλος της οδού Πειραιώς.
Το έργο αυτό προχωρά με τις απαραίτητες μελέτες ενώ όπως αναφέρθηκε από στέλεχος της Αττικό Μετρό για να προλάβει το ΕΣΠΑ πρέπει μέσα στους επόμενους 12 μήνες να έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση του και να εισέλθει στο ΕΣΠΑ και να δημοπρατηθεί καθώς το ΕΣΠΑ φτάνει στο τέλος του.
Από τα τρία έργα το τρίτο είναι το πιο πιθανό να το δούμε να δημοπρατείται το επόμενο 18μηνο καθώς και μικρότερο προϋπολογισμό έχει και είναι και ένα «εύκολο» έργο καθώς ήδη η τομή υπάρχει και απομένει η περαιτέρω βύθιση των γραμμών.

6 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Να λοιπόν η ευκαιρία! Πριν την υλοποίηση της υπογειοποίησης να υπάρξει συμπληρωματική μελέτη ώστε στον μελλοντικό υπόγειο σταθμό της γραμμής "1" Καμίνια να προβλεφθεί διακλάδωση τόσο από Πειραιά, όσο και από Φάληρο για την μελλοντική επέκταση της "1" προς Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα. Η τοποθεσία είναι ιδανική και με το τρόπο αυτό το ηλεκτραμαξοστάσιο του Πειραιά θα παραμείνει ανέπαφο, αφού αυτή η διακλάδωση δεν θα απαιτηθεί να γίνει στον δύσκολο και παραλιακό σταθμό του Πειραιά. Ένα έργο πρέπει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται κοιτώντας το μέλλον και στοχεύοντας σε πολλαπλό επίπεδο. Τα λάθη της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και η μη πρόβλεψη σε αυτήν σιδηροδρομικής υποδομής ΔΕΝ πρέπει να επαναληφτούν...

Μετρόφιλος είπε...

Είναι ευχάριστο ότι παρά την κρίση συνεχίζουν να σχεδιάζονται έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς. Πάντως η καθυστέρηση στους 7 σταθμούς λόγω της Ζήμενς είναι απαράδεκτη. Το να είναι έτοιμοι οι σταθμοί και να μην μπορούν να λειτουργήσουν είναι μοναδικό φαινόμενο (αν εξαιρέσουμε ορισμένες σήραγγες για το υπόγειο τραμ της Αμβέρσας που έχουν ανοιχτεί εδώ και πάνω από 30 χρόνια, αλλά δεν τέθηκαν σε λειτουργία).
Όσον αφορά τη γραμμή 4, για μένα πρέπει να σπάσει σε 2 κομμάτια. Οι διακλαδώσεις στις γραμμές μετρό, όπως πάει να γίνει μετά τον Ευαγγελισμό, είναι δυσλειτουργικές. Αν π.χ. το κομμάτι πριν από τη διακλάδωση έχει δρομολόγια ανά 3 λεπτά, τα 2 κλαδιά θα πρέπει να έχουν δρομολόγια ανά 6 λεπτά. Θα έχει όμως το κομμάτι Ευαγγελισμός-Κατεχάκη τη μισή κίνηση από το κομμάτι Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός; Αμφιβάλλω. Πάνω-κάτω ισοδύναμα θα είναι.
Η 1η φάση έτσι κι αλλιώς φτάνει μέχρι τον Ευαγγελισμό. Αισιοδοξώ ότι μέχρι να ξεκινήσει η 2η φάση θα έχει πρυτανεύσει η λογική!
Όσον αφορά την επέκταση της γραμμής 2 προς τα βόρεια, θα πρέπει οπωσδήποτε να περάσει μέσα από το κέντρο του Ιλίου. Αν περάσει κάτω από τη Θηβών, όπως έχει σχεδιαστεί, το όφελος θα είναι μικρό, αφού η Θηβών εξυπηρετείται ικανοποιητικά με λεωφορεία και τρόλεϊ.
Εκείνο το έργο που είναι άσκοπο είναι η υπογειοποίηση της γραμμής 1 από τον Πειραιά μέχρι το Ν. Φάληρο. Οι επιβάτες δεν θα έχουν κανένα χρονικό όφελος. Ο σταθμός Καμίνια θα εξυπηρετεί μόνο τους επισκέπτες του παζαριού της Κυριακής (αν δεν έχει καταργηθεί μέχρι τότε). Ο χώρος που θα απελευθερωθεί από τις βυθισμένες γραμμές θα καταληφθεί από τα αυτοκίνητα και το τραμ, άρα δεν θα υπάρχει όφελος για τους (ελάχιστους έτσι κι αλλιώς) περιοίκους.

Ανώνυμος είπε...

@ τρενομανής


Η υπογειοποιηση του σταθμου ΗΣΑΠ Πειραια θα μπορουσε να γινει παραλληλα με την κατασκευη του σταθμου της Γραμμης 3 του αντιστοιχου σταθμου. Και 1 αλλαγη στην Γραμμη 1 του σταθμου Πειραια: Οι συρμοι της Γραμμης 1 να μην "κοιταζουν" απευθειας προς την Ακτη Καλλιμασιωτη οπως γινεται τωρα, αλλα λιγο πιο δεξια προς Ακτη Κονδυλη & Αγιου Διονυσιου (επειδη εχει δρομο εκει και οχι θαλασσα) ωστε να υπαρχει το προαπαιτουμενο κενο μπροστα απ'τον συρμο και τελος αποβαθρων (300-500 μετρα περιπου) στον τερματικο σταθμο, δηλαδη, οπως γινεται στους τερματικους σταθμους των Γραμμων 2 και 3 του Μετρο. Το κυριοτερο; Θα υπαρχει πλεον και η μελλοντικη δυνατοτητα υπογειας επεκτασης του ΗΣΑΠ προς Δραπετσωνα-Αμφιαλη. Για το Περαμα δε, θα μπορουσε να παει μια μικρη γραμμη (Περαμα-Αμφιαλη) τραμ η Light Rail Transit, η ακομα η μελλοντικη Γραμμη 6 του Μετρο. Για την Γραμμη 6 που ειπα, η ιδια η Αττικο Μετρο το ανακοινωσε και το εβγαλε προτυπο χαραξης τον Απριλιο του 2009.

τρενομανής είπε...

Συμφωνώ καθόλα με τα λεγόμενα του αγαπητού ανωνύμου "6 Απριλίου 2012 4:47 μ.μ." ως μια πολύ καλή εναλλακτική πρόταση. Διαφωνώ στο σκέλος ότι το μετρό δεν πρέπει να φτάσει στο Πέραμα. Μη λησμονείτε ότι είχαν γίνει μελέτες στο παρελθόν για επέκταση της παλαιάς γραμμής Περάματος έως την Ελευσίνα. Δηλαδή μια πιθανή επέκταση της γραμμής "1" προς Πέραμα - Σαλαμίνα δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσει εκεί. Λογαριάστε μια πιθανή επέκταση (όχι κατά ανάγκη υπόγεια αλλά ίσως και επίγεια) προς Ελευσίνα και μια πιθανή επέκταση του προαστιακού από Αγίους Αναργύρους ή από Άνω Λιόσια προς Ελευσίνα πάνω στα χνάρια της υπαρχούσης μετρικής γραμμής. Η Δυτική Αττική συγκοινωνιακά θα πήγαινε 100 χρόνια μπροστά. Οι κάτοικοί της θα ένοιωθαν επιτέλους ότι η πολιτεία δεν τους έχει ξεχάσει...

Ανώνυμος είπε...

@ τρενομανής, μακαρι να φτασει και το μετρο στο Περαμα. Αν και φοβαμαι οτι θα αργησει πολυ... Σχετικα με την επεκταση Προαστιακου που ανεφερες, εννοεις να ενταχθει το υπαρχον τμημα Αγιοι Αναργυροι-Ελευσινα μεσα στην Γραμμη Π1; Αν ναι, ειναι μια πολυ σωστη προταση αυτη. Το τμημα μεταξυ των σταθμων Ασπροπυργου-Ανω Λιοσια εχει αποσταση 13,5 χιλιομετρων περιπου. Ασχετο, αλλα οι ακατοικοιτες περιοχες εντος του τμηματος αυτου αποτελουν πολυ καλη ως ιδανικη τοποθεσια για χτισιμο νεων εργοστασιων βαριας βιομηχανιας. Και φυσικα, να χτιστουν και 3-4 περιπου ενδιαμεσοι σταθμοι ωστε να εξυπηρετουν τα εργοστασια. Να ενας τροπος να φτιαχτει η οικονομια με την παραγωγη. ;-)

Ανώνυμος είπε...

Να δημιουργηθει και ενα παρακλαδι του μετρο στη γραμμη3 απο αγία μαρίνα που να διασχίζει τόν ασπρόπυργο καί τήν ελευσίνα ώστε να ενώνει το θριάσιο πεδίο με τήν αθήνα και να καταλήγει στή μαγούλα όπου θα συνδέεται με το προαστιακό σιδηρόδρομο!Αυτό θα δώσει πνοή στήν πολιτιστική πεωτεύουσα και θα ενώσει το βιομηχανικι κεντρο τής χώρας με τήν πρωτευουσα!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα