Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2012

Αυτοκινητόδρομοι: εικασίες για κούρεμα σε τουλάχιστον δύο οδικούς άξονες

κείμενο από το ypodomes.com
Από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών εξακολουθεί να πηγάζει… αισιοδοξία για το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων μεταξύ Δημοσίου και κοινοπραξιών σχετικά με την τύχη των οδικών αξόνων που υλοποιούνται με σύμβαση παραχώρησης αλλά έχουν παγώσει εδώ και σχεδόν 2 χρόνια, ωστόσο, όπως αναφέρουν τόσο στελέχη κατασκευαστικών ομίλων όσο και τραπεζών, μάλλον πρέπει να αρχίζουμε να συμβιβαζόμαστε με την ιδέα ότι το αντικείμενο σε κάποιους αυτοκινητόδρομους θα μειωθεί, ή και ενδέχεται να ναυαγήσουν ολόκληρα projects, αλλιώς δεν θα γίνουν καθόλου!

Ποια εκτίμηση για την ώρα κερδίζει έδαφος; Οτι πρέπει να κοπούν ή και να ακυρωθούν όποια κομμάτια αυτοκινητόδρομων δεν θεωρούνται οικονομικά βιώσιμα ή χρειάζονται μεγάλες επιδοτήσεις και αντιμετωπίζουν σημαντικά χρηματοδοτικά και περιβαλλοντικά προβλήματα. Και τούτο για να… «σωθούν» οι αυτοκινητόδρομοι που κρίνονται από τις τράπεζες ως βιώσιμοι, άρα μπορούν να χρηματοδοτηθούν.

Με απλά λόγια, ή πάμε για σημαντικές περικοπές σε τουλάχιστον δύο έργα, αν όχι και στην ακύρωση του ενός εξ αυτών, ή στην αντίθετη περίπτωση, και αν δεν βρεθεί η χρυσή τομή, γενικά διακυβεύεται η τύχη του συνολικού πακέτου, τουλάχιστον των 4 οδικών αξόνων (Κόρινθος-Πάτρα-Τσακώνα, Μαλιακός-Κλειδί, Ε 65, Ιόνια Οδός), καθώς το έργο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα είναι το πλέον προχωρημένο.

Για παράδειγμα, το έργο Μαλιακός-Κλειδί, κυρίως οι σήραγγες σε Τέμπη και Πλαταμώνα, σε γενικές γραμμές κρίνεται βιώσιμο δίχως και εδώ να λείπουν τα προβλήματα (όχι τόσο τεχνικά αλλά κυρίως οικονομικά), με τις τράπεζες να επισημαίνουν ότι δίνουν το «οκ» και τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ίσως και να είναι το πρώτο έργο για το οποίο σχετικά σύντομα θα έχουμε θετικές ανακοινώσεις για την τύχη του.

Όσον αφορά στο οδικό έργο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, παραχωρησιούχοι και τράπεζες ισχυρίζονται ότι όλο το τμήμα μετά την Πάτρα δεν κρίνεται βιώσιμο, πέραν του ότι παρουσιάζει και περιβαλλοντικά ζητήματα. Άρα, ενδέχεται τελικά το έργο να σταματήσει στην Πάτρα, και το υπόλοιπο τμήμα είτε να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες είτε κάποια στιγμή στο μέλλον να γίνει εάν το επιτρέψουν οι συνθήκες (ίσως και ως δημόσιο). Βέβαια, υπάρχουν πιέσεις από φορείς και βουλευτές τοπικών νομών, ωστόσο, όπως ακούγεται από πλευράς δημοσίου αλλά και τραπεζών, «ή να σκεφθούμε αν θέλουμε να γίνει έστω… μισό το έργο, ή καθόλου και να τρέχουμε με τις αποζημιώσεις».

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με το πακέτο Ιόνια Οδός και Ε 65, projects στα οποία συμμετέχει η ίδια κοινοπραξία (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ισπανοί). Κι εδώ υπάρχουν αντιδράσεις από φορείς και βουλευτές για τις πληροφορίες που αναφέρουν ότι ενδέχεται ο Ε 65 (άξονας Κεντρικής Ελλάδας) είτε να γίνει λειψός, είτε και καθόλου, καθώς υπάρχουν ενστάσεις τόσο για τη βιωσιμότητά του όσο και σχετικά με τεχνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.

Εξ ου και έχουν πέσει σκέψεις ακόμα και ακύρωσης του project, έναντι καταβολής αποζημίωσης από το δημόσιο, με αντάλλαγμα να σωθεί, ήτοι να χρηματοδοτηθεί κανονικά, η Ιόνια Οδός που έχει μικρότερα τεχνικά προβλήματα, αλλά τουλάχιστον εισπράττει διόδια από το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια (Εθνικής Οδός Αθηνών-Λαμίας).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα