Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 13 Νοεμβρίου 2012

Κατασκευαστικό Ελ Nτοράντο ή Κατασκευαστικό Φιάσκο

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα μεγάλα Βατερλό των Ελληνικών έργων  είναι χωρίς αμφισβήτηση τα νέα μεγάλα έργα με παραχώρηση. Το κακό ξεκίνημα έγινε τις παραμονές της κρίσης (το 2009) με την εξαγγελία δημοπράτησης του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου.

Από εκεί και έπειτα κανένα τέτοιο έργο δεν έχει καταφέρει να σταθεί. Και πως θα μπορούσε άλλωστε. Σε μία χώρα που σπαράζει καθημερινά και το βιοτικό της επίπεδο συρρικνώνεται σε βαθμό που θυμίζει την Αμερική του `30 ποιος θα μπορούσε να έρθει να ρίξει χρήματα και να κάνει έργα με ανταπόδοση την εκμετάλλευση τους για αρκετές δεκάδες χρόνια.

Για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρξει ομαλοποίηση της πολιτικής και οικονομικής κατάστασης. Τίποτα από τα δύο δεν συμβαίνει ακόμα. Είναι γεγονός πως έχουν γίνει εντυπωσιακά βήματα προς την κατεύθυνση αυτή. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί το 2009 ότι 3 χρόνια μετά ένα συντηρητικό κόμμα θα έκανε κυβέρνηση με ένα κεντρώο και ένα αριστερό κόμμα.

Για να γυρίσουμε όμως στο θέμα μας, βλέπουμε ότι και πάλι δόθηκαν μεταγενέστερες ημερομηνίες στα έργα που προωθούνται με την μέθοδο της παραχώρησης. Επίσης βλέπουμε οι διαπραγματεύσεις για τους αυτοκινητόδρομους που ουσιαστικά είναι στην ίδια κατηγορία να μην ολοκληρώνονται.

Η συνεχής διαπραγμάτευση και παράταση των ημερομηνιών είναι απόλυτα συνδεδεμένος και την πολιτική και οικονομική κατάσταση στη χώρα. Οι τράπεζες που συμμετέχουν στα κοινοπρακτικά σχήματα για τους αυτοκινητόδρομους δεν είναι πρόθυμες να ανοίξουν τις στρόφιγγες πριν ολοκληρωθεί το πολιτικό θρίλερ και οριστικοποιηθεί η νέα κατάσταση στην Ελλάδα.

Κατά την άποψη μου δεν ευσταθεί το σενάριο του κουρέματος του δρόμου (εκτός από το τμήμα της Ολυμπίας Οδού Πύργος-Τσακώνα). Πιστεύω πως κανένα σοβαρό εταιρικό σχήμα με χρηματοδότηση από τις τράπεζες θα ήθελε να λειτουργήσει ένα κουρεμένο δρόμο.

Στην περίπτωση της Κεντρικής Οδού Ε65 αν κουρευτεί το βόρειο τμήμα από την Καλαμπάκα μέχρι τα Γρεβενά ο δρόμος χάνει όλη την υπεραξία του, δηλαδή την σύνδεση με την Βόρεια Ελλάδα και κατ` επέκταση την γρήγορη σύνδεση του με τους Βόρειους γείτονες Αλβανία και Σκόπια.

Αυτό θα μείωνε δραματικά τους καθημερινούς χρήστες του δρόμου σε σημείο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τοπικός.  Αν ο δρόμος σταματήσει στην Καλαμπάκα τότε την κίνηση με βελτιώσεις θα μπορούσε να την εξυπηρετήσει με άνεση ο υπάρχων άξονας χωρίς να χρειάζεται να ξοδευτούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Το ίδιο πιστεύω και για την περίπτωση της Ιόνιας Οδού, δεν μπορεί να κοπεί το πέρασμα από την Παλιοβούνα γιατί είναι το τμήμα εκκίνησης του άξονα. Αν παραμείνει το σημείο ως έχει τότε θα έχουμε σημαντικές καθυστερήσεις και θα ζήσουμε φαινόμενα Κακιάς Σκάλας με ότι αυτό συνεπάγεται.

Σε αυτή την περίπτωση θα είχαμε προβλήματα με τους ίδιους τους χρήστες, με την τοπική αυτοδιοίκηση και τις Περιφέρειες.

Όσον αφορά τις περιπτώσεις των έργων για τις Υποθαλάσσιες Σαλαμίνας, Λευκάδας, το Αεροδρόμιο στο Καστέλι και τον άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη σωστά πάρθηκε η απόφαση να μετακινηθούν χρονικά για να δώσουν τον κατάλληλο χρόνο να σταθεροποιηθεί η κατάσταση στη  χώρα και να προσελκύσει επενδυτές.

Για αυτούς (και όχι μόνο) τους λόγους δεν περιμένουμε κανένα μεγάλο έργο με ιδιωτική χρηματοδότηση να προχωρήσει ουσιαστικά το επόμενο διάστημα. Βλέπετε η πολιτική πάντα μπλέκεται με την οικονομική αλλά και την κοινωνική κατάσταση στη χώρα.

Αυτό που είναι βέβαιο είναι πως ανάλογα με τις περιστάσεις η Ελλάδα θα γίνει κατασκευαστικό Ελντοράντο ή Κατασκευαστικό φιάσκο της Ευρώπης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα