Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

Η λίστα με τα πιο προβληματικά μεγάλα έργα

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από μεγάλα αγκάθια της χρονικής περιόδου που ζούμε είναι τα παγωμένα έργα. Τα πρωτεία μπορεί να έχουν οι 4 μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι όμως υπάρχουν αρκετά έργα διασκορπισμένα στην χώρα τα οποία βρίσκονται στα πρόθυρα «νευρικής κρίσης».

Αν και γίνεται σημαντική προσπάθεια να «αναστηθούν» τα μεγάλα έργα είναι τόσα πολλά τα μέτωπα που η προσπάθεια αυτή να χαρακτηρίζεται τιτάνια. Σήμερα, έχουμε συγκεντρώσει ένα κατάλογο με τα πιο σημαντικά «προβληματικά» έργα που δεν τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας πάνω  τους αλλά είναι σπουδαία.

1.ΕΡΓΑ Β ΚΑΙ Γ ΦΑΣΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Πρόκειται για «διπλό» χτύπημα καθώς και τα έργα β`φάσης δεν έχουν ολοκληρωθεί αλλά δεν μπορούν να ξεκινήσουν και τα έργα γ`φάσης παρασύροντας τα χρονοδιαγράμματα και στα δύο έργα. Εδώ και μήνες γίνονται μεγάλες προσπάθειες να μην καταρρεύσουν τα έργα.

2.ΕΠΕΚΤΑΣΗ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ένα έργο που σιγά-σιγά αποκτά τον δικό του «μύθο». Το έργο δημοπρατήθηκε από τις αρχές του 2011 αλλά δεν λέει να υπογραφεί η σύμβαση. Έργο με τεράστια αξία για το λιμάνι και την ίδια την πόλη της Θεσσαλονίκης. Ακόμα είμαστε στο περίμενε και όλοι ελπίζουν να προχωρήσει στην κατασκευή για να μην έχουμε χειρότερα..

3.ΕΡΓΑ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΤΟ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΑΡΔΑΝΙΟ-ΟΡΜΕΝΙΟ
Δύο έργα- δύο προβλήματα. Πρόβλημα και στο τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες που έχει λίγους μήνες εργασιών για να ολοκληρωθεί αλλά και στο νεότερο έργο για το τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα που ξεκίνησε καλά και μετά ξεφούσκωσε. Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση είμαστε στο περίμενε με τις όλες τις πιθανότητες να είναι ανοιχτές.

4. ΕΡΓΟ-ΣΚΟΥΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ
Τι να πει κανείς για αυτό το τμήμα. Πέρυσι βγήκε η δημοπράτηση για να ολοκληρωθεί ο κάθετος με ένα έργο-σκούπα σε όλο το νότιο τμήμα και σχεδόν από τα ξεκινήματα είχαμε προβλήματα. Είναι σε καλύτερη κατάσταση από τα άλλα έργα του καταλόγου αλλά παραμένει στη σφαίρα των προβληματικών. Κερασάκι στην τούρτα η εργολαβία στο βόρειο τμήμα Σιδηρόκαστρο-Πετρίτσι που πάει για επαναδημοπράτηση.

5.ΟΔΙΚΟ ΕΡΓΟ ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ
Το έργο αυτό ξεκίνησε με πολύ καλές προοπτικές καθώς και λόγω εδάφους δεν χρειάζονται μεγάλα τεχνικά έργα. Ωστόσο τα προβλήματα του αναδόχου έκαναν το έργο να αναστενάξει. Σήμερα είναι μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και οι εργαζόμενοι ήδη απέσπασαν ποσά από το ΥΠΑΝΥΠ για να πληρωθούν καθώς παρέμεναν απλήρωτοι για αρκετούς μήνες. Είναι το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο της χώρας και η κατάσταση του εν ολίγοις οφείλεται και στην γενικότερη κατάσταση της χώρας.

6.ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Έργο που ξεκίνησε με γκάζια και συνεχίζει με πατερίτσες. Το σύστημα πάει ως εξής: το δημόσιο πληρώνει οφειλές, ο ανάδοχος εκτελεί εργασίες μέχρι ολοκλήρωσης του ποσού πληρωμής και τανάπαλιν. Όλα αυτά έχουν φέρει αμηχανία στην τοπική κοινωνία που βλέπει ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την ευρύτερη περιοχή να σέρνεται.

Στα θετικά το ποσοστό ολοκλήρωσης που είναι αρκετά μεγάλο. Ερώτημα η κατασκευή ή όχι νέου αεροσταθμού καθώς λεφτά δεν υπάρχουν. Αν υπάρξει ένταξη στο ΕΣΠΑ τότε θα το δούμε. Αν όχι θα βολευτούμε με τις μακέτες…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα