Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

Έρχεται η δόση, έρχεται και η νέα γενιά μεγάλων έργων με παραχώρηση

κείμενο από το ypodomes.com
Μετά την αποδέσμευση της δόσης-μαμούθ προς την Ελλάδα χαμόγελα έχουμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών. Οι σχεδιασμοί για τους επόμενους μήνες μπορούν να γίνουν καλύτεροι ενώ ανοίγει και πάλι η τράπουλα για την νέα γενιά έργων με παραχώρηση.

Αυτή τη φορά υπάρχει η αισιοδοξία πως θα μπορέσουν να προχωρήσουν αυτά τα έργα που για διάφορους λόγους είτε είναι στην «κατάψυξη» είτε στα συρτάρια. Τα έργα λίγο πολύ είναι γνωστά και η προώθηση τους πλέον γίνεται πιο διαχειρίσιμη. Τα έργα είναι:

1.Το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου που ήδη έχει μία ιστορία 3,5 ετών καθώς η δημοπράτηση του ανακοινώθηκε για πρώτη φορά από το 2009 όταν Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ήταν ο Γιώργος Σουφλιάς. Η περυσινή του δημοπράτηση κατέληξε σε φιάσκο και έκτοτε δεν έχει δοθεί νέα ημερομηνία.

Σύμφωνα με κατά καιρούς δηλώσεις από το ΥΠΑΝΥΠ το έργο πρόκειται να ενεργοποιηθεί και πάλι. Αυτό αναμένεται να γίνει στο πρώτο εξάμηνο του 2013.

2.Η υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος που ανακοινώθηκε στις αρχές του 2012 από τον πρώην Υπουργό Υποδομών κο Βορίδη. Έκτοτε έχει πάρει δύο παρατάσεις με την τελευταία για τον Απρίλιο του 2013. Το αντικείμενο του έργου είναι η σύνδεση των δύο περιοχών με υποθαλάσσια σήραγγα και εκατέρωθεν οδικό δίκτυο συνολικού μήκους 17χλμ με κόστος περίπου 350εκ.ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που συναντά αρκετές αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία της Σαλαμίνας.

3.Ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη είναι στην ίδια ομάδα με την υποθαλάσσια Σαλαμίνας και περιμένουμε την δημοπράτηση τον ερχόμενο Απρίλιο. Το έργο έχει κόστος περίπου 400εκ.ευρώ και είναι νέος οδικός άξονας με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα παρακάμπτει σχεδόν όλη την Αττική μειώνοντας την απόσταση της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας από την Πελοπόννησο κατά 60 χιλιόμετρα.

4.Η υποθαλάσσια σύνδεση Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας είναι στην ίδια ομάδα  με την Σαλαμίνα και τον οδικό άξονα της Ελευσίνας και θα δημοπρατηθεί τον ερχόμενο Μάρτιο. Το έργο από τα τρία θεωρείται το πιο αδύναμο λόγω της μικρής του έκτασης αλλά της εποχικότητας που θα παρουσιάζει. Το κόστος του είναι μικρό (γύρω στα 50εκ.ευρώ). Το αντικείμενο του έργου είναι η υποθαλάσσια σύνδεση της Λευκάδας με σήραγγα μήκους περίπου 50 μέτρων  και συνολικά 500 μέτρων με τις οδικές προσβάσεις σε σχετικά εύκολο έδαφος.

5.Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που είναι και το διαμάντι των νέων έργων με παραχώρηση. Ο σχεδιασμός έχει αλλάξει 3 φορές με την τελευταία πρόταση να μιλά για 30χλμ νέου οδικού κλειστού άξονα που περιλαμβάνει την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης, την σήραγγα Υμηττού από το Βύρωνα στα Μεσόγεια και άλλες επεκτάσεις χωρίς όμως μέχρι σήμερα να υπάρχει κάποια σιγουριά για την τελική επιλογή.

Το έργο αυτό θεωρείται κορυφαίο καθώς θα έχει εξασφαλισμένη ημερήσια κίνηση ενώ το κόστος του θεωρητικά αγγίζει το 1 δις ευρώ. Ο αρχικός διαγωνισμός είχε εξαγγελθεί από τον πρώην Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κο Λαλιώτη (!!) το 2001, από τον Γ.Σουφλιά το 2005 και ξανά το 2010 χωρίς όμως τελικά να βγει στον αέρα η δημοπράτηση.

Πολλοί θεωρούν ότι οι συνθήκες είναι πλέον ώριμες για προώθηση αυτού του μεγάλου έργου ενώ υπάρχει και η πρόταση της κοινοπραξίας διαχείρισης εδώ και χρόνια για απευθείας ανάθεση χωρίς επιβάρυνση του Ελληνικού Κράτους που όμως δεν φαίνεται ότι μπορεί να περπατήσει για πολλούς λόγους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα