Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Ξεκινά το μεγάλο έργο ανακαίνισης της Εθνικής Πινακοθήκης

κείμενο από το ypodomes.com
Γυάλινα πετάσματα θα «ντύσουν» όλη σχεδόν την πρόσοψη του υπάρχοντος κτιρίου μεταφέροντας το φυσικό φως ως και τα υπόγεια, επιτρέποντας στους επισκέπτες να έχουν θέαση της πόλης με τον Λυκαβηττό στο φόντο. Και μία γυάλινη σπείρα, που μέσα της θα κρύβει έναν ανελκυστήρα και μια περιελισσόμενη σκάλα, θα οδηγεί σε τρία νέα, υπόγεια επίπεδα. Αλλά και πέραν αυτών, τίποτε δεν πρόκειται να μείνει το ίδιο. Ο λόγος για την Εθνική Πινακοθήκη, που βρίσκεται στο «παρά πέντε» της διακοπής της λειτουργίας της και της έναρξης των εργασιών για την δραστική επέκταση και ανακαίνισή της.

«Το νέο κτίριο της Εθνικής Πινακοθήκης πλουτίζει το κέντρο της Αθήνας με τη σύγχρονη ανάπλαση και τη δυναμική μορφολογία του. Είναι ανοιχτό και φιλικό προς την πόλη ενώ ταυτόχρονα μέσα από ένα γυάλινο πέτασμα θα επιτρέπει στους επισκέπτες να βρίσκονται σε ανοιχτή συνομιλία με το αστικό τοπίο, καθώς θα κινούνται στα κεκλιμένα επίπεδα από όροφο σε όροφο», είπε η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα στην αποχαιρετιστήρια αλλά και εορταστική συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα, παρόντος του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Κώστα Τζαβάρα και της γενικής γραμματέως Λίνας Μενδώνη.

Σε ένα από τα προνομιούχα σημεία της Αθήνας, με σημαντικά δημόσια και ιδιωτικά κτίρια γύρω του αλλά κυρίως στην αποκαλούμενη «γειτονιά των μουσείων», τα οποία μπορεί να επισκεφθεί κανείς περπατώντας, η Εθνική Πινακοθήκη ετοιμάζεται να μπει σε μία νέα εποχή. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με 32 εκατ. ευρώ όπως είπε η κυρία Μενδώνη, η ολοκλήρωσή του όμως θα επιτευχθεί χάρη στη γενναία χορηγία, ύψους 13 εκατ. ευρώ, από το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Αλλωστε τα έξι εκατομμύρια επισκέπτες, στην πλειοψηφία τους Ελληνες οι οποίοι έχουν δει τις εκθέσεις της Πινακοθήκης τα τελευταία είκοσι χρόνια, συνηγορούν τόσο για την επιτυχία της όσο και για την επένδυση.

Στους Πάνο Γραμματόπουλο, Χρήστο Πανουσάκη και Διονύση Βασιλόπουλο οφείλεται η νέα αρχιτεκτονική μελέτη, η οποία παρότι αλλάζει όλο το κτίριο εντάσσοντας νέες, πρόσθετες λειτουργίες, επιφέροντας πλήρη αναδιάταξη και αναδιοργάνωση του κτιρίου, καθώς και νέο, πλήρη, τεχνολογικό εξοπλισμό κατορθώνει ωστόσο να διατηρεί ένα τμήμα του παλαιού μουσείου ανέγγιχτο, ενσωματωμένο στο νέο με σαφήνεια ώστε να μην αλλοιώνεται ο αρχικός του χαρακτήρας.

Η είσοδος στο κτίριο παραμένει η ίδια και στο μεγάλο φουαγέ που θα ανοίγεται μπροστά στον επισκέπτη θα βρίσκονται το εκδοτήριο των εισιτηρίων, το πωλητήριο, το βεστιάριο κτλ. ενώ ακριβώς από κάτω τοποθετείται το αμφιθέατρο και δίπλα του το κυλικείο, με πρόσβαση στον κήπο. Η «Λαϊκή Αγορά», έργο εμβληματικό του Παναγιώτη Τέτση για την πόλη της Αθήνας, θα υποδέχεται μάλιστα το κοινό στο φουαγέ.

Μία γυάλινη σπείρα, εγκατεστημένη στο αίθριο του μουσείου θα οδηγεί στα τρία νέα υπόγεια επίπεδα. Στο πρώτο επίπεδο του υπογείου θα βρίσκονται οι αίθουσες ενημέρωσης και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στο δεύτερο η αίθουσα περιοδικών εκθέσεων ενώ στο τρίτο οι αποθηκευτικοί χώροι των έργων τέχνης.

Η νέα επέμβαση είναι εμφανής στο δεύτερο κτίριο, την «Πτέρυγα Σταύρος Νιάρχος», όπως θα ονομαστεί, το οποίο ντύνεται σε όλη του σχεδόν την πρόσοψη με γυάλινα πετάσματα, που θα μεταφέρουν το φυσικό φως ως και τα υπόγεια. Παράλληλα «κρύβουν» πίσω τους την ράμπα κίνησης των επισκεπτών από το πρώτο επίπεδο στο τελευταίο, καθώς επίσης τέσσερα κλιμακοστάσια και ισάριθμους ανελκυστήρες (ένας πέμπτος, τεράστιος ανελκυστήρας θα χρησιμεύει για τη μετακίνηση των έργων).

Στο ισόγειο θα λειτουργούν τα εργαστήρια συντήρησης, στον πρώτο όροφο η διοίκηση και η βιβλιοθήκη. Οι μόνιμες εκθέσεις θα αναπτυχθούν στον τρίτο και τέταρτο όροφο, καθώς και στον πέμπτο, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από μέταλλο και γυαλί, που θα επιτρέπει και την είσοδο φυσικού φωτός. Στη νότια άκρη του δώματος εξάλλου τοποθετείται το εστιατόριο με θέα προς την Ακρόπολη, τον Λυκαβηττό, το Φάληρο και τον Υμηττό και λειτουργία για όλο το 24ωρο, χάρη σε ιδιαίτερη είσοδο.

Σήμα κατατεθέν ωστόσο αναμένεται να γίνει ένα τμήμα του υαλοστασίου στην πρόσοψη του κτιρίου, που χάρη σε ειδική διαμόρφωση θα μεταβάλλεται το βράδυ σε γιγαντοοθόνη προβολής των δραστηριοτήτων της Πινακοθήκης. Η επέκτασή της ήταν επιβεβλημένη, κατ΄ αρχάς λόγω της μεγάλης αύξησης του αποθέματός της σε έργα τέχνης _κάτι που απαιτεί περισσότερους εκθεσιακούς χώρους αλλά και μεγαλύτερες αποθήκες, εργαστήρια κλπ_ αλλά και λόγω των απαιτήσεων που επιβάλλουν οι σύγχρονες εκθεσιακές αντιλήψεις.

Τρία με τέσσερα χρόνια θα απαιτηθούν για την ολοκλήρωση του έργου, η εκτέλεση του οποίου ανατέθηκε, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό που έγινε στις 20 Νοεμβρίου του 2012 στην εταιρεία «Τομή» που είναι ένα κονσόρτσιουμ εταιρειών. Στο ενδιάμεσο;

«Η Εθνική Πινακοθήκη δεν πρόκειται να σιγήσει στο ενδιάμεσο», όπως διαβεβαίωσε ο κ. Τζαβάρας, καθώς «μεγάλες εκθέσεις πρόκειται να παρουσιασθούν σε όλη τη χώρα αλλά και στο εξωτερικό». Η αναζήτηση χορηγών είναι όμως το κλειδί για την παρουσία της Εθνικής Πινακοθήκης στο εξωτερικό, ήδη μάλιστα η κυρία Λαμπράκη-Πλάκα αναφέρει τα κέντρα τέχνης με τα οποία μπορεί να συνεργαστεί, όπως το Μουσείο του Πτι Παλαί στο Παρίσι (με το οποίο υπήρξε στο παρελθόν συνεργασία), το Λούβρο όπου έχει προταθεί μία έκθεση με έργα ελλήνων καλλιτεχνών, αλλά και το Ρέινα Σοφία στη Μαδρίτη με το οποίο επίσης έχουν γίνει συζητήσεις.

Για το 2014 εξάλλου, που έχει κηρυχθεί έτος Γκρέκο καθώς συμπληρώνονται 400 χρόνια από το θάνατό του η Εθνική Πινακοθήκη θα συμμετάσχει με μεγάλα «αμετακίνητα» από τη βάση τους έργα του μεγάλου έλληνα δημιουργού, που θα παρουσιασθούν ψηφιοποιημένα στο Πολιτιστικό κέντρο του Ιδρύματος Ωνάση στη Νέα Υόρκη.

Μετά την παρέλευση τριών- τεσσάρων μηνών πάντως, η Πινακοθήκη θα επαναλειτουργήσει στα κτίρια στου Γουδή με έναν αντιπροσωπευτικό αριθμό έργων. Στην συντριπτική του πλειοψηφία το απόθεμά της θα βρίσκεται φυλαγμένο σε αποθήκες υψίστης ασφαλείας.

Να σημειωθεί ότι η Εθνική Πινακοθήκη θα είναι ανοιχτή ως τις 4 Μαρτίου και η κυρία Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα θα δώσει το Σάββατο 2 Μαρτίου, ώρα 12 το μεσημέρι, την τελευταία ξενάγηση στις συλλογές του 20ού αιώνα, παρουσιάζοντας μαζί και τα νέα σχέδια.


Η νέα Εθνική Πινακοθήκη σε αριθμούς
- 11.040 τ.μ. προστίθενται στο υπάρχον κτίριο των 9.720 τ.μ. υπερδιπλασιάζοντας τους λειτουργικούς του χώρους σε 20.760 τ.μ.
- 2.230 τ.μ. πρόσθετων εκθεσιακών χώρων
- 1645 τ.μ. επιπλέον αποθήκες έργων τέχνης
- 450 θέσεων αμφιθέατρο
- 910 τ.μ.για εκπαιδευτικούς χώρους, νέα πωλητήρια και υποδοχή
- Ενας όροφος εργαστηρίων, τεράστιες αποθήκες, μεγάλη βιβλιοθήκη
- 500 τ.μ. εστιατόριο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα