Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Τα μεγάλα έργα της Εγνατίας Οδού συνεχίζονται με προβλήματα

κείμενο από το ypodomes.com

Τα μεγάλα έργα της Εγνατίας Οδού θα συνεχίσουν να μας απασχολούν όπως φαίνεται. Και σε αυτή την περίπτωση με τα προβλήματα τους. Από τα έργα που είναι υπό κατασκευή αυτή τη στιγμή από την Εγνατία Οδό είναι φανερό πως τα προβλήματα είναι εδώ.

Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στον άξονα Κομοτηνή-Σύνορα με 3 χρόνια καθυστέρηση ενώ μικρότερα προβλήματα υπάρχουν και στα υπόλοιπα έργα. Αναλυτικά:

ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΑΡΔΑΝΙΟ-ΟΡΜΕΝΙΟ
Τα έργα συνεχίζονται και στα δύο τμήματα Αρδάνιο-Μάνδρα και Μάνδρα-Ψαθάδες αλλά κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι οι ρυθμοί στα εργοτάξιο είναι κανονικοί. Εδώ οι προβλέψεις για το πότε θα έχουμε παραδόσεις είναι μάλλον παρακινδυνευμένες και θα πρέπει να περιμένουμε το επόμενο χρονικό διάστημα για να υπάρχει μία πιο σαφή ένδειξη.

ΚΑΘΕΤΟΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ-ΣΥΝΟΡΑ
Με τα έργα να έχουν ξεπεράσεις κατά 30 μήνες (!!) την διάρκεια κατασκευής έχουμε φτάσει στο σημείο να μην πιστεύει κανείς ότι αυτό το φαινομενικά εύκολο έργο κάποια στιγμή θα ολοκληρωθεί. Πριν μία εβδομάδα πάντως ο ΓΓ Δημοσίων Έργων κος Σιμόπουλος δήλωσε πως από τον Μάρτιο το έργο θα συνεχίσει. Πότε όμως θα τελειώσει δεν το λέει πλέον κανείς..

ΚΑΘΕΤΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ
Ο σημαντικότερος από όλους τους κάθετους έχει δύο πρόσωπα. Το έργο-σκούπα μέχρι τις Σέρρες πάει σχετικά καλά. Οι καθυστερήσεις είναι αρκετές, όχι όμως σε βαθμό που να βάζουν σε κίνδυνο το έργο. Αν δεν έχουμε περαιτέρω προβλήματα σε 1,5 χρόνο το έργο θα έχει τελειώσει.

Αναφορικά με την βόρεια εργολαβία στο τμήμα Πετρίτσι-Σιδηρόκαστρο εκεί τα πράγματα είναι ασαφή και παρά το οριστικό πάγωμα των έργων, δεν φαίνεται να έχουμε κάποια εξέλιξη έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το έργο που είναι σχεδόν έτοιμο και απαιτεί εργασίες το πολύ 3-4 μηνών.

ΚΑΘΕΤΟΣ ΚΟΖΑΝΗ-ΦΛΩΡΙΝΑ
Τα έργα στο τμήμα Φλώρινα-Νίκη εκεί που όλοι έλεγαν ότι πάνε καλά τελικά μας προέκυψαν αρχαιολογικά. Ο ΓΓΔΕ κος Σιμόπουλος μίλησε για «λύση» για να μην έχουμε πολυετείς καθυστερήσεις και το έργο να ολοκληρωθεί το 2015. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που θα αλλάξει τις διαδρομές από και προς τα Σκόπια.

ΚΑΘΕΤΟΣ ΣΙΑΤΙΣΤΑ-ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΗΓΗ
Το έργο που ολοκληρώνει τον κάθετο άξονα πάει καλά και είναι το μοναδικό μέχρι τώρα που δεν έχει κάποια «φανερή» καθυστέρηση. Είναι ένα έργο με χαμηλό προφίλ και ήσυχα μέχρι σήμερα κατασκευάζεται χωρίς να μας έχει απασχολήσει. Αν όλα πάνε καλά μέχρι το 2015 το έργο θα έχει τελειώσει.

ΕΡΓΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Το έργο Θέρμη-Γαλάτιστα που καθυστέρησε ένα χρόνο μέχρι να ξεκινήσει πλέον προχωρά κανονικά.  Το ίδιο συμβαίνει και για τα έργα Μουδανιά-Ποτίδαια και Ποτίδαια-Κασσανδρεία. Για το δεύτερο έργο πάντως έχουν εκφραστεί προβλήματα σχετικά με τις απαλλοτριώσεις.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι άλλοι ιδιοκτήτες ιστοσελίδα θα πρέπει να λάβει αυτή την ιστοσελίδα ως ένα πρότυπο, πολύ καθαρό και εξαιρετική φιλική προς το χρήστη ύφος και το σχέδιο, πόσο μάλλον το περιεχόμενο. Είστε ένας εμπειρογνώμονας σε αυτό το θέμα!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα