Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

Αξιοποίηση Ελληνικού: Τι σημαίνει η εντυπωσιακή επιστροφή των Αράβων του Κατάρ

κείμενο από το ypodomes.com
Με μία σχεδόν απρόσμενη κίνηση το επενδυτικό fund από το Κατάρ επέστρεψε στο μεγαλύτερο έργο αποκρατικοποίησης-αξιοποίησης, το Ελληνικό. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αν όχι την μεγαλύτερη επιτυχία της παρούσας τρικομματικής Κυβέρνησης.

180 ΜΟΙΡΕΣ ΑΛΛΑΓΗ
Πριν από περίπου ένα μήνα όταν ανακοινώθηκαν τα 3 σχήματα που προχωρούν στην επόμενη και τελική φάση του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του Ελληνικού, όλοι μιλούσαν για ένα ηχηρό χαστούκι στις επιδιώξεις της Κυβέρνησης για προσέλκυση μεγάλων παγκόσμιων παικτών στον χώρο των επενδύσεων.  Πράγματι η αποχώρηση του πιο «φιλόδοξου» σχήματος ήταν ένα χτύπημα στην αξιολόγηση του ίδιου του έργου.

Ακριβώς με το ίδιο σκεπτικό πλέον μιλάμε για μια εντυπωσιακή επιστροφή που ήρθε με τις «ευχές» του ΤΑΙΠΕΔ που έκανε γνωστό ότι δεν μιλάμε για επιστροφή αλλά για συμπλήρωση των συμμετεχόντων καθώς δεν είχε κλείσει ο φάκελος για την επόμενη φάση. Επί της ουσίας μιλάμε  για ένα come back άνευ προηγουμένου.

Φυσικά σε όλο αυτό το εντυπωσιακό σκηνικό συνετέλεσαν τα αλλεπάλληλα ταξίδια τόσο του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά όσο και άλλων υψηλόβαθμων αξιωματούχων της Κυβέρνησης. Η σημερινή επιτυχία δεν έγινε τυχαία αλλά ήταν αποτέλεσμα σημαντικών επαφών.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΡ
Η επιστροφή του Κατάρ σημαίνει δύο πράγματα. Το πρώτο είναι η ισχυροποίησης του ίδιου του αντικειμένου της αξιοποίησης του Ελληνικού. Πλέον με την παρουσία και του Κατάρ το έργο αποκτά μεγάλη προστιθέμενη αξία, μεγαλύτερη από αυτή που είχε πριν αποχωρήσουν οι Άραβες.

Το δεύτερο είναι η εν δυνάμει αποδυνάμωση των 3 άλλων παικτών που με την παρουσία τέταρτου παίκτη δεν θα μπορούν να μειώσουν «τεχνητά» τις προσφορές τους, δημιουργώντας ένα πολύ υγιές περιβάλλον για τον ίδιο τον διαγωνισμό.

ΝΤΕΡΜΠΙ
Το ντέρμπι αναμένεται από εδώ και μπρος σκληρό και τα προγνωστικά μάλλον είναι μοιρασμένα. Τόσο η παρουσία του ισχυρού Αραβικού fund, του Ισραηλινού, του Αγγλικού και φυσικά του ομίλου Λάτση κάνει κάθε πρόβλεψη δύσκολη.

Οι επόμενοι μήνες θα κρίνουν την κατάληξη του πιο φιλόδοξου πλάνου αστικής ανάπλασης που έχει γίνει στην Αθήνα από την δεκαετία του 1950 όταν άνοιγαν οι τότε νέοι λεωφόροι της πόλης.

Το Ελληνικό λόγω του τεράστιου χώρου του (συνολικά 6.500 στρέμματα) δημιουργεί την αίσθηση του μεγάλου και η δημιουργία μίας πόλης μέσα στην πόλη είναι ουσιαστικά το αντικείμενο του.

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ
Στο 60-40 θα είναι η αναλογία πράσινου-τσιμέντου για το Πάρκο του Ελληνικού. Το σχέδιο αξιοποίησης περιλαμβάνει την περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, 5.249 στρέμματα του πρώην Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας Αγίου Κοσμά, 529 στρέμματα του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Νεότητας Αγίου Κοσμά και 426 στρέμματα, ακίνητα που περιέρχονται στην εταιρία "Ελληνικό ΑΕ.

Στο προσχέδιο νόμου καθορίζονται οι χρήσεις γης και συντελεστές δόμησης, ενώ οι απαραίτητες οικοδομικές άδειες με διαδικασίες εξπρές θα εκδίδονται από το ΥΠΕΚΑ μέσα σε 20 ημέρες.

Οι κατεδαφίσεις των υπάρχοντων κτιρίων έγιναν με σκοπο το πάρκο να «απελευθερωθεί» για χρήσεις όπως καζίνο, θρησκευτικούς χώρους, γραφεία, τράπεζες, ασφάλειες, εκθεσιακούς χώρους, χώρους κατοικίας (αμιγούς και γενικής), επιχειρηματικά πάρκα, εμπορικά κέντρα και υποδομές μεταφορών, τράπεζες.

Μέγιστη κάλυψη δόμησης καθορίζεται στο 40% ενώ -κατ΄εξαίρεση- επιτρέπονται και κτίρια μεγάλου ύψους εφόσον τεκμηριώνονται όμως από αρχιτεκτονική μελέτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα