Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

Γραμμή 1 Μετρό Αθήνας: Μία από τις αρχαιότερες γραμμές Μετρό της Ευρώπης

κείμενο από το ypodomes.com
Η  Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (μέχρι πρότινος ΗΣΑΠ) είναι μία από τις αρχαιότερες γραμμές Μετρό της Ευρώπης. Η λειτουργία της ξεκινά από το 1869. Συγκεκριμένα  στις 27-02-1869 άνοιξε το τμήμα  Πειραιάς  – Θησείο χωρίς ενδιάμεσες στάσεις. Από τότε και μέχρι την δεκαετία του 1950 ο «ηλεκτρικός» δεν σταμάτησε να μεγαλώνει.

Το 1882 προστέθηκε ο Σταθμός Μοσχάτο, το 1887 ο Σταθμός Φάληρο, στις 17-05-1895 η επέκταση από Θησείο-Μοναστηράκι-Ομόνοια, το 1904 έγινε μετατροπή τρένου από ατμοκίνητο σε ηλεκτροκίνητο ενώ το 1928 εγκαινιάστηκε ο Σταθμός Πειραιάς (σημερινή θέση), στις 01-07-1928 προστέθηκε ο Σταθμός Καλλιθέα, στις 21-07-1930 ο υπόγειος Σταθμός Ομόνοια, στις 01-03-1948 επέκταση από Ομόνοια- Βικτώρια, στις 30-06-1949 επέκταση Βικτώρια– Αττική, στις 12-02-1956 επέκταση Αττική- Άνω Πατήσια με 3 Σταθμούς, στις 14-03-1956 επέκταση Άνω Πατήσια-Νέα Ιωνία με 2 Σταθμούς, στις 05-07-1956 Σταθμός Πευκάκια, στις 04-03-1957 επέκταση Νέα Ιωνία-Ηράκλειο. Η τελευταία σε μήκος επέκταση της ιστορικής πρώτης γραμμής Μετρό της Αθήνας ολοκληρώθηκε  στις 10-08-1957 όταν με την επέκταση Ηράκλειο- Κηφισιά

Από τότε και μέχρι το 2004 προστέθηκαν άλλοι 6 σταθμοί διαμορφώνοντας την γραμμή όπως την ξέρουμε σήμερα. Στις 01-09-1957 Σταθμός Μαρούσι, στις 04-08-1961 Σταθμός Άγιος Ελευθέριος, στις 03-09-1982 Σταθμός Ειρήνη, στις 06-02-1989 Σταθμός Ταύρος, στις 27-03-1989 Σταθμός KAT και στις 06-08-2004 Σταθμός Νερατζιώτισσα.

Σήμερα έχει μήκος 25,6 χιλιόμετρα και διαθέτει 24 Σταθμούς όντας η μεγαλύτερη γραμμή του Αθηναϊκού Δικτύου Μετρό.  Το παράδοξο στην γραμμή 1 του Μετρό της πόλης είναι πως έπρεπε να φτάσουμε στο 2009 για να αλλαχθούν οι παλιές γραμμές σχεδόν σε όλο το μήκος της γραμμής για να αυξηθεί η ταχύτητα και να μειωθεί ο θόρυβος των σιδηροτροχιών.

Μελλοντικά Σχέδια
Για μελλοντικά σχέδια και επεκτάσεις έχουν ακουστεί διάφορα τα τελευταία χρόνια χωρίς όμως να υπάρχει καμία σοβαρή εξέλιξη. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση σε αναμονή του επόμενου ΕΣΠΑ  θα παραμείνει η υπογειοποίηση της γραμμής από το σταθμό Φάληρο μέχρι τον τερματικό σταθμό Πειραιά ενώ θα  κατασκευαστεί και ένας επιπλέον σταθμός που θα ονομάζεται ΚΑΜΙΝΙΑ.  Το έργο χαρακτηρίζεται τεχνικά εύκολο και εφόσον γίνει η δημοπράτηση και ανάθεση της κατασκευή θα απαιτηθούν περίπου 2 χρόνια.

Η άλλη επέκταση που προβλέπεται με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο είναι η επέκταση της γραμμής  από την Κηφισιά μέχρι την Νέα Ερυθραία με 3 σταθμούς. Η πολυσυζητημένη επέκταση προς τον Άγιο Στέφανο έχει μάλλον μπει στα συρτάρια. Με την προώθηση της επέκτασης προς Νέα Ερυθραία θα έχουμε την πρώτη επέκταση της Γραμμής 1 από το 1957!


Μία ακόμα εξαγγελία που δεν έχει ποτέ εξελιχθεί σε κάτι παραπάνω έγινε το 2008 και αφορούσε την προσθήκη 2 σταθμών στην υπάρχουσα γραμμή. Ο πρώτος ονομάζεται ΙΛΙΣΟΣ και θα βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Μοσχάτο και Καλλιθέα και η δεύτερος σταθμός  ονομάζεται ΨΑΛΙΔΙ και θα κατασκευαστεί μεταξύ των σταθμών Ειρήνη και Ηράκλειο. Εδώ και χρόνια δεν υπάρχει καμία συνέχεια σε αυτό το project.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα