Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2013

Οι 5 επιλογές σας από τον διαγωνισμό του ypodomes.com "Διαλέγω τη Νέα Αθήνα"

κείμενο από το ypodomes.com
Εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού του ypodomes.com για την επιλογή 5 σημείων-κτιρίων στην Αθήνα για την προβολή  της «Νέας Αθήνας».  Η ιστοσελίδα μας είχε προεπιλέξει 10 σημεία-κτίρια και σας έδινε ελεύθερη επιλογή και πραγματικά δεχτήκαμε μία «ευχάριστη» επίθεση καθώς προτείνατε περισσότερα από 30 σημεία-κτίρια.

Μερικά από αυτά ήταν αναμενόμενα, υπήρξαν όμως  και  προτάσεις για σημεία που δεν θα τα έλεγε κανείς «τουριστικά». Σχετικά με τα πέντε επικρατέστερα πρέπει να πούμε πως τα 3 από αυτά ήταν αναμενόμενα καθώς ήταν πολύ «δυνατά» σημεία ενώ υπήρξαν και 2 επιλογές έκπληξη.  Οι 5 πιο ψηφισμένες επιλογές σας ήταν με την παρακάτω σειρά κατάταξης:

1.ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
2.ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ
3. Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΡΜΟΥ-ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΒΟΥΛΗ-ΖΑΠΠΕΙΟ
4. Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΗΣΕΙΟ-ΨΥΡΡΗ-ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ
5.Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ-ΖΕΑΣ

1.ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Πρώτη θέση και αναμενόμενη για το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης καθώς πράγματι συνδυάζει το κλασσικό με το μοντέρνο και ψηφίστηκε από το 65% των συμμετεχόντων. Το Μουσείο που έχει κερδίσει την καρδιά των ξένων επισκεπτών φαίνεται ότι κέρδισε και τις δικές σας καρδιές  μιας και η μαζικότητα των ψήφων ήταν μοναδική.

2.ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ
Η πρώτη έκπληξη της πεντάδας  ήταν η επιλογή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών στην Λ.Συγγρού. Ήρθε δεύτερο σε ψήφους και αποτέλεσε μία έκπληξη καθώς επισκίασε πολλά «τρανταχτά» σημεία της πόλης. Η επιλογή αυτή δείχνει πως οι Αθηναίοι αντιλαμβάνονται άλλωστε την πόλη τους με την επιλογή νέων πολιτιστικών χώρων, όπως αυτός με την αξία της Στέγης. Αξίζει να αναφέρουμε πως η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών ανήκει στο Ίδρυμα Ωνάση.

3.ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΡΜΟΥ-ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΒΟΥΛΗ-ΖΑΠΠΕΙΟ
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως το τετράγωνο Ερμού-Σύνταγμα-Βουλή-Ζάππειο δεν επιλέχθηκε ενιαία αλλά μεμονωμένα από εσάς. Όταν είδαμε τα αποτελέσματα αποφασίσαμε πως θα ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα διαδρομή στο κέντρο της πόλης που συνδυάζει τη Νέα Αθήνα, την εμβληματική Αθήνα και φυσικά την Κλασσική Αθήνα. Εντύπωση μας προκάλεσε η επιλογή από πολλούς της Βουλής, που μετά την κρίση, έχει μείνει χαραγμένη πια και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως ένας εμβληματικός χώρος.  Το τετράγωνο αυτό συνοψίζει άλλωστε και μια γρήγορη βόλτα σε έναν επισκέπτη για πρώτη μέρα στην πόλη. Οι επιλογές αυτές ως τετράδα ήρθαν στην Τρίτη θέση.

4. ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΗΣΕΙΟ-ΨΥΡΡΗ-ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ
Αν και αντικείμενο του διαγωνισμού ήταν η ανάδειξη της Νέας Αθήνας, δηλαδή ενός νέου προσώπου, πολλοί από εσάς, πρότειναν το κλασσικό τρίγωνο Θησείου-Ψυρρή και Μοναστηρακίου που απευθύνεται σε όσους αγαπούν την ματιά στην Ακρόπολη αλλά και στα όμορφα καφέ και μπαράκια της περιοχής. Τα σημεία ψηφίστηκαν είτε δύο-δύο είτε μόνα τους, αλλά αποτελούν ένα ενιαίο σημείο της πόλης που δημιουργεί μία όμορφη βόλτα στην πόλη.

5.ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙ-ΖΕΑΣ
Η δεύτερη έκπληξη από τον διαγωνισμό του ypodomes.com ήρθε από την επιλογή σας ως κορυφαίο προορισμό της περιοχής Πασαλιμανίου και Μαρίνας Ζέας. Αν και δεν φημίζεται ιδιαίτερα στους τουριστικούς προορισμούς, θα πρέπει να πούμε πόσο εύστοχη ήταν η κρίση σας καθώς πρόκειται για δύο συνδεδεμένες περιοχές με φυσικό κάλλος που προδιαθέτουν τον επισκέπτη να περπατήσει και να διασκεδάσει σε μία περιοχή  που μπορεί κάποιος να περάσει πολλές όμορφες ώρες. Μία πραγματικά εξαιρετική  επιλογή.

Εκτός από τις 5 αυτές επιλογές υπήρξε πραγματικά μεγάλη ποικιλία προτάσεων από κτίρια, τοπόσημα, πεζοδρόμους, άλση, πάρκα και νεανικά στέκια. Εμείς σας ευχαριστούμε για την επιλογή σας και ευχόμαστε πολύ σύντομα η Αθήνα να είναι και πάλι διάσημη για τις ομορφιές της και όχι για όσα θλιβερά συνέβησαν τα τελευταία χρόνια.

Μερικές από τις άλλες επιλογές σας ήταν οι παρακάτω:
ΠΛ.ΚΑΡΥΤΣΗ, ΑΝΑΦΙΩΤΙΚΑ-ΠΛΑΚΑ, Athens Metro Mall, Golden Hall, ΑΣΤΕΡΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, River West, Village Ρέντης, ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ, MONT PARNAS, KΕΡΑΜΕΙΚΟΣ, ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ, Λ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ, Β.ΟΛΓΑΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ, ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΛΑΤΡΑΒΑ, ΠΛ.ΑΓΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ, ΠΛ.ΕΞΑΡΧΕΙΩΝ, ΠΥΡΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ, ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΤΡΑΣ, Λ.ΜΠΟΥΡΝΑΖΙΟΥ, ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΠΛ.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΑΛΣΟΣ ΠΑΠΑΓΟΥ, ΣΤΥΛΟΙ ΟΛΥΜΠΙΟΥ, ΠΡ.ΗΛΙΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΦΙΛΟΠΑΠΟΥ, ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ, ΦΑΛΗΡΟ, ΑΙΟΛΟΥ, ΠΑΡΚΟ ΤΡΙΤΣΗ, ΜΙΚΡΟΛΙΜΑΝΟ, ΚΑΛΛΙΜΑΡΜΑΡΟ, ΣΕΦ, ΠΑΡΚΟ ΒΕΙΚΟΥ, ΜΟΥΣΕΙΟ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ, ΑΛΣΟΣ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ, ΓΟΥΔΙ, ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΤΑΤΟΙ, ΑΛΣΟΣ ΣΥΓΓΡΟΥ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ,  ΟΔΟΣ ΠΑΝΟΡΜΟΥ, ΒΑΛΑΩΡΙΤΟΥ, ΦΩΚΙΩΝΟΣ ΝΕΓΡΗ, ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΑΒΙΛΛΗ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΟΥΠΟΛΗ, ΠΕΙΡΑΙΚΗ, ΠΕΔΙΟΝ ΑΡΕΩΣ, ΑΤΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ, ΠΛ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΑΗΔΩΝΑΚΙΑ, ΑΛΣΟΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ, ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ, ΧΙΛΤΟΝ, ΠΛ.ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ, Β.ΣΟΦΙΑΣ κλπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα