Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Χατζηδάκης: Είμαστε αμετακίνητοι, τα έργα στους Αυτοκινητόδρομους θα ξεκινήσουν τον Απρίλη

κείμενο από το ypodomes.com

Ενδιαφέρουσες απαντήσεις για τα μεγάλα έργα έδωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών σε συνέντευξη που παραχώρησε στην realnews.
Υπάρχουν τρόποι αναπτυξιακοί για την ώθηση της επιχειρηματικότητας και τόνωση της απασχόλησης και ποιοι;

Η προσπάθειά μας κινείται σε τρεις άξονες: στην αντιμετώπιση του προβλήματος της ρευστότητας, στην επανεκκίνηση των μεγάλων έργων, και στην προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών και των ιδιωτικοποιήσεων. Στον κομμάτι της ρευστότητας βασικό εργαλείο αποτελεί η ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού συστήματος. Από την πλευρά μας, ως Υπουργείο Ανάπτυξης λειτουργούμε συμπληρωματικά με το ξαναζωντάνεμα της συνεργασίας μας με την ΕΤΕπ, με την απεμπλοκή κονδυλίων από το ΕΤΕΑΝ, με την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ. Στο κομμάτι των μεγάλων έργων στόχος μας είναι η επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων που θα δώσει φιλί ζωής στο κατασκευαστικό κλάδο.

Παράλληλα κρατάμε ζωντανό το Μετρό της Θεσσαλονίκης με την επέκταση προς Καλαμαριά, στο Μετρό της Αθήνας παραδίδονται οι σταθμοί προς τα νότια προάστια, Χαιδάρι και Ανθούπολη. Υπεγράφη η σύμβαση επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά και έχει ήδη ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι στο Ικόνιο. Με τις διορθωτικές αλλαγές που ανέφερα προσπαθούμε να κάνουμε τη χώρα φιλική στην επιχειρηματικότητα και στις επενδύσεις. Στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων ολοκληρώθηκε το επιχειρησιακό πλάνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τοποθετήθηκαν οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης,  έτσι ώστε μέχρι το τέλος Μαρτίου η εταιρεία να έχει μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ για να ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής προσφορών τον Ιούνιο. Καταλήξαμε σε συνεργασία με την ΕΕ στην εθνική στρατηγική για τα αεροδρόμια με βάση την οποία το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στις συμβάσεις παραχώρησης.



Με το ΕΣΠΑ τι γίνεται; Πώς μπορεί να επιταχυνθεί η απορροφητικότητα των κονδυλίων;

Στους εφτά προηγούμενους μήνες επιδοθήκαμε σε μία μεγάλη προσπάθεια για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος. Καταφέραμε να ξεπεράσουμε το μνημονιακό στόχο των απορροφήσεων του β εξαμήνου του 2012 και να μην χάσουμε χρήματα. Αποτέλεσμα η απορρόφηση της χώρας να κινηθεί πάνω από το κοινοτικό μέσο όρο κατά 6 μονάδες. Απλοποιήσαμε τις διαδικασίες απορρόφησης με μείωση έως 60% των απαιτούμενων υπογραφών. 

Τοποθετήσαμε project managers στα προβληματικά έργα για την καλύτερη παρακολούθησή τους. Αναθεωρήσαμε τα προγράμματα της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου έτσι ώστε να  μεταφέρουμε πόρους από προγράμματα με μικρή απορροφητικότητα σε αυτά που ενισχύουν την απασχόληση. Και τέλος κατορθώσαμε να εξασφαλίσουμε για το νέο ΕΣΠΑ ( 2014-2020) 16,3 δις ευρώ, μετά από δύσκολες διαπραγματεύσεις του Πρωθυπουργού στις Βρυξέλλες. Να σημειωθεί εδώ ότι το νέο ΕΣΠΑ έχει διαφορετική φιλοσοφία από το σημερινό καθώς δίνεται μεγαλύτερο βάρος στην καινοτομία, στη τεχνολογική ανάπτυξη και λιγότερο στις υποδομές. Όλα τα παραπάνω θα τα λάβουμε υπόψη στη κατάθεση του νέου αναπτυξιακού μας σχεδιασμού στις Βρυξέλλες, έτσι ώστε το ΕΣΠΑ να αποτελέσει ένα ουσιαστικό όπλο στον αγώνα για την ανάπτυξη.


Τι γίνεται με το χρονοδιάγραμμα για την επανέναρξη των έργων στους οδικούς άξονες; Είχατε προαναγγείλει ότι τον  προσεχή Απρίλιο τα έργα θα ξεπαγώσουν.

Ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο της διαπραγμάτευσης με τους παραχωρησιούχους  και  καταλήξαμε σε μία καταρχήν συμφωνία, εξασφαλίζοντας τη συνέχιση των έργων και το σημαντικό περιορισμό των απαιτήσεων για αποζημιώσεις. Το δεύτερο μέρος της διαπραγμάτευσης με τις 43 τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα βρίσκεται σε εξέλιξη. Τώρα είμαστε στην πιο κρίσιμη φάση. Δουλεύουμε εντατικά κάθε μέρα και πιστεύω ότι στο τέλος θα πετύχουμε τους στόχους μας. Πρώτα συμφωνία με τις Τράπεζες και στη συνέχεια συμφωνία με την Κομισιόν. Ο στόχος μας να ξεκινήσουν οι μπουλντόζες τον Απρίλιο παραμένει αμετακίνητος.

Σας ανησυχεί η επίθεση στα μεταλλεία Χαλκιδικής σε ό,τι αφορά στην προσέλκυση νέων επενδύσεων;

Σε κανένα μέρος του πλανήτη δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη και εργαζόμενοι χωρίς επιχειρήσεις και επιχειρήσεις χωρίς επενδυτές. Και σε κανένα μέρος του κόσμου δεν υπάρχουν αριστερές και δεξιές επενδύσεις. Η ανεργία δεν θα μειωθεί με την πολιτική των προσευχών, αλλά με άνοιγμα στην αγορά και στην επιχειρηματικότητα.  Η εικόνα της Χαλκιδικής βλάπτει τη χώρα. Όπως δήλωσε και ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς η κυβέρνηση θα απαντήσει με αποφασιστικότητα και θα προστατέψει όσους επενδύουν στο μέλλον του τόπου και στη θέληση των ανθρώπων του να γυρίσουν οριστικά σελίδα.  Η πατρίδα μας πρέπει να προχωρήσει και θα προχωρήσει μπροστά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα