Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Κλείνει από αρχές του 14 η Ακτή Ποσειδώνος στον Πειραιά για 3 χρόνια

κείμενο από το ypodomes.com
«Κλείνει» από τις αρχές του νέου έτους και για τα επόμενα τρία χρόνια ο δρόμος μπροστά από τον σταθμό των ΗΣΑΠ στον Πειραιά, ενώ η κυκλοφορία των οχημάτων πρόκειται να εκτραπεί «μέσα από το λιμάνι» για τα 150-200 μέτρα που θα αποκλειστούν. Η σημαντική αυτή αλλαγή στην καθημερινότητα των κατοίκων και επισκεπτών του Πειραιά οφείλεται στην κατασκευή του σταθμού του μετρό, η θέση του οποίου θα είναι κάτω από το οδόστρωμα, μπροστά από το κτίριο των ΗΣΑΠ.

Αντίθετα με το μετρό της Θεσσαλονίκης, τα νέα στην επέκταση του μετρό της Αθήνας προς Πειραιά εξακολουθούν να είναι καλά. Η συναρμολόγηση του μετροπόντικα στον χώρο όπου θα κατασκευαστεί ο σταθμός της Αγίας Βαρβάρας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Ετσι, στα μέσα Σεπτεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι του στα... έγκατα του Πειραιά, με τελικό προορισμό την περιοχή του Δημοτικού Θεάτρου. Συνολικά ο μετροπόντικας θα διανοίξει τα 6,5 από τα 7,5 χλμ. της σήραγγας του έργου, ενώ το υπόλοιπο, στην αρχή και στο τέλος της διαδρομής, θα διανοιχθεί με συμβατικά μέσα εκσκαφής.

Εντός χρονοδιαγράμματος
Σύμφωνα, λοιπόν, με την Αττικό Μετρό, το έργο παραμένει εντός χρονοδιαγράμματος. Δύο είναι τα μέτωπα που «ανησυχούν» τους υπευθύνους του έργου για τυχόν καθυστερήσεις. Το πρώτο είναι η περιοχή όπου θα κατασκευαστεί ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο, στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου. Εκεί οι αρχαιολόγοι, κρίνοντας από τα όσα έχουν μέχρι σήμερα ανευρεθεί στην περιοχή, εκτιμούσαν ότι θα συναντήσουν σημαντικά ευρήματα. Γι’ αυτό και οι αρχαιολογικές εργασίες στο συγκεκριμένο σημείο ξεκίνησαν αμέσως, παρόλο που πρόκειται για τον τελευταίο σταθμό της γραμμής. Ωστόσο, τα νέα είναι καλά (για το χρονοδιάγραμμα του έργου), καθώς μέχρι στιγμής δεν έχει έρθει στην επιφάνεια κάτι «αξιομνημόνευτο». Το διάστημα αυτό οι αρχαιολόγοι ερευνούν δύο μεγάλες δεξαμενές νερού που βρέθηκαν στο σημείο και οι οποίες επιχώθηκαν κατά την αρχαιότητα. Εκτιμάται ότι οι αρχαιολογικές ανασκαφές στο Δημοτικό Θέατρο θα ολοκληρωθούν σε 2-3 μήνες.

Το έτερο μέτωπο, το οποίο οι υπεύθυνοι του έργου «φοβούνται» ότι θα προκαλέσει καθυστερήσεις είναι βέβαια το λιμάνι του Πειραιά. Ο σταθμός θα κατασκευαστεί κάτω από τον δρόμο (Ακτή Καλλιμασιώτη) μπροστά από τον σταθμό των ΗΣΑΠ. Ηδη, από τις πρώτες εργασίες στο σημείο οι μηχανικοί ήρθαν αντιμέτωποι... με τη θάλασσα, η στάθμη της οποίας βρίσκεται μόλις 1,5 μέτρο κάτω από την επιφάνεια του δρόμου (ο σταθμός θα κατασκευαστεί σε βάθος 27 μέτρων κάτω από τη θάλασσα). Επίσης, η θέση του σταθμού μετακινήθηκε κατά επτά μέτρα νοτιότερα, καθώς τα στοιχεία που είχε δώσει η ΕΥΔΑΠ για τον κεντρικό αγωγό της που διέρχεται από το σημείο... είχαν κάποιες αποκλίσεις από την πραγματικότητα. Για την κατασκευή του σταθμού θα αποκλειστεί στις αρχές του 2014 και για τρία χρόνια τμήμα του δρόμου μήκους 150-200 μέτρων, με την κυκλοφορία να παρακάμπτει το εργοτάξιο μέσα από το λιμάνι.

Η παράδοση της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά τοποθετείται το 2017, πέντε χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα