Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Επέκταση Τραμ στο Κερατσίνι: Υπόσχεση για υλοποίηση έδωσε ο Χρυσοχοϊδης

κείμενο από το ypodomes.com
Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη είχε ο Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας κ. Λουκάς Τζανής, με τον οποίο συζήτησαν διεξοδικά τα μείζονα ζητήματα του Δήμου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δήμου: Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο κ. Λουκάς Τζανής ζήτησε την συνδρομή του Υπουργείου και προσωπικά του Υπουργού, για την όσο το δυνατόν πιο γρήγορη δρομολόγηση και διευθέτηση των διαδικασιών, για την ένταξη στο ΕΣΠΑ μιας σειρά μεγάλων αναπτυξιακών έργων που προωθεί ο Δήμος. Κορωνίδα των διεκδικήσεων της δημοτικής αρχής αποτελεί η επέκταση του ΜΕΤΡΟ (εννοώντας ελαφρύ ή υπόγειο τράμ) στο Κερατσίνι, το οποίο θα συνδέσει την ευρύτερη περιοχή του δυτικού Πειραιά, με το υπόλοιπο Λεκανοπέδιο με κάποιο μέσο σταθερής τροχιάς.

Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επικοινώνησε άμεσα με την διοίκηση της ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και ζήτησε την επίσπευση και ολοκλήρωση των σχετικών μελετών, ώστε το έργο να είναι ώριμο και να δημοπρατηθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2019!

Παράλληλα ο κ. Χρυσοχοΐδης δεσμεύτηκε για την κατασκευή ΠΑΡΚΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, το οποίο αποτελεί απαραίτητο εφόδιο για την καλλιέργεια σωστής οδικής συμπεριφοράς και νοοτροπίας από την παιδική ηλικία. Πρόκειται για ένα όραμα της δημοτικής αρχής, το οποίο άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά από τους πρώτους μήνες του 2011. Η έκταση στην οποία θα κατασκευαστεί το συγκεκριμένο «πρότυπο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής» βρίσκεται στο χώρο των πρώην εργοστασίου κατασκευής υάλου (γιαλάδικο) και περικλείεται από τις οδούς Ακτή Ιωνίας, Δωδεκανήσου και την Λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου. Η έκταση 3.300 τ.μ. παραχωρήθηκε από τον ΟΛΠ στο Δήμο το 2011, ύστερα από σκληρό αγώνα της δημοτική αρχής, η οποία κατάφερε να αποτρέψει τη διοίκηση του ΟΛΠ να τσιμεντοποιήσει περαιτέρω την θάλασσα της πόλης μας.

Παράλληλα πέτυχε να παραχωρήσει ο ΟΛΠ στο δήμο σημαντικές εκτάσεις, οι οποίες παρά την πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία, η δημοτική αρχή προσπαθεί να εκμεταλλευτεί ΑΜΕΣΑ, προς όφελος των δημοτών.

Τέλος ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υποσχέθηκε στο δήμαρχο της πόλης ότι θα προωθήσει ΑΜΕΣΑ νομοθετική ρύθμιση, ώστε να επιστρέψουν στο δήμο οι προσφυγικές πολυκατοικίες του «συνοικισμού Καππαδοκία».

Ο Δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας κ. Λουκάς Τζανής δήλωσε μετά τη συνάντηση:
«Η συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη ήταν εξαιρετικά ελπιδοφόρα και ιδιαίτερα εποικοδομητική. Ο Υπουργός ανταποκρίθηκε ΑΜΕΣΑ στα δίκαια αιτήματα 200.000 και πλέον κατοίκων που ζουν κι εργάζονται στην περιοχή μας και βέβαια βρίσκονται εντός πλαισίου των αρμοδιοτήτων του. Ειδικότερα για το θέμα της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ στην πόλη μας, η οποία – αν θέλετε – αποτελεί ένα μεγάλο προσωπικό μου στοίχημα και όραμα, γίνεται τεράστιος ΑΓΩΝΑΣ για να προλάβουμε τις προθεσμίες, να ολοκληρωθούν οι σχετικές μελέτες από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και το έργο να δημοπρατηθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2019!!! Το ΜΕΤΡΟ σύμφωνα με τους προηγούμενους σχεδιασμούς, θα έφτανε στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα το 2050.

Μετά τους ΑΜΕΣΟΥΣ και εύστοχους χειρισμούς μας αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος αυτής της δεκαετίας. Πρόκειται ασφαλώς για ένα κολοσσιαίο έργο, το οποία θ’ αλλάξει τα δεδομένα της κοινωνικής και της οικονομικής της πόλης μας, αφού θα πάψει να είναι απομονωμένη συγκοινωνιακά από την υπόλοιπη Αθήνα. Πλέον θα μπορούμε να οραματιζόμαστε υπερτοπικά αναπτυξιακά σχέδια, αφού θα υπάρχει ΑΜΕΣΗ και εύκολη πρόσβαση στην περιοχή μας, η οποία σε συνδυασμό με το απαράμιλλο φυσικό κάλος, θα μπορέσει ν’ αποτελέσει ακόμα και πανευρωπαϊκό αναπτυξιακό πόλο, φιλικό προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Θέλω να ευχαριστήσω δημόσια τον κ. Χρυσοχοΐδη για το ενδιαφέρον του, για μια περιοχή, η οποία διαχρονικά ήταν ΑΠΟΥΣΑ την εποχή της ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ και των παχέων αγελάδων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα