κείμενο από το ypodomes.com
Οι εβδομάδες περνούν και από εδώ και πέρα θα ξεκινήσει το παραδοσιακό countdown για το τέλος της χρονιάς. Εκεί θα πρέπει να δούμε πόσα φασούλια μάζεψε φέτος ο σάκος των υποδομών. Η συγκομιδή δεν περιμένουμε να είναι μεγάλη, περιμένουμε όμως να είναι σημαντική.
Εδώ και πολλούς μήνες, τα έργα έχουν σταθεί ως φράχτης για την οικονομία καθώς από την μία το ΠΔΕ συνεχώς μειώνεται ως αντίβαρο άλλων προβλημάτων και από την άλλη τα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή ή ξεκίνησαν δίνουν θέσεις εργασίας και ανάπτυξη.
Αυτό είναι άλλωστε και το ζητούμενο όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης. Να κατασκευαστούν έργα, όχι απλά για να τα δούμε να κατασκευάζονται αλλά επειδή την διάρκεια της κατασκευής τους θα φέρουν απασχόληση, προμήθειες, φόρους, ανάπτυξη και κυρίως την περίοδο λειτουργίας τους που θα γίνουν πυλώνας πολλών νέων θέσεων εργασίας και ανάπτυξης συμβάλλοντας στην ποθούμενη μείωση ή και αναστροφή της ύφεσης.
Για να μιλάμε με παραδείγματα όμως, μετά το άνοιγμα των δύο επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας προς Περιστέρι και Ελληνικό έχει δει κανείς τι γίνεται γύρω από τους σταθμούς. Ήδη πολλά μαγαζιά (κυρίως εστίασης) έχουν ανοίξει τις πύλες τους και όπως φαίνεται πολλά περισσότερα θα ανοίξουν τους επόμενους μήνες.
Αυτή είναι η συμβολή των έργων στην οικονομία. Όχι μόνο η κατασκευή όπως κάποιοι –κοντόφθαλμα- βλέπουν. Είναι όλο το «πακέτο» ενός έργου που από την στιγμή που ξεκινά να κατασκευάζεται έχει μόνο κέρδος να φέρει στην οικονομία.
Αυτό φυσικά όταν ισχύει η οικονομία κλίμακος και όχι η αλόγιστη σπατάλη για να δημιουργήσουμε μία υποδομή. Δεν είναι το αυτονόητο και δεν πρέπει να γίνεται με όποιες συνθήκες. Τρανό παράδειγμα το μέγα-φιάσκο με τις παραχωρήσεις στους αυτοκινητόδρομους που 8 χρόνια μετά τους διαγωνισμούς και 5 χρόνια μετά τις ενάρξεις των παραχωρήσεων έχουμε εκατοντάδες εκατομμύρια αποζημιώσεων, παγωμένα έργα, πόρους από το ΕΣΠΑ και κανένα μέχρι στιγμής κέρδος για τον πολίτη και την οικονομία. Είναι ένα σαφέστατο παράδειγμα προς αποφυγή.
Από τα λάθη μαθαίνεις, λέει ο σοφός λαός. Αν αυτό το αφουγκραστούν εκείνοι οι οποίοι έχουν στα χέρια τους τις τύχες μας, τότε θα μπορέσουν με καλύτερη διαχείριση να δώσουν ελπίδα στον τόπο και να σταματήσουν αυτά τα φριχτά πέτρινα χρόνια που βιώνουμε όλοι μας. Με έργα …και πράξεις.
Καλή εβδομάδα σε όλους
16.9.2013
Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com
Οι εβδομάδες περνούν και από εδώ και πέρα θα ξεκινήσει το παραδοσιακό countdown για το τέλος της χρονιάς. Εκεί θα πρέπει να δούμε πόσα φασούλια μάζεψε φέτος ο σάκος των υποδομών. Η συγκομιδή δεν περιμένουμε να είναι μεγάλη, περιμένουμε όμως να είναι σημαντική.
Εδώ και πολλούς μήνες, τα έργα έχουν σταθεί ως φράχτης για την οικονομία καθώς από την μία το ΠΔΕ συνεχώς μειώνεται ως αντίβαρο άλλων προβλημάτων και από την άλλη τα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή ή ξεκίνησαν δίνουν θέσεις εργασίας και ανάπτυξη.
Αυτό είναι άλλωστε και το ζητούμενο όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης. Να κατασκευαστούν έργα, όχι απλά για να τα δούμε να κατασκευάζονται αλλά επειδή την διάρκεια της κατασκευής τους θα φέρουν απασχόληση, προμήθειες, φόρους, ανάπτυξη και κυρίως την περίοδο λειτουργίας τους που θα γίνουν πυλώνας πολλών νέων θέσεων εργασίας και ανάπτυξης συμβάλλοντας στην ποθούμενη μείωση ή και αναστροφή της ύφεσης.
Για να μιλάμε με παραδείγματα όμως, μετά το άνοιγμα των δύο επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας προς Περιστέρι και Ελληνικό έχει δει κανείς τι γίνεται γύρω από τους σταθμούς. Ήδη πολλά μαγαζιά (κυρίως εστίασης) έχουν ανοίξει τις πύλες τους και όπως φαίνεται πολλά περισσότερα θα ανοίξουν τους επόμενους μήνες.
Αυτή είναι η συμβολή των έργων στην οικονομία. Όχι μόνο η κατασκευή όπως κάποιοι –κοντόφθαλμα- βλέπουν. Είναι όλο το «πακέτο» ενός έργου που από την στιγμή που ξεκινά να κατασκευάζεται έχει μόνο κέρδος να φέρει στην οικονομία.
Αυτό φυσικά όταν ισχύει η οικονομία κλίμακος και όχι η αλόγιστη σπατάλη για να δημιουργήσουμε μία υποδομή. Δεν είναι το αυτονόητο και δεν πρέπει να γίνεται με όποιες συνθήκες. Τρανό παράδειγμα το μέγα-φιάσκο με τις παραχωρήσεις στους αυτοκινητόδρομους που 8 χρόνια μετά τους διαγωνισμούς και 5 χρόνια μετά τις ενάρξεις των παραχωρήσεων έχουμε εκατοντάδες εκατομμύρια αποζημιώσεων, παγωμένα έργα, πόρους από το ΕΣΠΑ και κανένα μέχρι στιγμής κέρδος για τον πολίτη και την οικονομία. Είναι ένα σαφέστατο παράδειγμα προς αποφυγή.
Από τα λάθη μαθαίνεις, λέει ο σοφός λαός. Αν αυτό το αφουγκραστούν εκείνοι οι οποίοι έχουν στα χέρια τους τις τύχες μας, τότε θα μπορέσουν με καλύτερη διαχείριση να δώσουν ελπίδα στον τόπο και να σταματήσουν αυτά τα φριχτά πέτρινα χρόνια που βιώνουμε όλοι μας. Με έργα …και πράξεις.
Καλή εβδομάδα σε όλους
16.9.2013
Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου