Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Μετρό Αθήνας: "πυρετός" στο φρέαρ Αγίας Βαρβάρας για το ξεκίνημα του Μετροπόντικα προς Πειραιά

κείμενο από το ypodomes.com
Αυτές τις ημέρες, τουλάχιστον ογδόντα άνθρωποι εργάζονται πυρετωδώς 24 ώρες το 24ωρο, επτά ημέρες την εβδομάδα, στο εργοτάξιο του Φρέατος Εκκίνησης TBM (μετροπόντικας) στην Αγία Βαρβάρα για να «βοηθήσουν» τον «Ιππόδαμο» να κάνει τα πρώτα του βήματα. Ο μετροπόντικας, που πήρε το όνομά του από τον σπουδαίο αρχιτέκτονα, μαθηματικό και φιλόσοφο της αρχαιότητας, Ιππόδαμο βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε βάθος 38 μέτρων και είναι έτοιμος για να αρχίσει το ταξίδι, που θα τον οδηγήσει από τη δυτική Αττική στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
 
«Η αρχή είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι κατά τη διάρκεια της διάνοιξης της σήραγγας. Χρειάζεται δουλειά, χρόνος και προσπάθεια για να λειτουργήσει όλο αυτό το εργοστάσιο. Χρειάζεται μια περίοδος προσαρμογής και για το μηχάνημα και για τους εργαζόμενους στις συνθήκες του έργου. Η αρχή είναι πολύ σημαντική», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επιβλέπων μηχανικός της «Αττικό Μετρό», πολιτικός μηχανικός, Γιώργος Γιανναράς.
 
Σ’ αυτή τη φάση του έργου, που είναι η διαδικασία προώθησης του γιγαντιαίου μηχανήματος, όλο το εργοτάξιο στην Αγία Βαρβάρα, δουλεύει σε ρυθμούς εντατικούς. Και από τη στιγμή που εισέρχεσαι σε αυτό πρέπει να σέβεσαι απόλυτα τους αυστηρούς κανόνες του. Δεν είναι άλλοι από τους κανόνες ασφαλείας. Άνθρωποι με ειδικά άρβυλα και γιλέκα, με κράνη μπλε αν είναι μηχανικοί, κίτρινα αν είναι εργάτες, κόκκινα οι ηλεκτρολόγοι και οι μηχανοτεχνίτες και λευκά οι υπόλοιποι, εργάζονται με προσοχή και με κινήσεις ακριβείας.
 
Στην επιφάνεια της γης, έχουν στηθεί τα κοντέινερς, όπου στεγάζονται τα γραφεία, τα συνεργεία, τα αποδυτήρια των εργαζομένων, οι αποθήκες. Επίσης, το παρασκευαστήριο ενέματος που θα διοχετεύεται και θα σταθεροποιεί τα τοιχώματα της σήραγγας, καθώς ο μετροπόντικας θα προχωρά. Εκεί, βρίσκεται και ο χώρος απόθεσης των προϊόντων εκσκαφής. Ο θόρυβος από τα μηχανήματα είναι αισθητός, καθώς και ο ήχος του τεράστιου κίτρινου οικοδομικού γερανού με τον οποίο προειδοποιεί για κάθε κίνησή του. Ο χειριστής του, Κώστας Βορριάς, που είχε εργαστεί και στη γραμμή του μετρό προς τη Δουκίσσης Πλακεντίας, εκτιμά μιλώντας στο ΑΠΕ –ΜΠΕ ότι δεν θα είναι δύσκολο το έργο διάνοιξης της συγκεκριμένης διαδρομής.
 
«Κάθε έργο έχει σημεία δύσκολα. Όμως, είναι τοπικού χαρακτήρα», σημειώνει ο κ. Γιανναράς, υπογραμμίζοντας ότι τις μεγαλύτερες τεχνικές δυσκολίες αναμένεται να τις συναντήσουν στην περιοχή του Πειραιά, στο σταθμό «Πειραιάς» «λόγω της θάλασσας και των χαλαρών εδαφών» και στο σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», καθώς έχουν βρεθεί ίχνη από το Ιπποδάμειο σύστημα, δηλαδή την αρχαία πόλη του Πειραιά.
 
Και από την επιφάνεια της γης, ένα ασανσέρ χωρητικότητας εννέα ατόμων, μας μεταφέρει κοντά στον «Ιππόδαμο». Σε ένα φρέαρ διαστάσεων 38 επί 15 μέτρα, εργάζονται περίπου τριάντα άνθρωποι προκειμένου να ετοιμάσουν τον μετροπόντικα για το ταξίδι των 6,5 χιλιομέτρων. Από την επιφάνεια «κρέμονται» πορτοκαλί σωλήνες, είναι οι αεραγωγοί, που στέλνουν τον απαιτούμενο αέρα σε όσους εργάζονται μέσα στη γη. Η υγρασία είναι αισθητή από την πρώτη στιγμή και μετά από λίγη ώρα παραμονής και η ζέστη.
 
Ο «Ιππόδαμος» έχει εξωτερική διάμετρο 9,5 μέτρων και εσωτερική περίπου 8,5. Σε πλήρη ανάπτυξη ο μετροπόντικας, δηλαδή η κεφαλή του, που αποτελείται από τρία μέρη, μαζί με τα 14 υποστηρικτικά βαγόνια που θα παίρνουν σιγά – σιγά τη θέση τους πίσω από την κεφαλή και θα μεταφέρουν ό,τι χρειάζεται για να λειτουργήσει, θα έχει μήκος 140 μέτρων. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Σταμάτης Νικολόπουλος, βοηθός επιβλέποντος μηχανικού, μεταλλειολόγος, «ο «Ιππόδαμος» θα είναι στην πλήρη ανάπτυξή του και θα φτάσει τη μέγιστη παραγωγή, κοντά στα Χριστούγεννα». Βασική έγνοια είναι για τον κ. Γιανναρά, «τα χρονοδιαγράμματα. Τυχόν καθυστερήσεις από εδαφολογικές δυσκολίες, από απρόοπτα».
 
Στο εργοτάξιο εργάζονται νυχθημερόν, μηχανικοί, μηχανολόγοι ηλεκτρολόγοι, γεωλόγοι, τοπογράφοι, οικοδόμοι, μηχανοτεχνίτες, ηλεκτροσυγκολητές, και άλλες ειδικότητες, όλοι για να γίνει με ασφάλεια και χωρίς κανένα λάθος το πρώτο βήμα, να αρχίσει ο «Ιππόδαμος» να «τρώει» το σχιστόλιθο και να προχωρά σιγά –σιγά.
 
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι είναι Έλληνες, και από αυτούς η πλειοψηφία έχει εργαστεί από την πρώτη μέρα, που άρχισε η κατασκευή του μετρό της Αθήνας, αλλάζοντας το πρόσωπο της πρωτεύουσας και βελτιώνοντας την καθημερινότητα όλων.
 
«Όσοι εργάζονται στο συγκεκριμένο έργο έχουν εμπειρία, έχουν εργαστεί σε διάφορες φάσεις κατασκευής του μετρό και συναντιόμαστε και πάλι σήμερα», λέει ο κ. Γιανναράς. «Με καλό συντονισμό και συνεννόηση όλα θα πάνε καλά και αυτή τη φορά», συζητούν μεταξύ τους οι εργαζόμενοι. Μαζί τους, και ειδικοί από την εταιρεία κατασκευής του μηχανήματος υπόγειας εκσκαφής (CATERPILAR), καθώς και Ιταλοί από την εταιρεία GHELLA SpA, η οποία συναρμολόγησε τον μετροπόντικα στην Ιταλία, από όπου ήρθε στη χώρα μας. Η GHELLA SpA είναι μία εκ των τριών της κοινοπραξίας, οι άλλες δύο είναι η ελληνική J&P ΑΒΑΞ SA και η γαλλική ALSTOM TRANSPORT SA, που μαζί με την «Αττικό Μετρό ΑΕ», υπέγραψαν τη σύμβαση για την κατασκευή του έργου την 1η Μαρτίου 2012.
 
Η συγκεκριμένη σήραγγα περνάει κυρίως κάτω από κατοικημένες περιοχές. Κατά τη διάρκεια των εργασιών γίνεται παρακολούθηση των κτιρίων στη ζώνη επιρροής του έργου με την τοποθέτηση «στόχων», οι οποίοι υπάρχουν ακόμη και στα τοιχώματα του φρέατος. «Παρακολουθούμε τις κατασκευές με κάποια «στοχάκια». «Στοχάκια» είναι επίσης τοποθετημένα σε δρόμους και πεζοδρόμια. Αν συμβεί κάποια μετακίνηση, λόγω της εκσκαφής και κάποιας καθίζησης, παίρνουμε τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να προλάβουμε τις ζημιές», τονίζει ο κ. Γιανναράς, προσθέτοντας ότι «η παρακολούθηση συνεχίζεται μήνες μετά το πέρασμα του μετροπόντικα μέχρι να επέλθει ισορροπία στο έδαφος της περιοχής».
 
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής θα κατασκευαστούν έξι σταθμοί, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο.
 
Ήδη, οι εργασίες κατασκευής τους έχουν ξεκινήσει. Επίσης, προβλέπονται δύο φρέατα για την είσοδο και την έξοδο του μετροπόντικα. Από τα 7,6 χιλιόμετρα που είναι το συνολικό μήκος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, εκτός από τα 6,5 χιλιόμετρα της σήραγγας επέκτασης που θα κατασκευάσει ο μετροπόντικας, το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και το τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.
 
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος μετάβασης από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα είναι 45 λεπτά. Με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους την ημέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα