κείμενο από το ypodomes.com
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που συναντά ο Υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είναι τα εκατοντάδες αστικά έργα υποδομής που εκτελούνται ανά την Ελλάδα. Το κάθε ένα από αυτα συνήθως έχει την δική του ιστορία, τα δικά του προβλήματα και τις δικές του λύσεις.
Μιλάμε για τα έργα αποχέτευσης, ύδρευσης και λυμάτων που στο ΕΣΠΑ 2007-2013 έχουν την τιμητική τους. Αυτά τα έργα κυριαρχούν έναντι όλων στο κατασκευαστικό γίγνεσθαι της χώρας και φυσικά κουβαλούν μαζί τους και πολλά-πολλά προβλήματα. Υπολογίζεται δε πως ένα στα τρία έργα κηρύσσεται άγονο με ότι αυτό σημαίνει. Δηλαδή εκκρεμμότητες.
Στον τομέα των συγκοινωνιών η πρώτη καυτή πατάτα είναι η διαχείριση της τιμής του εισιτηρίου. Τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη υπάρχει η δέσμευση για αύξηση της τιμής κατά 25% εκτοξεύοντας το κόστος μετακίνησης κατά πολύ.
Ο Κωστής Χατζηδάκης έχει προσπαθήσει εδώ και καιρό να το κάνει αυτό διαπραγματευόμενος την τιμή και προσπαθώντας να την παγώσει. Αυτό θα πρέπει να το ολοκληρώσει πλέον ο νέος Υπουργός ΠΟΜΕΔΙ.
Οι εκκρεμότητες όμως συνεχίζονται: Σε εξέλιξη είναι τα δύο μεγάλα έργα ΣΔΙΤ για α)την τηλεματική σε 1.000 στάσεις και β)το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις μπάρες στο Μετρό. Αυτά τα δύο έργα έχουν καθυστερήσει πάρα πολύ και προς το παρόν έχουμε ανάδοχο μόνο για το πρώτο. Ωστόσο οι καθυστερήσεις έχουν κάνει και τα δύο έργα επισφαλή πράγμα που πρέπει να αλλάξει μέσα στο καλοκαίρι.
Επίσης έχουμε το πολύ σημαντικό θέμα των ΚΤΕΛ. Εκεί η απελευθέρωση του επαγγέλματος συναντά μεγάλες αντιστάσεις δημιουργώντας προβλήματα στη σχέση με την Τρόικα. Τέλος υπάρχει το λιμνάζων έργο ΣΔΙΤ για την δημιουργία ενός ενιαίου ΚΤΕΛ στην Αθήνα, στην περιοχή του Ελαιώνα, έργο που εξήγγειλαν σειρά Υπουργών από το 2005 αλλά και ο Κωστής Χατζηδάκης.
Στον τομέα των έργων σε λιμάνια και αεροδρόμια υπάρχουν πάρα πολλά έργα σε εξέλιξη. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα έργα στα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Καβάλας, Μυκόνου, Γυθείου που είναι υπό κατασκευή ενώ έργα γίνονται στα Αεροδρόμια Ιωαννίνων, Μακεδονία, Σκιάθου, Πάρου.
Τέλος υπάρχει η γερή κόντρα με τον ΟΛΠ σχετικά με την υπόθεση ανάπτυξης νέου λιμένα για την κρουαζιέρα στο Φάληρο, έργο που δύσκολα θα γίνει με δεδομένη την ύπαρξη χώρου στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και τις πολιτικές αντιδράσεις που έχει προκαλέσει και μόνο η αναφορά. Αυτό το έργο θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει μπαρουταποθήκη στο Υπουργείο που αν εκραγεί τα σκάγια θα πάρουν πολλούς.
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που συναντά ο Υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης είναι τα εκατοντάδες αστικά έργα υποδομής που εκτελούνται ανά την Ελλάδα. Το κάθε ένα από αυτα συνήθως έχει την δική του ιστορία, τα δικά του προβλήματα και τις δικές του λύσεις.
Μιλάμε για τα έργα αποχέτευσης, ύδρευσης και λυμάτων που στο ΕΣΠΑ 2007-2013 έχουν την τιμητική τους. Αυτά τα έργα κυριαρχούν έναντι όλων στο κατασκευαστικό γίγνεσθαι της χώρας και φυσικά κουβαλούν μαζί τους και πολλά-πολλά προβλήματα. Υπολογίζεται δε πως ένα στα τρία έργα κηρύσσεται άγονο με ότι αυτό σημαίνει. Δηλαδή εκκρεμμότητες.
Στον τομέα των συγκοινωνιών η πρώτη καυτή πατάτα είναι η διαχείριση της τιμής του εισιτηρίου. Τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη υπάρχει η δέσμευση για αύξηση της τιμής κατά 25% εκτοξεύοντας το κόστος μετακίνησης κατά πολύ.
Ο Κωστής Χατζηδάκης έχει προσπαθήσει εδώ και καιρό να το κάνει αυτό διαπραγματευόμενος την τιμή και προσπαθώντας να την παγώσει. Αυτό θα πρέπει να το ολοκληρώσει πλέον ο νέος Υπουργός ΠΟΜΕΔΙ.
Οι εκκρεμότητες όμως συνεχίζονται: Σε εξέλιξη είναι τα δύο μεγάλα έργα ΣΔΙΤ για α)την τηλεματική σε 1.000 στάσεις και β)το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις μπάρες στο Μετρό. Αυτά τα δύο έργα έχουν καθυστερήσει πάρα πολύ και προς το παρόν έχουμε ανάδοχο μόνο για το πρώτο. Ωστόσο οι καθυστερήσεις έχουν κάνει και τα δύο έργα επισφαλή πράγμα που πρέπει να αλλάξει μέσα στο καλοκαίρι.
Επίσης έχουμε το πολύ σημαντικό θέμα των ΚΤΕΛ. Εκεί η απελευθέρωση του επαγγέλματος συναντά μεγάλες αντιστάσεις δημιουργώντας προβλήματα στη σχέση με την Τρόικα. Τέλος υπάρχει το λιμνάζων έργο ΣΔΙΤ για την δημιουργία ενός ενιαίου ΚΤΕΛ στην Αθήνα, στην περιοχή του Ελαιώνα, έργο που εξήγγειλαν σειρά Υπουργών από το 2005 αλλά και ο Κωστής Χατζηδάκης.
Στον τομέα των έργων σε λιμάνια και αεροδρόμια υπάρχουν πάρα πολλά έργα σε εξέλιξη. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τα έργα στα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Καβάλας, Μυκόνου, Γυθείου που είναι υπό κατασκευή ενώ έργα γίνονται στα Αεροδρόμια Ιωαννίνων, Μακεδονία, Σκιάθου, Πάρου.
Τέλος υπάρχει η γερή κόντρα με τον ΟΛΠ σχετικά με την υπόθεση ανάπτυξης νέου λιμένα για την κρουαζιέρα στο Φάληρο, έργο που δύσκολα θα γίνει με δεδομένη την ύπαρξη χώρου στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και τις πολιτικές αντιδράσεις που έχει προκαλέσει και μόνο η αναφορά. Αυτό το έργο θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει μπαρουταποθήκη στο Υπουργείο που αν εκραγεί τα σκάγια θα πάρουν πολλούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου