Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 15 Ιουλίου 2016

Νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά: 30 χρόνια προσπαθειών φτάνουν σε happy end

κείμενο από το ypodomes.com
Μετά από δαιδαλώδεις, περιπετειώδεις διαδικασίες η στόχευση για την κατασκευή νέου Δικαστικού Μεγάρου στην καρδιά του Πειραιά είναι πλέον γεγονός.
Στην διασταύρωση Ηρώων Πολυτεχνείου και Β.Γεωργίου, έχοντας απέναντι το Δημαρχείο και το Δημοτικό Θέατρο, αλλά και ακριβώς δίπλα από τον υπό κατασκευή σταθμό Μετρό, στο κτίριο της Ραλλείου, οι Πειραιώτες θα αποκτήσουν το δικό τους Δικαστικό Μέγαρο.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε πριν λίγες μέρες ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης: «Η οριστικοποίηση της μετεγκατάστασης του νέου Δικαστικού Μεγάρου στο κτίριο της πρώην Ραλλείου Σχολής, δικαίωσε τους κόπους και τις προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής.
Πριν ακόμη αναλάβουμε καθήκοντα τον Σεπτέμβριο του 2014, είχαμε προχωρήσει σε συντονισμένες ενέργειες, προκειμένου ο Πειραιάς να αποκτήσει ένα σύγχρονο, λειτουργικό και ασφαλές Δικαστικό Μέγαρο.
Η μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων Πειραιά στο κτίριο της πρώην Ραλλείου Σχολής, αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα των αιρετών, του Δικηγορικού κόσμου της πόλης, όλων των συνδυασμών του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά και φυσικά της Δημοτικής Αρχής.
Ενωμένοι όλοι οι φορείς της πόλης, καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για τη δημιουργία ενός Δικαστικού Μεγάρου, αντάξιο της ιστορίας και των κατοίκων του Πειραιά.
Ως επιστέγασμα αυτής της προσπάθειας, εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων.
Θεωρώ ότι το νέο Δικαστικό Μέγαρο, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του Δημοτικού Θεάτρου και παράλληλα με την ολοκλήρωση των έργων του Μετρό και του Τραμ, θα αλλάξουν προς το καλύτερο το κέντρο της πόλης και θα δώσουν προοπτική ανάπτυξης στον Πειραιά, επ΄ ωφελεία των δημοτών και των επαγγελματιών της πόλης μας.
Νιώθω χαρούμενος και υπερήφανος που καταφέραμε να δώσουμε λύση σε ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που ταλαιπωρούσε την πόλη τα τελευταία τριάντα χρόνια».
Το χρονικό για τη μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων του Πειραιά

1987: Εγκατάσταση των Δικαστηρίων Πειραιά στο κτίριο της οδού Σκουζέ και Φίλωνος, σε ένα κτίριο που εξ αρχής χαρακτηρίστηκε ακατάλληλο, λόγω ύπαρξης αμιάντου και έλλειψης εξόδου κινδύνου. Πάγιο αίτημα του Δικαστικού κόσμου και φορέων της πόλης ήταν η μεταφορά των Δικαστηρίων σε ένα κατάλληλο κτίριο, που να στεγάζονται όλες οι Δικαστικές υπηρεσίες. 

1992-1993: Ξεκινάει η συζήτηση για να μεταφερθούν τα Δικαστήρια Πειραιά στη συμβολή των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Σκουζέ.
2004: Είχε ανοίξει συζήτηση για μεταφορά των Δικαστηρίων Πειραιά στα κτίρια της πρώην ΧΡΩΠΕΙ για τα οποία είχε εκδοθεί και σχετικό ΦΕΚ. 

2009: Προτάθηκαν για τη στέγαση των Δικαστηρίων οι παλαιές αποθήκες στη Ρετσίνα (ιδιοκτησίας Εθνικής Τράπεζας).

25/7/2013: Έγινε γνωστή από πηγές του Υπουργείου Δικαιοσύνης η πρόθεση για μεταστέγαση όλων των Δικαστικών υπηρεσιών του Πειραιά στο κτίριο του "Κεράνη" επί της οδού Θηβών στον δήμο Νίκαιας-Ρέντη.

3/10/2013: Σε Γενική Συνέλευση οι Δικηγόροι του Πειραιά δηλώνουν με συντριπτική πλειοψηφία ότι είναι κατηγορηματικά αντίθετοι με τη μεταφορά των Δικαστηρίων στο κτίριο του Κεράνη στη Θηβών.

25/4/2014: Ο υποψήφιος Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης συναντά τους Δικηγόρους του Πειραιά και δεσμεύεται ότι θα δώσει μάχη για να μην φύγουν τα Δικαστήρια από το κέντρο της πόλης.

3/6/2014: Την πρώτη εβδομάδα από την εκλογή του ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης συναντά εκ νέου τον Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά κ. Γιώργο Σταματογιάννη, τονίζοντας πως η νέα Δημοτική Αρχή θα αποτρέψει την απομάκρυνση των Δικαστηρίων Πειραιά.

5/6/2014: Δύο ημέρες μετά, με επιστολή προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Χαράλαμπο Αθανασίου ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης ζητά να παραμείνουν τα Δικαστήρια στον Πειραιά, προκρίνοντας ως καλύτερη λύση το κτίριο της Ραλλείου.

2/7/2014: Ο κ. Γιάννης Μώραλης συναντά τον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Χαράλαμπο Αθανασίου, ζητώντας διορία έως τις 30 Οκτωβρίου για να καταθέσει μετά την ανάληψη των καθηκόντων του μια συγκεκριμένη πρόταση.

17/7/2014: Σε συνέντευξη τύπου φορέων της πόλης ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης επισημαίνει πως η Δημοτική Αρχή δεν θα κάνει πίσω στο θέμα των Δικαστηρίων.

22/7/2014: Ο νεοεκλεγείς Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης πραγματοποιεί συνάντηση με τον Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά στο Μέγαρο Μαξίμου όπου θέτει, μεταξύ άλλων, την παραμονή των Δικαστηρίων στο κέντρο της πόλης.
5/8/2014: Ο κ. Γιάννης Μώραλης συναντά τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης κ. Ευάγγελο Βενιζέλο επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, την αναγκαιότητα για την παραμονή των Δικαστηρίων στον Πειραιά. 

11/8/2014: Ο κ. Γιάννης Μώραλης συναντά μαζί με φορείς της πόλης (Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά, Επιμελητήρια) τον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Χαράλαμπο Αθανασίου στον οποίο ζητά εκ νέου την παραμονή των Δικαστηρίων στον Πειραιά.
16/9/2014: Η ημερομηνία μεταφοράς των Δικαστηρίων Πειραιά στο κτίριο του Κεράνη, σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Δικαιοσύνης. 

14/10/2014: Ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Χαράλαμπος Αθανασίου ανακοινώνει μετά από συνάντηση με τον Δήμαρχο κ. Γιάννη Μώραλη στο Δημαρχείο Πειραιά πως τα Δικαστήρια θα παραμείνουν στον Πειραιά και πως η πλέον ενδεδειγμένη λύση είναι η μεταστέγασή τους στο κτίριο της Ραλλείου Σχολής, υιοθετώντας την πρόταση της Δημοτικής Αρχής Πειραιά.

9/4/2015: Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, πραγματοποιεί συνάντηση με τον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Νίκο Παρασκευόπουλο, για τη μεταστέγαση του Δικαστικού Μεγάρου στο κτίριο της Ραλλείου.
5/05/2015: Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, υποδέχεται στον Πειραιά τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Κων/νο Κοσμάτο και την τότε Πρόεδρο της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων κα Βασιλική Θάνου, μαζί με αιρετούς και φορείς της πόλης, όπου επισκέπτονται το κτίριο της πρώην Ραλλείου Σχολής, προκειμένου να οριστικοποιηθεί η μεταστέγαση των Δικαστηρίων Πειραιά.
5/11/2015: Ο κ. Γιάννης Μώραλης, υποδέχεται στο Δημαρχείο Πειραιά τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Κων/νο Κοσμάτο, αιρετούς και εμπλεκόμενους φορείς της πόλης. Στη συνάντηση είχαν εξεταστεί, οι εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης για την μετεγκατάσταση του Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά.
11/2/2016: Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, πραγματοποιεί συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα, όπου θέτει μεταξύ άλλων, τη μεταστέγαση των Δικαστηρίων Πειραιά στο κτίριο της πρώην Ραλλείου Σχολής.
14/4/2016: Στα εγκαίνια του σχολικού συγκροτήματος της Ραλλείου Σχολής, ο κ. Μώραλης αναγγέλλει θετικές εξελίξεις στην μεταφορά των Δικαστηρίων Πειραιά.
7/7/2016: Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, συναντάται με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κ. Κων/νο Κοσμάτο, τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά κ. Γιώργο Γαβρίλη, τον Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά κ. Γιώργο Σταματογιάννη, εκπροσώπους του Δικηγορικού Συλλόγου, δικαστών και εργαζομένων, όπου και δόθηκε το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση του έργου από το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα