Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2016

Άκτιο-Αμβρακία: Ο Κατσιφάρας ζητάει συνάντηση με Σπίρτζη για το έργο

«Πρόκειται για ένα νεκρό έργο. Οι εργολαβίες σέρνονται και αυτό είναι ντροπή». Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας μιλώντας στον «Δυτικά FM 92,8» για τον «βαλτωμένο» αυτοκινητόδρομο Ακτίου – Αμβρακίας, προσθέτοντας πως «το υπουργείο πρέπει να μας πει αν μπορούν να συνεχίσουν το έργο οι εργολάβοι αυτοί, ή θα πάμε σε νέες εργολαβίες…».

Για ακόμη μια φορά οι εργασίες στο συγκεκριμένο πολύπαθο εργοτάξιο σταμάτησαν και δεκάδες εργαζόμενοι έμειναν χωρίς δουλειά. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Αγρινίου Μιχάλη Κατσιγιάννη, τα έργα σταμάτησαν επ’ αόριστον από την αρχή του μήνα, ενώ συνολικά σε διάστημα ενάμιση χρόνου απολύθηκαν 220 εργαζόμενοι!
Για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου 48,5 χλμ υπάρχουν 4 εργολαβίες, ενώ η ιστορία του έργου, με την πρόοδο του να παραμένει κολλημένη, διαρκεί 6,5 χρόνια.

«Όπως ισχυρίζεται η εταιρία, το υπουργείο δεν εγκρίνει τις μελέτες για να μπορέσουν να συνεχιστούν τα έργα» επισήμανε ο κ. Κατσιγιάννης, ενώ οι πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών είναι πως οι συμπληρωματικές συμβάσεις, στις 3 από τις 4 εργολαβίες, είναι στο στάδιο έγκρισης και με την διαδικασία αυτή θα μπορέσει επιτέλους να ολοκληρωθεί το έργο στο τέλος του 2017. Είναι όμως αμφίβολο, καθώς η μία παράταση διαδέχεται την άλλη με τις νυν εργολαβίες να παραμένουν στον αέρα, ενώ η πέμπτη προχωράει με ρυθμούς χελώνας.

Η κωλυσιεργία αυτή προκαλεί την αβεβαιότητα και τη μη ωρίμανση των έργων, ενώ η νέα παράταση που δόθηκε έως και τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους σκοπεύει ώστε να κερδηθεί χρόνος και να ενεργοποιηθούν οι συμβάσεις, κάτι που δεν είχε γίνει μέχρι και σήμερα, προκαλώντας για πολλοστή φορά, την αντίδραση θεσμικών παραγόντων της Δυτικής Ελλάδας.

«Ο αυτοκινητόδρομος Ακτίου – Αμβρακίας επί της ουσίας είναι νεκρό έργο. Οι εργολαβίες σέρνονται, ενώ μόλις μία απ’ αυτές θα λέγαμε ότι απλά κινείται. Σαν περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και εγώ προσωπικά, έχουμε λάβει αρκετές πρωτοβουλίες για το θέμα. Ζητάμε να λυθούν όλες οι εκκρεμότητες. Αυτό ζητούσαμε χρόνια πριν και τώρα απλά προσπαθούν να διαχειριστούν ένα βουνό.
Ζητάμε εδώ και τώρα ευρεία σύσκεψη στην Αθήνα υπό τον Υπουργό ώστε να μπουν νέα χρονοδιαγράμματα και αν χρειαστεί να εξεταστεί αν οι εργολάβοι αυτοί μπορούν να συνεχίσουν να εκτελούν το έργο. Έπρεπε να έχουν διαλυθεί τουλάχιστον πριν 3 χρόνια οι συγκεκριμένες εργολαβίες. Είναι ντροπή αυτό που γίνεται. Από το έργο αυτό συνδέονται τουριστικές περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και ευρύτερα της Δυτικής Ελλάδας.
Το υπουργείο ένα πράγμα έχει να κάνει για να λύσει το θέμα. Να λήξει τις εκκρεμότητες, ενώ αν υπάρχει κάτι άλλο πρέπει να μας το πει να το γνωρίζουμε. Αν αποφασίσει να λύσει τις εργολαβίες να το κάνει τώρα, διότι μετά δεν θα υπάρχουν χρήματα. Χρειάζεται άμεσα προσκλητήριο από το υπουργείο» τόνισε με κατηγορηματικό τρόπο ο κ. Κατσιφάρας».

Το έργο θα συνδέεται απευθείας με την Ιόνια Οδό, θα παρακάμπτει την Αμφιλοχία και τη Βόνιτσα και θα ενώνεται με την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου- Πρέβεζας.

«Από την αρχή του μήνα και επ’ αόριστον έχουν σταματήσει πλήρως τα έργα. Το πρόβλημα, όπως αναφέρει η εταιρεία είναι ότι το υπουργείο δεν εγκρίνει τις μελέτες για το έργο. Εμείς, ως Εργατικό Κέντρο Αγρινίου και ως Σωματείο Οικοδόμων κάνουμε συνεχώς προσπάθειες για να μην περάσουν οι μεθοδεύσεις τόσο της εργοδοσίας όσο και της πολιτείας. 
Οποιαδήποτε υπεκφυγή από την εργοδοσία λύνει τα χέρια στις πολιτικές. Σε δυσμενή κατάσταση βρίσκονται μόνο οι εργαζόμενοι. Καλούμε άμεσα την πολιτεία να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες για να επαναπροσληφθούν οι εργαζόμενοι και να ολοκληρωθεί το έργο. Πρέπει να ξεκινήσουν πάλι οι εργασίες και οι εργαζόμενοι να έχουν συλλογικές συμβάσεις και να διεκδικήσουν όλα όσα έχασαν το διάστημα αυτό.
Το Εργατικό Κέντρο Αγρινίου είναι στο πλευρό των εργαζομένων για να υποστηρίξει τα συμφέροντά τους, μιας και η πολιτεία τους εμπαίζει. Σε διάστημα ενάμιση χρόνου απολύθηκαν συνολικά 220 εργαζόμενοι», υπογράμμισε ο κ. Κατσιγιάννης, προσθέτοντας ότι «πρέπει οι εργαζόμενοι να επιστρέψουν στις δουλειές τους με ασφαλείς συνθήκες».

Σύμφωνα με πληροφορίες που διαρρέει το υπουργείο, για να ζωντανέψει τις εργολαβίες θα δημοπρατήσει εργολαβία – σκούπα που θα συγκεντρώσει ότι υπόλοιπα υπάρχουν και θα δρομολογηθεί το 2017, ενώ η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου εκτιμάται πως θα ξεκινήσει από τα τέλη του 2017 και θα φτάσει μέχρι το 2020. Η χρηματοδότησή του είναι εξασφαλισμένη από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π ΥΜΕ.ΠΕΡΑΑ ως ένα από τα ελάχιστα μεγάλα έργα υποδομής που καταφεραν να ενταχθούν στη νέα προγραμματική περίοδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα