Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 12 Ιουλίου 2016

Τερματικός ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα: Από Ολυμπιακό έργο στο ..Πακέτο Γιουνκέρ

κείμενο από το ypodomes.com
Σήριαλ δίχως τέλος παραμένει η υπόθεση της δημιουργίας ενός Κεντρικού Τερματικού Σταθμού Λεωφορείων στον Ελαιώνα. Η ιστορία αυτή κρατάει τουλάχιστον 15 χρόνια, καθώς το έργο υπολογιζόταν ως ...Ολυμπιακό έργο.
Η αδυναμία εύρεσης κεφαλαίων άφησε το πλάνο και από τότε έχουμε εξαγγελίες για το συγκεκριμένο project από κάθε Υπουργό, με την κατάληξη να παραμένει ίδια. Να παραμένει το έργο "μακέτα".
Στα πολλά επεισόδια, έρχεται να προστεθεί και η εισαγωγή του έργου στο Πακέτο Γιούνκερ αυτή τη φορά με την ελπίδα προσέλκυσης παγκόσμιου επενδυτή με το κίνητρο του ΣΔΙΤ ή ακόμα και της παραχώρησης.
Το μεγάλο έργο της ανάπτυξης νέου μεγάλου Κεντρικού Τερματικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα ενωποιεί όλα τα ΚΤΕΛ που σήμερα είναι διάσπαρτα στην Αθήνα ενώ προβλέπεται και μέσα από το Νέο Ρυθμιστικό της πόλης.
Το κόστος της επένδυσης υπολογίζεται σε 300 εκατ. ευρώ, στα οποία συμπεριλαμβάνεται το επιχειρηματικό σχέδιο, οι μελέτες κατασκευής, υλοποίησης και λειτουργίας του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων.
Σε αυτό το χώρο έχει προβλεφθεί και η κατασκευή άλλων εγκαταστάσεων, όπως χώρων εστίασης, εμπορικών καταστημάτων, ξενοδοχειακή μονάδα, αλλά και χώροι πολιτισμού. Τα έργα θα κατασκευαστούν σε έκταση 66 στρεμμάτων με την έναρξη τους να εκτιμάται για το Φθινόπωρο του 2017.
Η δημιουργία του νέου σταθμού και η παύση των υφιστάμενων υποδομών ΚΤΕΛ θα σημάνει την μεταφορά για τις δραστηριότητες των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών στον σταθμό του Ελαιώνα, κάνοντας την διαμεταφορά των επιβατών προς το αεροδρόμιο, το λιμάνι και το κέντρο της Αθήνας ιδιαίτερα εύκολη, καθώς ο σταθμός θα βρίσκεται δίπλα στον σταθμό Μετρό ΕΛΑΙΩΝΑΣ της γραμμής 3 όπως προβλέπεται και από το Προεδρικό Διάταγμα 750Δ/2005 του Οργανισμού Ρυθμιστικού της Αθήνας.
Σήμερα, σε καθημερινή βάση εξυπηρετούνται 31.000 επιβάτες από τα ΚΤΕΛ Κηφισού και άλλοι 10.000 από τα ΚΤΕΛ Λιοσίων.
Με το έργο αυτό θα αλλάξει ο τρόπος μετακίνησης από και προς την Αθήνα μέσω των ΚΤΕΛ καθώς οι επιβάτες με την χρήση του δικτύου του Μετρό και των άλλων μέσων μεταφοράς θα μπορεί με ένα μικρό κόστος να έχει άμεση πρόσβαση στον Τερματικό Σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα.
Το έργο έχει υψηλούς στόχους όπως:
- Να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό των υπεραστικών λεωφορείων, που ανέρχεται σε 10 εκατομ. περίπου επιβάτες ετησίως, επιτρέποντας κατά τρόπο οργανωμένο τις μετεπιβιβάσεις από όλα τα αστικά μέσα μεταφοράς (Μετρό, λεωφορεία, ΙΧ, Ταξί)
- Να σχεδιασθεί αρχιτεκτονικά ένα έργο με υψηλό επίπεδο αισθητικής, αποτελώντας τοπόσημο για την περιοχή και πόλο έλξης εμπορικών ή άλλων δραστηριοτήτων
- Να κινητοποιήσει και να επισπεύσει τις διαδικασίες για την ανάπτυξη ή ολοκλήρωση των δικτύων αστικής υποδομής (π.χ. τοπικό οδικό δίκτυο, δίκτυα κοινής ωφέλειας) που λείπουν στην περιοχή αυτή του Ελαιώνα
- Να συμβάλει σημαντικά στην πολεοδομική αναδιάρθρωση της περιοχής που σήμερα είναι κυρίως βιομηχανικού – χονδρεμπορικού χαρακτήρα, σε περιοχή με σύγχρονες επιχειρήσεις τριτογενούς κυρίως τομέα.
Το έργο αποτελεί ιδιωτική επένδυση και η υλοποίησή του προβλέπεται να γίνει με διαγωνισμό για τη σύναψη Σύμβασης Παραχώρησης, με χρηματοδότηση των ΚΤΕΛ και του παραχωρησιούχου (ΣΔΙΤ). Η Αττικό Μετρό θα είναι ο τεχνικός συντονιστής των μελετών και της κατασκευής του έργου, ενώ ο δήμος Αιγάλεω θα συμβάλλει στη διευκόλυνση της διαδικασίας έκδοσης των απαιτούμενων αδειών.
Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την κατασκευή, την λειτουργία και την συντήρηση του σταθμού, ενώ το δημόσιο δεν θα χρειαστεί να βάλει χρήματα. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι, εάν κάθε ΚΤΕΛ δίνει ένα ευρώ από κάθε εισιτήριο που εκδίδει στον παραχωρησιούχο, η απόσβεση θα έχει ολοκληρωθεί κατά μέγιστον σε επτά χρόνια.
Ο νέος σταθμός θα συνδέεται υπογείως με το Μετρό, έργο το οποίο έχει πρακτικά γίνει, και χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης, θα κατασκευαστεί χώρος στάθμευσης 500 θέσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα