Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 26 Ιουλίου 2016

Τα πέτρινα χρόνια της κατασκευής συνεχίζονται, μονόδρομος οι συγχωνεύσεις

κείμενο από το ypodomes.com
Τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου και ο απολογισμός του 2016 μέχρι τώρα σε νέα μεγάλα έργα πενιχρός. 3 διαγωνισμοί για το Πάτρα-Πύργος, ένας για έργο αποχέτευσης στην Ηγουμενίτσα και ...αυτά.

Δυστυχώς η πραγματικότητα του νέου ΕΣΠΑ που δεν περιέχει πολλά νέα μεγάλα έργα, έχει ήδη χτυπήσει την πόρτα της χώρας και τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά.

Η έλλειψη νέων έργων χτυπάει κατά κύριο λόγο αυτή την εποχή τις μεσαίες και μεγάλες εταιρείες του χώρου που διεκδικούν σημαντικά έργα για να μπορούν να "ρολάρουν" και να χρηματοδοτούν τις μεγάλες καθημερινές τους ανάγκες.

Το 2016, θα κλείσει σε αυτό το ρυθμό καθώς μέχρι το τέλος η ενεργοποίηση των έργων του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα.
Από το 2017 ίσως δούμε κάποια αχτίδα φωτός αλλά δεν πρέπει να περιμένουμε ιδιαίτερα πράγματα. 

Το μεγάλο επενδυτικό έργο στο Ελληνικό, αναμένεται να είναι τελικά η σωσίβια λέμβος για εκατοντάδες επιχειρήσεις του τεχνικού κλάδου και χιλιάδες άλλες που δουλεύουν με αυτές.

Σε κάθε περίπτωση ο προβληματισμός που κυριαρχεί εδώ και πολύ καιρό είναι αν υπάρχει χώρος για όλες αυτές τις επιχειρήσεις ή πρέπει να δουν σοβαρά το θέμα των συγχωνεύσεων.

Οι συγχωνεύσεις τεχνικών εταιρειών θα εξυγιάνει σε μεγάλο βαθμό τις κακοδαιμονίες που υπάρχουν στον κλάδο ενώ θα δημιουργήσει πιο ικανά και πιο στελεχωμένα εταιρικά σχήματα που θα μπορούν να βιοπορίζονται όχι μόνο σε εγχώρια έργα αλλά και στο εξωτερικό.

Είναι αλήθεια ότι περνώντας προς το τέλος της δεκαετίας και βλέποντας ότι η χώρα δεν είναι στο πολύ χαμηλό επίπεδο υποδομών που βρισκόταν το 1990, η ματιά πρέπει να αλλάξει, να διαφοροποιηθεί και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Το πρόβλημα του κλάδου είναι πλέον κρίσιμο όχι μόνο γιατί τα δημόσια έργα λιγιστεύουν, αλλά γατί και η οικοδομική δραστηριότητα έχει σχεδόν μηδενιστεί.

Τα νούμερα που στέλνει συχνά η ΕΛΣΤΑΤ είναι όλο κια πιο απογοητευτικά και αυτό αποδεικνύει ότι η κατάσταση αυτή θα είναι έτσι για πολύ καιρό ακόμα και δεν προβλέπεται να αλλάξει για την επόμενη 5ετία.

Εδώ και πάλι όλα συγκλίνουν ότι η οικοδομική δραστηριότητα της χώρας τα επόμενα χρόνια θα κινηθεί στο τρίπτυχο Ξενοδοχεία-Επενδύσεις (από το εξωτερικό)- Ελληνικό.

Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε η περίπτωση του Ελληνικού είναι παντού. Όμως για να μην γελιόμαστε, στο Ελληνικό θα μπουν οι πιο προετοιμασμένοι, οι πιο ικανοί και εκείνοι που αποδεδειγμένα μπορούν να φέρουν εις πέρας ότι τους ανατεθεί.

Και ξανά, σαν κύκλος επανέρχεται το θέμα των συγχωνεύσεων. Τα "μικρά μαγαζιά" θα είναι δύσκολο να ανταγωνιστούν τα μεγάλα και το πιο πιθανό είναι να βρεθούν -στην καλύτερη περίπτωση- υπεργολάβοι σε κάποια έργα.


Η τεχνική κοινότητα πρέπει να δει, να κρίνει και να δράσει για να μπορέσει να ανασυνταχθεί και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που έρχονται. Αυτές οι προκλήσεις θα δοκιμάσουν τις αντοχές πολλών και όπως έλεγαν οι -τόσο- σοφοί αρχαίοι πρόγονοι, η ισχύς εν τη ενώσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα