Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016

Ο Δήμος Αθηναίων σχεδιάζει την ανάπλαση του Ιστορικού Εμπορικού Τριγώνου

κείμενο από το ypodomes.com
«Πράσινο φως», θέτοντας επιμέρους όρους, άναψαν την Πέμπτη τα μέλη του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων για το σχέδιο του Δήμου Αθηναίων, το οποίο αφορά την αποκατάσταση του ιστορικού εμπορικού τριγώνου της πόλης, στην περιοχή ανάμεσα στο Σύνταγμα, την Ομόνοια και το Μοναστηράκι.

Το σχέδιο αποκατάστασης θα υλοποιηθεί σε πρώτη φάση πιλοτικά σε μια έκταση 110 στρεμμάτων, η οποία περικλείεται από τις οδούς Ευριπίδου, Πραξιτέλους, Λέκκα, Αθηναΐδος, Αγίας Ειρήνης και Αθηνάς. Η φιλοσοφία της παρέμβασης είναι όχι απλώς να περιορίζεται σε τεχνικές και αισθητικές επεμβάσεις, αλλά να περιλαμβάνει ένα σύνολο δράσεων. Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στον περιορισμό της αυθαιρεσίας και παραβατικότητας.

Όπως εξήγησε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, ενώπιον του συμβουλίου, «θέλουμε να κάνουμε μια ολοκληρωμένη παρέμβαση σε μια περιοχή που βρίσκεται στην καρδιά του εμπορικού και ιστορικού κέντρου της Αθήνας και όπου μέχρι τώρα γίνονταν αποσπασματικές παρεμβάσεις.

Θέλουμε να δώσουμε την εικόνα μιας πόλης, όπως θα έπρεπε να είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι στόχος είναι η δράση αυτή να επεκταθεί σε όλο το τρίγωνο Σύνταγμα - Ομόνοια - Μοναστηράκι και στη συνέχεια και στο υπόλοιπο ιστορικό κέντρο, όπως την Πλάκα και το Θησείο.

«Αν αυτό το σχέδιο πάει καλά, θα έχουμε μια νέα Αθήνα», σχολίασε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Μαρία Βλαζάκη, και ο δήμαρχος Αθηναίων παρατήρησε από την πλευρά του ότι «το ζητούμενο είναι πώς θα κρατήσουμε την ισορροπία ανάμεσα στην ιστορικότητα και σε μια ισορροπημένη ανάπτυξη».

Το σχέδιο, το οποίο είχε πρωτοπαρουσιαστεί τον περασμένο Νοέμβριο, αφορά σε βελτιωτικές παρεμβάσεις που θα γίνουν στο επίπεδο των υποδομών, της λειτουργίας, της συντήρησης και της φύλαξης της περιοχής. Μεταξύ άλλων θα πραγματοποιηθούν διαμόρφωση πεζοδρόμων, ανακατασκευή ασφαλτοτάπητα και επισκευή πεζοδρομίων, μικρές επισκευές, διαμορφώσεις δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, ανάδειξη ιστορικών στοιχείων της περιοχής, ενίσχυση φύτευσης και οδοφωτισμού, ανανέωση αστικού εξοπλισμού, χωροθέτηση στάθμευσης ποδηλάτων και εικαστικές παρεμβάσεις.

Επίσης, θα γίνει αποκατάσταση της προσβασιμότητας, οργάνωση της τροφοδοσίας των καταστημάτων, οργάνωση της καθαριότητας και αποκομιδής απορριμμάτων, οργάνωση χώρων τραπεζοκαθισμάτων, έλεγχος της παραβατικότητας και επιβολή κυρώσεων.

Επιφυλάξεις διατύπωσε η γενική διευθύντρια του υπουργείου Πολιτισμού, Ευγενία Γατοπούλου, η οποία επισήμανε ότι θα έπρεπε το σχέδιο να ξεκινήσει με ένα master plan, που θα επιλύσει θέματα χρήσεων γης και στάθμευσης.

«Προτιμήσαμε με βάση το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο να κάνουμε μια ταχεία παρέμβαση γιατί η περιοχή κινδυνεύει να εκφυλιστεί, όπως του Ψυρρή ή το Γκάζι. Δεχόμαστε διαρκώς αιτήσεις για καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Πρέπει να προλάβουμε να δείξουμε ότι εκεί λειτουργεί η νομιμότητα ως κίνητρο για τον καλό επιχειρηματία και ως αντικίνητρο για τον ασυνείδητο», εξήγησε ο κ. Καμίνης.

Ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ στο συμβούλιο Νίκος Φιντικάκης, υπογράμμισε από την πλευρά του την ανάγκη προκήρυξης αρχιτεκτονικού διαγωνισμού και της περαιτέρω επιστημονικής επεξεργασίας στους τομείς της φυσικής περιβάλλοντος, της κυκλοφοριακής αντιμετώπισης, της αρχιτεκτονικής, μορφολογικής επεξεργασίας και της πολεοδομικής αντιμετώπισης.

Οι παρεμβάσεις είναι προϋπολογισμού 2,6 εκατομμυρίων ευρώ, κονδύλια που όπως εξήγησε ο δήμαρχος Αθηναίων έχουν ήδη βρεθεί τόσο από πόρους του δήμου, όσο και από ιδιωτικούς πόρους.

Το σχέδιο θα εισαχθεί προς έγκριση και από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα