Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2016

Οκτώ χρόνια χωρίς Ανάπτυξη, θα γυρίσει το 2017;

κείμενο από το ypodomes.com
Με τα μέτωπα να είναι ανοιχτά παντού βαδίζουμε με διπλό πρόσωπο προς το 2017. Οι κινήσεις στην σκακιέρα της ανάπτυξης έχουν γίνει και συνεχίζονται και βλέπουμε πως είμαστε σε εκείνη τη φάση του 2013 όταν υπήρχαν οι ενδείξεις ότι η επόμενη χρονιά θα είναι καλύτερη.
Το "αναπτυξιακό boom" που χρειάζεται η χώρα μπορεί να επιτευχθεί αλλά έχει ανάγκη συμμετοχής πολλών κλάδων της πραγματικής οικονομίας. Στον τομέα που το ypodomes σκανάρει καθημερινά, έχουν γίνει αρκετά και έπονται περισσότερα.
Έχουμε το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο έκλεισε την υπόθεση του ΟΛΠ, κλείνει τις υποθέσεις του Ελληνικού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των Περιφερειακών Αεροδρομίων και τώρα βάζει πλώρη για τις κινήσεις που αφορούν τη Βόρεια Ελλάδα. ΟΛΘ, Εγνατία είναι προ των πυλών και περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε ποιοι παίκτες θα δείξουν επενδυτικό ενδιαφέρον για αυτές τις δύο κρατικές εταιρείες. Η υπόθεση των υποθέσεων που έκλεισαν ή κλείνουν έχουν τη δική τους σημασία από αναπτυξιακής σκοπιάς.
Στον ΟΛΠ περιμένουμε 300εκ.ευρώ σε επενδύσεις, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ίσως φτάσουμε και το 1 δισ ευρώ ενώ τα 400εκ.ευρώ είναι το πρόγραμμα των Περιφερειακών Αεροδρομίων.Το Ελληνικό εφόσον θα ξεκινήσει το 2017 θα εγγυάται περίπου μισό δισ σε επενδύσεις ετησίως και συνολικά 8 δισ ευρώ που ίσως είναι και περισσότερα.
Από τα μεγάλα έργα κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι το 2017 και εδώ θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αυτή η mega-επένδυση που έγινε την τελευταία 10ετία πως θα λειτουργήσει και πως θα αρχίσει να αποδίδει στην πραγματική οικονομία.
Το 2018 επίσης ο σιδηρόδρομος αναμένεται να αρχίσει να συνεισφέρει το δικό του "οβολό" στην τσέπη της ανάπτυξης. Όμως πόσο είμαστε βέβαιοι ότι αυτά αρκούν; Καθόλου, για την ακρίβεια όλα τα παραπάνω είναι κομμάτια ενός πάζλ. Σε αυτό το παζλ δεν αρκούν μερικά κομμάτια για να φανεί η εικόνα. Χρειάζονται όλα τα κομμάτια. Πρέπει να συνεχιστεί η επένδυση στον τουριστικό κλάδο που δείχνει εξαιρετική δυναμική, πρέπει να συνεχιστεί ο εκσυγχρονισμός και η καινοτομία στον πρωτογενή τομέα της χώρας που έχει μεγάλες δυνατότητες και δεν τις εκμεταλλεύεται, πρέπει να ξαναβρεί την ταυτότητα της η βιομηχανία που μπορεί να αποτελέσει σημαντικό βραχίονα και έχουμε και τους νέους κλάδους που αποτελούν ελπίδα.
Έχουμε τον τομέα της ενέργειας όπου η χώρα χάρη στην γεωγραφική της θέση μπορεί να απογειωθεί ενώ το ίδιο για τους ίδιους λόγους συμβαίνει με τον τομέα των logistics.
Αντίθετα στον τομέα των ιδιωτικών κατασκευών με το σημερινό πλαίσιο δεν φαίνεται φως στον ορίζοντα, με φωτεινές εξαιρέσεις τις επενδύσεις σε ξενοδοχειακές μονάδες αλλά και γενικά σε επαγγελματικές μονάδες.
Το αναπτυξιακό booming μπορεί να γίνει αρκεί να συμπορευτούν οι δυνάμεις της χώρας, να υπάρξει μία υποβοήθηση από το κράτος από 2 επόμενα μεγάλα εργαλεία που έρχονται στη χώρα.
Το ΕΣΠΑ έχει ήδη ξεκινήσει και θα είναι ένας από τους πυλώνες ανάπτυξης και στήριξης της επιχειρηματικότητας, απασχόλησης και εν τέλει ανάπτυξης. 25 δισ ευρώ είναι αφιερωμένα για αυτό το σκοπό. Επίσης έχουμε το εργαλείο από το Πακέτο Γιουνκέρ που ακόμα στη χώρα μας τουλάχιστον είναι σε εμβρυακή φάση. Αυτό το εργαλείο έρχεται να υποκαταστήσει την αδυναμία χρηματοδότησης μεγάλων project (κυρίως του ιδιωτικού τομέα) και να προσφέρει κεφάλαια που λείπουν από την Ελληνική Αγορά.
Αυτά όλα σίγουρα δεν είναι δύσκολα. Όμως δεν είναι και απίθανα. Με πολύ δουλειά και μόνο δουλειά θα μπορέσει να γίνει αλλαγή σελίδας. Η επιχειρηματικότητα, αυτός ο μόνιμα κατηγορούμενος στη χώρα μας, πρέπει να ανθήσει και χωρίς την δαιμονοποίηση που υφίσταται εδώ και δεκαετίες να αναπτυχθεί και να φέρει τις θέσεις εργασίας αλλά και την ανάπτυξη που λείπει. Αυτή τη λέξη που η χώρα έχει να την δει από το 2008 και έχουμε 2016. Δεν είναι αρκετά χωρίς αυτήν;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα