Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2016

Πάτρα-Κέρκυρα-Παξοί το πρώτο δίκτυο Υδατοδρομίων

κείμενο από το ypodomes.com
Την άμεση λειτουργία του δικτύου υδροπλάνων στο Ιόνιο επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο ιστορικό δημαρχείο της Κέρκυρας.
«Η αρχή των υδατοδρομίων γίνεται από την Κέρκυρα, έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση της Κέρκυρας, των Παξών και περιμένουμε την αδειοδότηση της Πάτρας, που είναι θέμα ημερών. Πρέπει να έχουμε ένα αριθμό υδατοδρομίων για να μπορεί να είναι βιώσιμη οποιαδήποτε δραστηριότητα, καθώς οποιοσδήποτε επενδυτής, για να έρθει να βάλει υδροπλάνα, για να λειτουργήσει, θα πρέπει να του εξασφαλίσουμε ένα αριθμό χώρων. Είμαστε λοιπόν στο σημείο, τον οριακό αυτό χώρο, να τον εξασφαλίσουμε. Το Ιόνιο θα είναι η πρώτη περιοχή που θα λειτουργήσουν τα υδροπλάνα. Προσδοκώ ότι και η Περιφέρεια θα βοηθήσει στο θέμα αυτό» τόνισε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ,, επισημαίνοντας πως η σύμπραξη που έχει υπογραφεί μεταξύ του ΟΛΚΕ και τα Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε. είναι σε απόλυτη ισχύ, ενώ αυτό που εκκρεμεί, όπως είπε, είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας για να ψηφιστεί ο νέος νόμος, ώστε να ολοκληρωθεί και το θεσμικό πλαίσιο.
«Αυτό είναι ένα θέμα που το κινεί το αρμόδιο υπουργείο και αμέσως το επόμενο διάστημα θα έρθει στη Βουλή. Είμαστε έτοιμοι για τα υδροπλάνα, αρκεί να προστεθεί ακόμη ένα, αυτό της Πάτρας και θα είμαστε απολύτως έτοιμοι» δήλωσε ο κ. Πιτσιόρλας.
Στο θέμα αναφέρθηκε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ), Σπύρος Στεφανίδης, που ήταν παρόν στη συνέντευξη Τύπου.
«Είμαστε σε σύμπραξη με τα Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε. Δεν υπάρχει πλέον κανένα πρόβλημα, χρειάζεται μία μικρή τροποποίηση της υπάρχουσας συμφωνίας, που να διευκρινίζει ότι οτιδήποτε αγοράζουμε τώρα, ως Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας, θα μείνει ως περιουσία του ΟΛΚΕ. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Εμείς είμαστε έτοιμοι εντός 72 ωρών να υποδεχθούμε τα υδροπλάνα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Στεφανίδης.
Τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ συνόδευε σήμερα στην Κέρκυρα και ο υπεύθυνος Έργου του ΤΑΙΠΕΔ και εκπρόσωπος στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ, Αθανάσιος Λιάγκος.
«Η διαβούλευση έχει τελειώσει και έχει ολοκληρωθεί. Πιστεύω ότι τις επόμενες μέρες θα ξεπεραστούν και όλα τα τεχνικά και νομικά εμπόδια τα οποία είχαμε, έτσι ώστε να προχωρήσουμε πλέον πανελλαδικά στην υλοποίηση του προγράμματος των υδατοδρομίων. Υπάρχει ένα θέμα σχετικά με τη μεταβίβαση της άδειας, όταν δηλαδή ο Φορέας Διαχείρισης είναι κρατικός, αν μπορεί να μεταβιβάσει την άδεια στον ιδιωτικό τομέα ή και το αντίθετο, αυτά όμως ρυθμίζονται και πιστεύω ότι είναι θέμα χρόνου να ξεκινήσουν οι άδειες, όχι μόνο σε Οργανισμούς Λιμένων, αλλά και στα Λιμενικά Ταμεία που έχουν ενδιαφέρον για τα υδατοδρόμια» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Λιάγκος, παροτρύνοντας τους ενδιαφερόμενους επενδυτές να ανατρέξουν στο παρελθόν ώστε να ενημερωθούν από τα επικερδή οφέλη που επέφεραν τα υδατοδρόμια όταν λειτούργησαν στο Ιόνιο, κατά την περίοδο 2004-2008.
«Στην Κέρκυρα από το 2004 μέχρι το 2008 υπήρχε πλήρης εξέλιξη του προγράμματος των υδροπλάνων στα υδατοδρόμια της. Ήταν απόλυτα κερδοφόρες οι γραμμές. Το θέμα της επένδυσης θα πρέπει να το δει προσεκτικά ο επενδυτής, αλλά τον προτρέπω να πάει στα ιστορικά στοιχεία, τα οποία μέχρι σήμερα έχουν τροποποιηθεί αυξητικά και προς θετικότερη κατεύθυνση. Όλα βαίνουν όπως ξεκίνησαν, με πολλαπλά μικρά εμπόδια κατά καιρούς, τα οποία αυτή τη στιγμή θεωρώ ότι πλέον έχουν ξεπεραστεί» είπε ο κ. Λιάγκος.
Από την πλευρά της και η γενική γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Π. Πέρκα που βρέθηκε στην Κέρκυρα, με αφορμή τον 3ο Διεθνή Αγώνα Κλασσικών και Παραδοσιακών Σκαφών το περασμένο Σαββατοκύριακο, σε συνέντευξή της, για το θέμα των υδατοδρομίων, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επεσήμανε ότι από πλευράς του υπουργείου έχουν ολοκληρωθεί όλες οι ενέργειες και αναμένεται άμεσα να αδειοδοτηθεί και το υδατοδρόμιο Πάτρας.
«Σε ότι αφορά τις δικές μας ενέργειες, έχουν ολοκληρωθεί, έχουν βγει οι δύο αδειοδοτήσεις, ενώ ώριμη είναι και η αδειοδότηση του υδατοδρομίου Πάτρας. Βεβαίως και με την ψήφιση του νόμου, που μπαίνει τώρα και στις επιτροπές της Βουλής, πολύ σύντομα θα έχουμε και μεγαλύτερο δίκτυο σε όλη τη χώρα. Πιστεύω πάντως πως στο Ιόνιο, αν όχι μέσα στο χειμώνα, σίγουρα την Άνοιξη, θα βρίσκομαι στην Κέρκυρα για να πετάξω με το πρώτο υδροπλάνο» είπε η κ. Πέρκα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα