Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2016

Τα "άγνωστα" μεγάλα οδικά έργα της χώρας

κείμενο από το ypodomes.com
Μπορεί όλα τα βλέμματα να έχουν πέσει στην ολοκλήρωση των 5 μεγάλων αυτοκινητόδρομων της χώρας καθώς εκεί έχουν δαπανηθεί αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ όμως στη χώρα γίνονται και πολλά άλλα οδικά έργα τοπικής σημασίας που με τη σειρά τους συνδέονται με κάποιον από αυτούς τους αυτοκινητόδρομους. Σήμερα θα γνωρίσουμε τα σημαντικότερα από αυτά τα έργα που βρίσκονται στα "μετώπισθεν" της δημοσιότητας.
Περιμετρικός Κατερίνης:Είναι το έργο που ολοκληρώνει τον Περιμετρικό Κατερίνης. Έχει 10,3χλμ μήκος και περιλαμβάνει 5 ισόπεδους κόμβους. Το κόστος του φτάνει τα 56,5εκ.ευρώ. Ανάδοχος του έργου είναι η Κ/Ξ Πετρής-Αναστηλωτική με το έργο να αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017. Ο δρόμός αυτός συνδέεται με τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
Μικρή Περιμετρική Πάτρας: Είναι έργο 21,9εκ.ευρώ που ολοκληρώνει την ¨μικρή" Περιμετρική της πόλης. Ξεκίνησε το 2014 και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους. Ανάδοχος του έργου είναι η Εργοδυναμική Πατρών. Ο δρόμος είναι σε επαφή με την Ολυμπία Οδό.
Λαμία-Καρπενήσι, τμήμα Καστρί-Μακρακώμη. Είναι έργο 30,6εκ.ευρώ και είναι ένα μέρος του άξονα που όμως δεν τον ολοκληρώνει καθώς χρειάζεται και επόμενη εργολαβία σε άλλα τμήματα. Ανάδοχος του έργου είναι η Κ.Ρούτσης. Η ολοκλήρωση του δρόμου προβλέπεται το 2017. Ο δρόμος συνδέεται με τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τον Αυτοκινητόδρομο Ε65.
Θέρμη-Γαλάτιστα: Το οδικό τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα αποτελεί μέρος της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος. Το έργο, κόστους 36 εκ. ευρώ κατασκευάζεται από την ΚΞ Τρικάτ-Τομή και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017, ωστόσο θα χρειαστεί και νέα εργολαβία. Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει αναβάθμιση 20χλμ δρόμου.
Πλατυγιάλι-Άγιος Δημήτριος: Είναι τμήμα του κάθετου άξονα της Ιόνιας Οδού που φτάνει μέχρι τον Αστακό. Το συγκεκριμένο τμήμα είναι 6χλμ. ξεκίνησε το 2013 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες. Ανάδοχος είναι η Εργοδυναμική Πατρών. Το κόστος είναι 24,5εκ.ευρώ και φυσικά συνδέεται με την Ιόνια Οδό.
Πατρίδα-Νάουσα: Είναι τμήμα του άξονα Βέροια-Νάουσα-Σκύδρα. Είναι ένα επεισοδιακό έργο που έχει ιστορία πολλών ετών. Το κόστος του είναι 31,5, κατασκευάζεται από την ΤΟΜΗ και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017. Αυτό το τμήμα έχει μήκος 7,7χλμ ενώ ο άξονας είναι κόντα στην Εγνατία Οδό.
Φωκιανός-Κυπαρρίσι: Είναι τμήμα του άξονα Μύλοι-Άστρος-Κυπαρίσσι. Το έργο έχει μήκος 20χλμ, κόστος 18,5εκ.ευρώ και κατασκευάζεται από την ΣΧΣ ΑΤΕΕ. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.
Αγρίνιο-Άγιος Βλάσης: Είναι τμήμα του άξονα Αγρίνιο-Καρπενήσι (ουσιαστικά μία περιμετρική του Αγρινίου). Έχει μήκος 7χλμ, κόστος 24εκ.ευρώ και το κατασκευάζει η ΙΝΤΕΡΚΑΤ. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το Φθινόπωρο του 2018. Ο δρόμος είναι κοντά στην Ιόνια Οδό.
Μουδανιά-Ποτίδαια: Είναι τμήμα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη-Κασσανδρεία. Το έργο έχει μήκος 4,2χλμ, κόστος 25εκ.ευρώ και το ολοκληρώνει η ΤΟΜΗ. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017. Ο δρόμος είναι σε επαφή με την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.
Εκτός από αυτά τα έργα υπάρχουν αρκετά ακόμα σημαντικά οδικά έργα που εκτελούνται και είναι σε προχωρημένη κατασκευή όπως τα 2 οδικά έργα στον άξονα Θεσσαλονίκη-Κιλκίς, η ολοκλήρωση του Περιφερειακού Βόλου, η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Σύνορα, η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Καλλονή-Σίγρι, η Παράκαμψη Αρναίας, το οδικό τμήμα Δρυόπη-Γαλατάς. κ.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα