Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

Γέμισε προβλήματα η μεγάλη επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά

κείμενο από το ypodomes.com
Γύρω στα 2,5 "μαγικά" χρόνια έζησε το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας προς το κέντρο του Πειραιά, χωρίς σπουδαία προβλήματα . Εδώ και 2 σχεδόν χρόνια τα προβλήματα εγκαταστάθηκαν για τα καλά και μάλιστα αντί να μειώνονται αβγατίζουν.
Ποια είναι αυτά; το Νο 1 πρόβλημα είναι ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ που 4,5 χρόνια μετά την έναρξη του έργου βρίσκεται ακόμα με την κατασκευή διαφραγματικών τοίχων. Όσο για την εκκίνηση της εκσκαφής του σταθμού; χωρίς ακόμα να έχει κλειδώσει το πότε, η εκτίμηση είναι από τις αρχές του 2017.
Αυτό σημαίνει πως το σύνολο του έργου συμπαρασύρεται πίσω και ακόμα και η εκτίμηση για απόδοση των 3 πρώτων σταθμών (ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ) είναι προς το παρόν βεβιασμένη καθώς αν δεν ολοκληρωθεί η διάνοιξη της σήραγγας κανένα τμήμα δεν μπορεί να αποδοθεί για τον απλό λόγο του ότι τα χώματα της εκσκαφής της σήραγγας οδηγούνται με ειδικά βαγονέτα και ράμπες διαμέσου της ήδη διανοιγμένης σήραγγας στο φρέαρ της εκκίνησης της επέκτασης στην Αγία Βαρβάρα.
Εδώ περνάμε στο σημαντικό Νο2 πρόβλημα που λέγεται διάνοιξη της σήραγγας. Όπως μαθαίνει το ypodomes.com το μηχάνημα σταμάτησε την εκσκαφή από τα μέσα Μαϊου εβρισκόμενο μεταξύ των σταθμών ΝΙΚΑΙΑ και ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ καθώς διαπιστώθηκαν "τρύπες" στο υπέδαφος, δηλαδή σπήλαια τα οποία έπρεπε να "γεμίσουν" πρώτα, για να περάσει ασφαλώς το ΤΒΜ. Αυτό έγινε και πλεόν ο Μετροπόντικας θα ξαναρχίσει το σκάψιμο αλλά από αυτή την υπόθεση χάθηκαν επιπλέον 3 μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι θα φτάσει στα ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ στις αρχές του έτους.
Αυτό μας φέρνει στο πρόβλημα Νο3 που είναι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της εκσκαφής του σταθμού ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ που προς το παρόν δεν εγγυάται ότι μέχρι τις αρχές του έτους που θα φτάσει ο Μετροπόντικας θα έχει ολοκληρωθεί και θα μπορεί να τον υποδεχθεί για να μπορέσει να ακολούθως να συνεχίσει προς το σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ.
Εδώ ερχόμαστε στο πρόβλημα Νο4 που είναι η αβεβαιότητα που υπάρχει προς το παρόν, αν δηλαδή θα περάσει ο Μετροπόντικας πρώτα και μετά θα συνεχίσει η διάνοιξη ή αν το μηχάνημα θα ξαναμείνει σε αναμονή μέχρι να ολοκληρωθεί η εκσκαφή και μετά (δηλαδή κατά το 2018) συνεχίσει προς τον τελευταίο σταθμό που είναι το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Και ερχόμαστε στο βασικό πρόβλημα Νο5 που είναι η διαχείριση της κατάστασης καθώς θα πρέπει, όταν με το καλό ολοκληρωθεί η διάνοιξη της σήραγγας (τέλος του 2017 στη μία περίπτωση, τέλος του 2018 στην δεύτερη) θα πρέπει να αποφασιστεί τι θα γίνει με αυτή την μεγάλη επέκταση.

Θα δοθούν οι 3 πρώτοι σταθμοί που ολοκληρώνονται σύντομα; Θα δοθεί όλη η επέκταση μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, εξαιρώντας για αργότερα (1-2 χρόνια) τον Πειραιά; 
Θα δοθεί ολόκληρη η επέκταση προς το τέλος του 2020;
Οι απαντήσεις και οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν το αργότερο μέχρι το τέλος της χρονιάς και θα καθορίσουν την τύχη των μεταφορών από και προς την πόλη του Πειραιά που συνεχίζει να πνίγεται από το κυκλοφοριακό και τα εργοτάξια του Μετρό αλλά και του Τραμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα