Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Τρέχει η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, στο τέλος του 2017 σε λειτουργία

κείμενο από το ypodomes.com
"Αναστήθηκαν" όπως όλα δείχνουν τα έργα Τραμ για την επέκταση του μέσου από το Φάληρο στον Πειραιά. Το ypodomes.com έκανε μία μοναδική "αυτοψία" στο έργο και περπάτησε σε όλο το μήκος των έργων.
Η διαφορά στην εικόνα του έργου σε σχέση με ένα έτος πριν είναι πολύ μεγάλη. Το έργο δείχνει να έχει βρει το βηματισμό του και να προχωρά. Η συνολική πρόοδος στο έργο είναι στο 40% αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το υπόλοιπο του έργου θα πάρει χρονικά όσο πήρε μέχρι τώρα.
Με το που σκάβεις στον Πειραιά, βρίσκεις αρχαία. Το ίδιο έγινε και σε αυτό το έργο. Μόλις στο μισό μέτρο αρχίζει να ξεπροβάλει η πλούσια ιστορία αυτού του τόπου που κατοικείται από την αρχαιότητα. Όπως και στο Μετρό βρέθηκε το γνωστό "Ιπποδάμειο σύστημα" που φρόντιζε για την ύδρευση της πόλης. 
Για το έργο εκτός από τα αρχαιολογικά που ταλαιπώρησαν και καθυστέρησαν την εξέλιξη των έργων, σημαντικός παράγοντας καθυστέρησης ήταν και οι συνεχείς παρεμβάσεις από την τοπική αυτοδιοίκηση. Για να εφαρμοστούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη πέρασαν 14 μήνες και μέχρι τότε δεν είχε ξεκινήσει τίποτα. Αν αυτό δεν σας λέει κάτι να θυμίσουμε πως το χρονοδιάγραμμα είχε αρχικό χρόνο περαίωσης τους 25 μήνες...
Σήμερα 3,5 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης το έργο πάει καλά. Οι αρχαιολογικές εργασίες ολοκληρώνονται και τα ευρήματα καταχώνονται, ενώ οι εργασίες για το στρώσιμο του τροχιόδρομου προχωρούν ταχέως. Μέχρι τώρα έχουν στρωθεί και ολοκληρωθεί περίπου 2χλμ μονής γραμμής (καθότι μιλάμε για μονή κυκλική γραμμή), ενώ σε διαδικασία στρωσίματος είναι ακόμα 2χλμ. Χωρίς να έχει "ανοίξει" το οδόστρωμα είναι μόνο το τμήμα από το Δημοτικό Θέατρο και μέχρι το λιμάνι στην Λ.Ποσειδώνος αλλά και κάποια τμήματα στην Ομηρίδου Σκυλίτση.
Στα έτοιμα τμήματα αυτό που αφήνει πίσω του το έργο είναι μία πλήρως αναμορφωμένη περιοχή. Στο βόρειο τμήμα της Λ.Λαμπράκη που το έργο έχει πρακτικά γίνει η εικόνα είναι εκπληκτική. Αναπλάστηκε όλη η περιοχή και δείχνει όμορφη και καινούργια με μεγάλο πεζοδρόμιο και άπλετο χώρο για τους πεζούς.
Μέσω του έργου της επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά, είναι σε εξέλιξη η μεγαλύτερη ανάπλαση στο κέντρο της πόλης εδώ και χρόνια. Αντικαθίστανται όλα τα πεζοδρόμια (βάζοντας ως υλικό τον πορφυρίτη) στον κεντρικό άξονα Λαμπράκη-Β.Γεωργίου-Λ.Ποσειδώνος-Ε.Αντιστάσεως ενώ τοποθετούνται υπόγειοι κάδοι απορριμμάτων που θα απαλλάξουν την πόλη από την εικόνα βρωμιάς και ακαταστασίας.
Γίνονται μεγάλες παρεμβάσεις σε ανοιχτούς χώρους και πλατείες και χαρακτηριστικά ήδη έχουν ολοκληρωθεί τέτοιες παρεμβάσεις στις εκκλησίες Ευαγγελίστρια και Αγία Τριάδα με το αποτέλεσμα να είναι πολύ ικανοποιητικό.
Σημαντικό στοιχείο είναι πως στην Βασιλέως Γεωργίου έχει προβλεφθεί ένας διάδρομος δίπλα στον τροχιόδρομο όπου μελλοντικά μπορεί με νέο έργο να χρησιμοποιηθεί ως ποδηλατόδρομος, όντας τμήμα ενός μεγαλύτερου δικτύου.
Τώρα τα έργα ολοκληρώνονται τμηματικά σε πολλά σημεία. Χαρακτηριστικό είναι πως μέσα σε ένα βράδυ τοποθετήθηκε προ ημερών η "στροφή" του τροχιόδρομου από τη Λαμπράκη στη Β.Γεωργίου ενώ εκτιμάται πως μέχρι το τέλος Φθινοπώρου θα έχει ολοκληρωθεί το στρώσιμο στη μισή Β.Γεωργίου και όλη την Ε.Αντιστάσεως. Το μηχάνημα που χρησιμοποιείται παραλαμβάνει τα έτοιμα προκατασκευασμένα τμήματα τροχιόδρομου μήκους 6 μέτρων.
Το 2017 το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί και ο στόχος είναι να λειτουργήσει προς το τέλος του έτους. Το στοίχημα είναι η επιτάχυνση αυτή να διαρκέσει και το νέο μέσο που φιλοδοξεί να κερδίσει τις καρδιές των Πειραιωτών και το πρώτο Τραμ να περάσει στην πόλη.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το μήκος του έργου είναι 5,4χλμ, αφορά μονή κυκλική γραμμή που ξεκινά από το Στάδιο Καραισκάκη και περνώντας από Μ.Ασίας, στρίβει στην Γ.Λαμπράκη, μετά περνά όλη τη Β.Γεωργίου και τερματίζει στην Λ.Ποσειδώνος, έξω από τα πλοία του Αργοσαρωνικού. Από εκεί ξεκινά και πάλι και μέσω Εθνικής Αντιστάσεως και Ομηρίδου Σκυλίτση τερματίζει στο σταθμό ΣΕΦ που είναι σήμερα το επίσημο τέρμα του δικτύου.
Θα έχει 11 στάσεις που θα καλύπτουν την επέκταση ενώ θα συνδέεται με το Μετρό στη στάση Δημοτικό Θέατρο (με τον υπό κατασκευή σταθμό Μετρό της γραμμής 3) αλλά και το σταθμό Πειραιάς (που θα βρίσκεται περίπου 100 μέτρα μακριά) ενώ θα είναι περίπου 150 μέτρα από τον ομώνυμο σταθμό του Προαστιακού.
Η επέκταση του Τραμ θα προσφέρει απευθείας πρόσβαση στο κέντρο, την αγορά αλλά και το λιμάνι του Πειραιά στους επιβάτες, κάτι που σήμερα δεν μπορεί να γίνει και χρειάζεται αλλαγή μέσου στο Φάληρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα