Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2016

Αθήνα: Από πόλη κλασικής ομορφιάς σε χαοτικό, μίζερο προορισμό, θα το αλλάξουμε;

κείμενο από το ypodomes.com
Ζώντας και δουλεύοντας στην Αθήνα, έχω πολλές φορές την ευκαιρία να περπατήσω και να εξερευνήσω την πόλη και ιδιαίτερα το κέντρο της. Ένα κέντρο που έχει περάσει πολλά τα τελευταία 8 χρόνια και που είναι αλήθεια ότι πάσχει.
Η εικόνα της πόλης με εξαίρεση το ιδιαίτερα τουριστικό κομμάτι της Πλάκας, του Θησείου και πέριξ του Συντάγματος είναι πραγματικά θλιβερή. Είναι στενάχωρο να βλέπεις αυτή την πόλη με τις τόσο μεγάλες δυνατότητες, την ώρα που κάνει booming στον τουρισμό να έχει τέτοιου είδους εικόνα.
Το πρώτο που μπορώ να παρατηρήσω είναι το περίφημο εμπορικό τρίγωνο που θα μπορούσε να μεταβληθεί σε μία δεύτερη Πλάκα και αντ`αυτού έχει εικόνα εγκατάλειψης και μιζέριας. Παρά την πολύ άσχημη εικόνα του μπορείς να βρεις "διαμάντια" μέσα σε αυτό, όμως η γενική εικόνα το απαξιώνει και το αδικεί.
Στην περιοχή της Ομόνοιας αν και ανοίγουν το ένα ξενοδοχείο πίσω από το άλλο η τουριστική εικόνα είναι ανύπαρκτη ενώ λίγα στενά πιο κάτω είναι σχεδόν απαγορευτική για πολίτες και επισκέπτες της πόλης.
Να μην μιλήσουμε για την εικόνα της οδού Αθηνάς όπου μετά την εξαίρετη εικόνα μπροστά από το Δημαρχείο περνάς σε μία κατάσταση διόλου κολακευτική για την πόλη, ενώ κάτω από το Δημαρχείο τα στενά έχουν μεταβληθεί σχεδόν σε μία γκετοποιημένη περιοχή. To ίδιο συμβαίνει  στην ιστορική οδό Πατησίων, στην Αχαρνών, στη Λιοσίων και σε πολλές άλλες περιοχές.
Δρόμοι, πεζοδρόμια, λειτουργία καταστημάτων (με την πραμάτεια απλωμένη έξω από το μαγαζί) χρίζουν μεταμόρφωσης και νέας οπτικής. Γκράφιτι, κακή εικόνα κτιρίων, κάδοι απορριμμάτων και γύρω ακαταστασία, σου θυμίζουν ότι τελικά το κέντρο της Αθήνας είναι το κέντρο της κρίσης στη χώρα.
Όμως τέτοια Αθήνα θέλουμε και πολύ περισσότερο, τέτοια Αθήνα αξίζουμε; από το μεγαλεπήβολο σχέδιο της Ανάπλασης Πανεπιστημίου που τόσο πολή χτυπήθηκε, μείναμε με ένα κέντρο πολλαπλά υποβαθμισμένο που σίγουρα δεν αξίζει για αυτή την πόλη.
Ο Δήμος Αθηναίων με τα μάτια στραμμένα στο πως να ξεχρεώσει τον υπερχρεωμένο προϋπολογισμό του, διαθέτει πολύ λίγα χρήματα για παρεμβάσεις. Η Περιφέρεια Αττικής δρομολογεί την Ανάπλαση Φαλήρου (και πολύ καλά κάνει) αλλά για το κέντρο της πόλης δεν υπάρχει κάποια αντίστοιχη μέριμνα. Οι παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να γίνουν και σε συνεργασία με την Κεντρική Κυβέρνηση δεν έχουν περπατήσει και τελικά είμαστε σε μία εικόνα που δεν νομίζω ότι αρέσει σε κανένα.
Την ώρα που η Αθήνα κάνει το δικό της μεγάλο τουριστικό βήμα, που οι αφίξεις αυξάνονται γεωμετρικά, που το city-break ρεύμα δείχνει να μεγαλώνει συνεχώς, αυτό που προσφέρει στους κατοίκους και τους τουρίστες είναι πέρα για πέρα λάθος, μία λάθος εικόνα που παίρνει μαζί του ο ταξιδιώτης.
Πολλές κινήσεις, σε συνεργασία με τον ΥΠΕΝ, το ΥΠΟΜΕΔΙ, την Περιφέρεια και το Δήμο χρειάζεται να γίνουν. Όχι αποσπασματικά, σε ένα μεγάλο πλάνο που θα αλλάξει πραγματικά την Αθήνα και το κέντρο της. Χωρίς κολοσιαίες παρεμβάσεις αλλά ουσιαστικές που θα αναδείξουν την ομορφιά που είναι κρυμμένη κάτω από την ασχήμια της πόλης.
Τι χρειάζεται; Ένα συγκροτημένο σχέδιο, πολυετές που θα αλλάζει το τοπίο και θα δίνει το κίνητρο στους πολίτες να το διατηρούν, γιατί υπεύθυνοι είμαστε και εμείς, οι πολίτες. Με ήπια κυκλοφορία αυτοκινήτων, ολική απαγόρευση της στάθμευσης, διόρθωση κτιρίων, πεζοδρομίων, λειτουργίας καταστημάτων, με είσοδο του ποδηλάτου, να μπουν κανόνες επιτέλους. Ένα συνεκτικό σχέδιο που δεν θα είναι ούτε φαραωνικό ούτε φανφάρα, αλλά ουσιώδες και με απτά αποτελέσματα. Να δώσουμε πίσω στην Αθήνα την αίγλη και την κλασική ομορφιά που θα μπορούσε να έχει, όχι τη φήμη της χαοτικής, δύσκολης, δύστροπης πόλης που εμείς της φορτώσαμε τα 40 τελευταία χρόνια. Η ώρα για αλλαγές είναι ώριμη, εμείς;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα