Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017

Το 2018 ο διαγωνισμός για τον Νέο Προβλήτα Κρουαζιέρας στο Λιμάνι του Πειραιά

κείμενο από το ypodomes.com
Σχεδόν 16 μήνες μετά την μεταβίβαση των μετοχών πλειοψηφίας του ΟΛΠ στην Κινεζική COSCO, η κατάσταση στο λιμάνι δείχνει καλύτερη από ποτέ. Το επενδυτικό πρόγραμμα των 293εκατ.ευρώ που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός 5 ετών, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2021 προχωρά και όπως αναφέρουν πηγές πολύ κοντά στο θέμα στο ypodomes.com όλα βρίσκονται εντός χρονοδιαγράμματος.
Το βασικό και ίσως πιο δύσκολο από όλα, οι αδειοδοτήσεις και μελέτες (μεταξύ των οποίων και οι περιβαλλοντικές) έχουν ήδη κατατεθεί στις κατά τόπους αρχές και αναμένεται η έγκριση τους. Ταυτόχρονα, όπως μαθαίνει το ypodomes, ολοκληρώθηκαν 3 σημαντικοί διαγωνισμοί: Αυτή του Ανεξάρτητου Μηχανικού όπου επελέγη η Hill International, για τον Project Engineer με επιλογή της Domos Feron και του Quality Manager με κερδισμένη την Millenium Tag.
Επίσης μεταξύ των αμιγώς κατασκευαστικών έργων που ολοκληρώθηκαν είναι ο Πρόβλήτας Πετρελαιοειδών που σας παρουσίασε από την προηγούμενη εβδομάδα το ypodomes και άλλα μικρότερα έργα όπως: γενικά επισκευαστικά έργα σε ανοιχτούς χώρους σε όλη την έκταση του λιμανιού (ύψους 4εκατ.ευρώ) ενώ έγινε και πλήρης αναβάθμιση των κτιρίων διοίκησης και των επιβατικών σταθμών Τέλος, με ένα ποσό 23εκατ.ευρώ αγοράστηκε από την Κίνα (από τη μητρική εταιρεία COSCO) πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων που αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ
Το μεγάλο νέο από την μέχρι τώρα πορεία του επενδυτικού προγράμματος είναι η προετοιμασία του διαγωνισμού για την κατασκευή του Νέου Προβλήτα Κρουαζιέρας στο Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020 με ποσό 120εκατ.ευρώ (που ήταν το αρχικό ποσό). Η συμμετοχή του επενδυτή στο έργο είναι περίπου στα 5εκατ.ευρώ. Αυτό είναι το πρώτο βασικό βήμα ενώ ολοκληρώνεται σύντομα και η έγκριση του έργου από την Διαχειριστική Αρχή του Προγράμματος. Τα επόμενα βήματα είναι η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, η κατάθεση του τεχνικού δελτίου στη Διαχεριστική Αρχή και η τελική έγκριση της επένδυσης.
Σύμφωνα με τις ίδιες πήγες η δημοπράτηση του έργου αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2018. Αν και υπήρχαν φήμες για κλειστή διαδικασία επιλογής αναδόχου, όπως πληροφορείται το ypodomes θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή προσφορά μιας και θα είναι μειοδοτικός. Ένα ελαφρύ προβάδισμα έχουν οι εταιρείες που έχουν ήδη πείρα σε μεγάλου βεληνεκούς λιμενικά έργα, αλλά στον ανταγωνισμό όλα είναι ανοιχτά.
Το συγκεκριμένο έργο είναι το μεγαλύτερο επενδυτικό project στο Λιμάνι του Πειραιά αλλά και το μεγαλύτερο νέο λιμενικό έργο στη χώρα με εκτιμώμενο κόστος 136.283.800 ευρώ.
ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Σταδιακά μέχρι το 2021 θα πρέπει να ολοκληρωθούν και οι υπόλοιπες επενδύσεις της COSCO οι οποίες είναι: Μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε Επιβατικό Σταθμό Κρουαζιέρας (1,5εκατ.ευρώ), Υπόγεια Οδική Σύνδεση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με Πρώην Χώρο ΟΔΔΥ (5εκατ.ευρώ), Βελτίωση και Συντήρηση Υποδομών Λιμένα (15εκατ.ευρώ), Προμήθεια Εξοπλισμού (25εκατ.ευρώ), Βυθοκόρηση Κεντρικού Λιμένα (8εκατ.ευρώ), Μελέτες (5εκατ.ευρώ), Επέκταση Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων (20εκατ.ευρώ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα