Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Ο πιο δύσκολος χειμώνας για τον κατασκευαστικό-τεχνικό κλάδο είναι εδώ

κείμενο από το ypodomes.com
Ένας από τους πιο δύσκολους χειμώνες για την κατασκευαστική και τεχνική κοινότητα όπως άλλωστε είχε προδιαγράψει η ίδια η αγορά είναι εδώ. Αυτό που τόσο καιρό γράφεται αλλά και λέγεται σε ομιλίες, συνέδρια αλλά και στα πηγαδάκια του επιχειρηματικού κόσμου είναι μία πραγματικότητα στην οποία χρειάζεται γερό στομάχι αλλά και γερή δόση υπομονής.
Με τα έργα στους αυτοκινητόδρομους να έχουν λίγο-πολύ τελειώσει και να ολοκληρώνονται εντός μηνών σειρά έργων στον σιδηρόδρομο, χιλιάδες εργαζόμενοι μένουν χωρίς δουλειά, πολλές τεχνικές εταιρείες χωρίς αντικείμενο και πολλές υπεργολαβικές εταιρείες μετέωρες. Είναι το περίφημο "κενό" που έχει λεχθεί πολλές φορές και το οποίο είναι πλέον εδώ.
Η ανάγκη άμεσης δημοπράτησης και κατασκευής νέας γενιάς έργων δεν αφορά μόνο τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες που λίγο-πολύ έχουν και άλλα αντικείμενα που μπορούν να τις συντηρήσουν, αλλά κυρίως τις μεσαίες και μικρότερες εταιρείες που η κατασκευή είναι το μοναδικό τους αντικείμενο.
Το πρόβλημα λοιπόν, δεν έγκειται μόνο στην πολλή μικρή σε κίνηση υλοποίηση νέων έργων σε επίπεδο Κεντρικής Κυβέρνησης (Υπουργεία και ΔΕΚΟ κατασκευαστικές) αλλά και σε επίπεδο Περιφέρειας και Δήμων.
Σε πρόσφατο συνέδριο στη Θεσσαλονίκη, σε επιχειρηματικά πηγαδάκια ο προβληματισμός ήταν εμφανής και μάλιστα λεγόταν πως "ο χειμώνας αυτός θα είναι κριτήριο για τον κλάδο και όποιος τα καταφέρει και επιβιώσει θα είναι τυχερός".
Για να μην καταστροφολογούμε, το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι τόσο η απουσία νέων έργων (το ΕΣΠΑ 2014-2020 είναι αρκετά πλούσιο σε κατασκευαστικά έργα) αλλά στην αργοπορία με την οποία προχωρούν αυτά. Για παράδειγμα στην ΕΡΓΟΣΕ αν και είχε βγει στις αρχές του χρόνου ένα φιλόδοξο πρόγραμμα δημοπρατήσεων, μέχρι σήμερα δεν έχει δημοπρατηθεί κανένα από αυτά τα έργα.
Πρόβλημα όπως είπαμε υπάρχει και σε τοπικό επίπεδο καθώς η εφαρμογή του νέου νόμου (4412/16) αλλά και η ηλεκτρονική δημοπράτηση έφεραν νέες καθυστερήσεις και πολλές αναβολές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Περιφέρειας Ηπείρου που δημοσίευσε την προκήρυξη του διαγωνισμού για το έργο της σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με τα Τζουμέρκα (μεγάλο έργο με κόστος σχεδόν 30εκατ.ευρώ) και λόγω της εφαρμογής της ηλεκτρονικής δημοπρασίας το απέσυρε μετά από λίγες μέρες. Μέχρι σήμερα, δύο μήνες μετά η σχετική δημοπράτηση δεν έχει εμφανιστεί.
Τέτοια παραδείγματα είναι πολλά σε όλη τη χώρα. Το αποτέλεσμα τους όμως είναι πολύ μεγάλο για τον τεχνικό κλάδο που τρίζει. Η κατάσταση αυτή κάπως μετριάζεται από το booming του τουριστικού κλάδου που κάπως διόρθωσε την κατάσταση αλλά το ζητούμενο είναι να ξεκινήσει με μεγαλύτερη ταχύτητα η δημοπράτηση έργων όλων των κατηγορίων για να μην μετρήσουμε νέες μεγάλες απώλειες εταιρειών μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα