Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Μετρό Θεσσαλονίκης; Με ρυθμούς ρεκόρ ο Μετροπόντικας οδεύει για το σταθμό ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ

κείμενο από το ypodomes.com
Με εντυπωσιακούς ρυθμούς συνεχίζουν να κινούνται οι 2 Μετροπόντικες της Γραμμής Καλαμαριάς του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com, μέσα στον Νοέμβριο ο πρώτος Μετροπόντικας, "Έλλη" θα φτάσει στο Σταθμό ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, τον 4ο κατά σειρά σταθμό. Από τον Ιούνιο που ξεκίνησε το μηχάνημα έχει ολοκληρώσει τη διάνοιξη περνώντας από τους σταθμούς ΜΙΚΡΑ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΑΡΕΤΣΟΥ.
Συνολικά μέχρι την Καλαμαριά και σε διάστημα περίπου 6 μηνών ο Μετροπόντικας θα έχει διανοίξει περίπου 2,5χλμ υπόγειας γραμμής. Εδώ, έχουμε και το πρώτο ρεκόρ για το Μετρό της πόλης καθώς με ρυθμούς περίπου 21 μέτρα την ημέρα αποτελεί το μεγαλύτερο νούμερο ημερήσιας διάνοιξης για όλα τα έργα Μετρό που έχουν γίνει στην Ελλάδα (σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη).
Τον Νοέμβριο ο δεύτερος Μετροπόντικας "Φρίξος" θα φτάσει στον τρίτο σταθμό ΑΡΕΤΣΟΥκρατώντας τις αποστάσεις ασφαλείας που έχουν τεθεί.
Οι τόσο γρήγοροι χρόνοι, δινουν την αισιοδοξία ότι η ολοκλήρωση της διάνοιξης θα γίνει με την ίδια ορμή και μετά την έλευση του ΤΒΜ στην ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, θα απομένουν περίπου 2χλμ, λιγότερα από τα μισά δηλαδή και αφορούν το διάστημα περίπου 1χλμ μέχρι τον 5ο σταθμό ΝΟΜΑΡΧΙΑ και το "κούμπωμα" της γραμμής στον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟ (σε μία απόσταση περίπου 950 μέτρων) που θα είναι κοινός σταθμός και για τις 2 γραμμές. Από εκεί οι γραμμές θα διακλαδώνονται είτε προς Νέα Ελβετία (Γραμμή 1) είτε προς Μίκρα (Γραμμή 2).
Ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο όπως μαθαίνει το ypodomes.com είναι η κατασκευή διόροφης σήραγγας (αντί για δύο η μία πλάι στην άλλη) η οποία θα κατασκευαστεί στο μεσοδιάστημα των σταθμών ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ και ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ. Αυτό θα γίνει για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι η στενότητα χώρου που υπάρχει και ο δεύτερο και πιο βασικός για να υπάρχει η μικρότερη δυνατή όχληση στους κατοίκους της περιοχής. Πρόκειται για ένα σημαντικό τεχνικό έργο που θα συγκαταλέγεται στο μεγάλα επιτεύγματα του έργου.
Την ίδια ώρα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού και στους 5 σταθμούς ενώ ξεκίνησε τα αρχιτεκτονικά τελειώματα στους σταθμούς ΝΟΜΑΡΧΙΑ και ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ. Το έργο κατασκευάζει η ΑΚΤΩΡ, που έχει αναλάβει και τις τύχες του βασικού έργου 
Όπως όλα δείχνουν εφόσον τρέξει σύντομα και ο διαγωνισμός για τα συμπληρωματικά Η/Μ και τους 12 συρμούς φαίνεται ότι είναι αρκετά πιθανό να δούμε να κλειδώνει η λειτουργία της Γραμμής Καλαμαριάς για το 2021, σχεδόν παράλληλα με τη βασική γραμμή.
Να σημειώσουμε ότι η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης για τις 2 γραμμές θα γίνεται με κοινούς σταθμούς μέχρι τον Πατρίκιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα